סיטרואן C4 פיקאסו מבחן דרכים

סיטרואן C4 פיקאסו , המיניוואן הקומפקטי הפופולארי , מתייצב אצלנו למבחן ארוך טווח , בו יצטרך להוכיח – עד כמה הוא אמין ? סיטרואן C4 פיקאסו , המיניוואן הקומפקטי של היצרן הצרפתי , כבר די וותיק בארץ ואף משווק כבר בשנה הרביעית שלו . למרות זאת , עקב מוצאו והסטיגמות הקשורות ושלא בצדק לתדמית היצרן…

ששי כהן 15 בספט, 2011

סיטרואן C4 פיקאסו , המיניוואן הקומפקטי הפופולארי , מתייצב אצלנו למבחן ארוך טווח , בו יצטרך להוכיח – עד כמה הוא אמין ?

סיטרואן C4 פיקאסו , המיניוואן הקומפקטי של היצרן הצרפתי , כבר די וותיק בארץ ואף משווק כבר בשנה הרביעית שלו . למרות זאת , עקב מוצאו והסטיגמות הקשורות ושלא בצדק לתדמית היצרן , אנחנו נשאלים רבות ע"י לקוחות פוטנציאלים לגבי אמינותו . אז במקום לגמגם ולהסתמך על מידע מהפורומים השונים , החלטנו לקחת אותו למבחן דרכים ארוך טווח , בו הוא יצטרך לשכנע אותנו שאין סיבה לחשוש מלרכוש אותו .

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו

הדור השני של סיטרואן C4 פיקאסו , הוצג בדיוק לפני 5 שנים בתערוכת פאריס והגיע לארץ במחצית 2007 בניסיון להתחרות בקטגוריית המיניוואנים הקומפקטים ובראשם במאזדה 5 המצליחה . לצד עיצוב חיצוני קופסתי אך נאה ומקורי למדי , נהנה הפיקאסו מאורך של 4.59 מטר , אשר מזכיר משפחתיות ממוצעות ,המקל על תנועה עירונית וביצוע חניות ויחד עם רוחב של 1.83 מטר , גובה של 1.66 מטר , ובסיס גלגלים של 273 ס"מ , מצליח להעניק למכונית מרווח פנים טוב לחמישה נוסעים מבוגרים + 2 ילדים קטנים.
הפיקאסו מתהדר ב 7 מקומות ישיבה , אשר קורצים לא רק למשפחות ברוכות ילדים , אלא גם לצעירים הייטקיסטים אשר מעוניינים לשפר את רמת החיים וליהנות מרכב מרווח אשר מסוגל לאכלס בקלילות 3 מושבי בטיחות בספסל האחורי + תא מטען גדול או לחילופין אפשרות לצרף לנסיעה צמד ילדים נוספים .

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו

עקב מימד האורך הקומפקטי למדי , ניתן להושיב בספסל האחורי 2 ילדים בלבד , בדומה למאזדה 5 , אך בניגוד אליה , שאר נוסעי הרכב  יהנו ממרווח מצויין עם שפע של מקום לרגליים , לראש ולאן שתרצו , כולל מגשים בגב המושבים המוסיפים לשימושיות .

הרצון להעניק מרווח נדיב לנוסעים , בא על חשבון נפח תא המטען אשר בניצול כל 7 המושבים , נפחו צנוע למדי ועומד על 208 ליטרים בלבד . מצד שני , עם קיפול צמד המושבים האחוריים לרצפה שטוחה , מתקבל שטח העמסה מצוין העומד על 672 ליטרים .

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו

מבט מבפנים
עיצוב הפנים של הפיקאסו מיישר קו עם העיצוב החיצוני ומציע סביבת נהג מקורית ודי מתוחכמת כבר בדגם הליסינג הבסיסי. לוח השעונים הדיגיטלי ממוקם במרכז הדשבורד ומציג לצד השעונים הרגילים , גם נתונים של מחשב הדרך , בקרת השיוט ומערכת השמע . בסיטרואן אוהבים בד"כ להפגין יצירתיות וגם ה C4 פיקאסו לא מתחמקת מכל מיני פטנטים . כך לדוגמא , בדיוק כמו ה C4 המשפחתית מהדור הקודם , נהנית המכונית מהגה בעל מרכז קבוע עמוס לחצנים אשר אינו מסתובב יחד עם גלגל ההגה ואמור לסייע לבטיחות . מתגי בקרת האקלים הראשיים נמצאים בצד שמאל של ההגה בצמוד לפתח המיזוג השמאלי של הנהג , אך גם לנוסע אפשרות שליטה על הצד שלו. עוד מצאנו מגיני שמש הנעים על מסילה ומאפשרים להגדיל את שטח השמשה מעל ראשו של הנהג ושפע של תאי אחסון מכל הכיוונים המוסיפים רבות לשימושיות .
בצד החובה נוסיף שריבוי המתגים על ההגה מסיח יותר מדי את הדעת בעת נהיגה ודורש יותר מדי תשומת לב . בנוסף , ידית ההילוכים הזעירה שנמצאת מאחורי ההגה ,לא נוחה וקל להתבלבל עם ידית הפעלת המגבים . בעיה נוספת קשורה לשטח השמשות הגדול אשר מצד אחד מעניק ריאות טובה לכל הכיוונים , אך מצד שני מכניס הרבה שמש והמזגן ללא פיצול לנוסעים מאחור בגרסת הבסיס. מעבר לכך האבזור נדיב יחסית וכולל מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה , בקרת אקלים כפולת איזורים , מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ו 6 כריות אוויר .

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו

עיקר המכירות של ה C4 פיקאסו בישראל , הינן מגרסת ה 1.6 ליטר 156 כ"ס המצוידת בתיבת הילוכים רובוטית , וזו גם הגרסה שהתיצבה אצלינו למבחן . למרות נפח המנוע הצנוע , מנוע הטורבו מצליח לספק נתונים טובים למדי אשר מאיצים את הרכב בקלילות רבה ולא מתקשה להניע את המרכב הגדול .הביצועים הרשמיים טובים אפילו ממרבית המשפחתיות המוכרות עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות בלבד.  החיסרון הוא בדמות תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד הבודד , אשר מעבירה טלטולים קלים לתא הנוסעים בהעברות ההילוכים  ועלולה לגרום למחלת ים קלה אם הנהג עצבני במיוחד באופן נהיגתו . מצד שני , ככל שאופי נהיגתכם רגוע יותר , מפתיע הגיר באופיו ומספק נהיגה נעימה למדי . מערכת נוספת שמצוידת המכונית , היא מערכת סיוע לזינוק בעליה אשר פותרת את הבעיה של התדרדרות הרכב לאחור בזמן זינוק בעליה , בעיה אשר מוכרת בגירים מהסוג הנ"ל.
היות שמדובר במכונית אשר אינה מתיימרת להציע הנאה מהנהיגה מבחינה דינאמית , ההתייחסות היא בעיקר לנוחות הנסיעה . כיאה לסיטרואן , מכויילים המתלים על הצד הרך ומבטיחים שיכוך מהמורות טוב ברוב המקרים . אחיזת הכביש אינה גבוהה במיוחד , אולם ההתנהגות בטוחה למדי .
צריכת הדלק בנסיעה משולבת נעה סביב 10 ק"מ לליטר , המהווים תוצאה טובה למדי ביחס לממוצע בסגמנט , הודות למנוע הטורבו צנוע הנפח ותיבת ההילוכים הרובוטית .

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו יוצאת לדרך ארוכה עימנו , בה תצטרך להפיג דיעות קדומות ויחד עם זאת להראות שהיא שומרת על היתרונות המסורתיים של סיטרואן . הפיקאסו מאז החל שיווקה בארץ , סובלת כמו יתר חברותיה לסגמנט ממכירות שנחלשות מדי שנה עקב מעבר לרכבי פנאי למיניהם , אך יחד עם זאת , שומרת על מיקומה בקביעות כאחת משלושת המיניוואנים הקומפקטים הנמכרים ביותר בארץ . לזכותה עיצוב מקורי ונאה שגם היום אחרי 4 שנים נראה עדיין טוב , יחידת כח חזקה וחסכונית , נוחות נסיעה טובה ובצד החובה נרשם רק הגיר הרובוטי בעל ההתנהגות המחוספסת . מחיר הפיקאסו מתחיל ב 156,990 ש"ח לדגם הנבחן ומגיע עד 164,990 ש"ח לדגם המאובזר .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים