סימנים מעודדים? מבצעי הרכב מתחילים לחזור לשוק

לאחר תקופה ארוכה של היעדר מכוניות ובעיות מלאי חריפות, שוק הרכב מראה סימני חזרה לשפיות, עם מלאים גדולים יותר שמצטברים אצל היבואנים והתחלת חזרתם של מבצעי הרכב לשוק. אז איפה תמצאו כיום מבצעים לרכב חדש?

ששי כהן 21 במרץ, 2023
אולם תצוגה ג'ילי

יותר משנתיים ליוותה את שוק הרכב מגפת הקורונה ששיבשה את תהליכי הייצור העולמיים, הובילה למשבר השבבים העולמי ושלל בעיות בשרשרת האספקה, שגרמו לירידה משמעותית בהיקף ייצור הרכב החדש בעולם, בעיות מלאי שאפיינו את מרבי יצרני הרכב וכמובן עליית מחירים חדה. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים נראה ששיא המשבר כבר מאחורי תעשיית הרכב ומרבית היצרנים חזרו לעבוד בהיקפיי ייצור גדולים יותר, כאשר מחסור במכוניות הפך להיות משמעותי כיום בעיקר בשוק כלי הרכב המסחריים.


רשות המסים: עליה מתמשכת ביבוא כלי רכב נוסעים החל ממאי 2022.

לפי נתוני רשות המסים, בחודש החולף נרשם יבוא בהיקף של 30,304 כלי רכב (פרטיים) לעומת 23,258  בפברואר 2022, עליה בשיעור של 30.3%. יבוא רכב מסחרי הסתכם ב– 1,177 כלי רכב לעומת 1,592 בפברואר 2022, ירידה של 26.1%. העליה ביבוא כלי רכב נוסעים מוסברת ע"י יבוא גבוה של כלי רכב בפברואר 2023 וזאת למרות הקדמה מסיבית של יבוא כלי רכב בדצמבר 2022. היבוא הגבוה נובע, ככל הנראה, מעבר לצפי לעליה בשער חליפין, מעליה בהיצע הרכבים. בנוסף, ברשות מסכמים שהחל ממאי 2022 נרשמת עליה ביבוא כלי רכב נוסעים.

לצידם של מלאי הרכב הגדלים בקרב חלק גדול מהיבואנים, עליות הריבית התכופות, התייקרות מחירי הרכב בתחילת השנה, סימני ההאטה הכלכלית והמשבר החוקתי שמלווה אותנו בתקופה האחרונה, מתרבים הסימנים גם שהביקוש בשוק הרכב החדש נמצא בבלימה בשבועות האחרונים, וזה עוד לפני בעיות שערי החליפין שמאיימות על התייקרות נוספת בשוק הרכב החדש.

כדי למנוע הצטברות גדולה של מכוניות במגרשי היבואנים ובנמלים, החלו סוף סוף לחזור גם מבצעי הרכב לשוק לאחר תקופה ארוכה במיוחד של היעדרות. אז נכון שמציאות אמיתיות עדיין אין, אך לפחות הסתיים ככל הנראה העידן של רכישת רכב חדש במחיר מעל למחירון היבואן, תופעה שהיתה פופולרית במיוחד בשנה החולפת.

אז היכן ניתן למצוא כיום מבצעי רכב חדש?

מרבית יבואני הרכב אינם ממהרים לצאת כיום במבצעי רכב בפומבי, אך מעדויות רבות שזורמות אלינו, בהחלט ניתן לראות שברמת אולמות התצוגה, ניתן בהחלט לקבל הנחות של אלפי שקלים על לא מעט דגמים. מנגד, חלק מהיבואנים חזרו גם לפרסם הנחות ברחבי האינטרנט. כך למשל, לובינסקי מציעה כעת את MG EHS ב-181,888 שקל, מחיר המשקף הנחה של של 7,000 שקל לעסקת מזומן. בחברת סמלת מציעים כעת דגמי אלפא רומיאו שונים בהנחה, וכך רכב הפנאי החדש טונאלה מוצע בגרסת הכניסה בהנחה של 10,000 שקלים ובמחיר של 209,900 שקל, למרות שלא העלו אפילו את מחיר הדגם בתחילת השנה. בחטיבת פיאט תוכלו לרכוש את ה-500e קבריולט ברמת הגימור 'Chic' במחיר של 144,900 שקל, המשקף הנחה של 15,000 שקלים. יבואנית ג'ילי שסבלה אשתקד מבעיות מלאי חריפות שהובילו לזמני אספקה שנמתחו על חודשים ארוכים במיוחד, הצליחה להגדיל משמעותית את היקף המשלוחים לארץ, אך איבדה לקוחות רבים לטובת המתחרה הראשית BYD וכעת מציעה את דגם הגיאומטרי C עם חבילת הטבות הכוללת עמדת טעינה במתנה, טעינה ציבורית חינם ותנאי מימון טובים שמקזזים את הריבית המטורפת כיום בשוק וכמובן אספקה מיידית.

לצידם חזרו לפעול גם חלק ממועדוני הרכב במבצעים שונים. קבוצת לובינסקי עורכת בימים אלו מבצע בשיתוף מועדון חבר בו מוצעים דגמי פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-MG בהנחות של אלפי שקלים ממחיר המחירון. חברת פריסבי בשיתוף פעולה עם מועדון הצרכנות "הוט" מציעה כעת את שלל דגמי רנו, ניסאן, צ'רי ואינפיניטי בהנחות של אלפי שקלים לחברי המועדון, אם כי ההנחות כאן נמוכות יותר ביחס למועדון "חבר". גם בשוק ה-"0 ק"מ מליסינג" נרשמת התעוררות עם התחלת חזרתם של שלל דגמים להיצע. לרוב ההנחות הינם זניחות שלא תמיד מצדיקות איבוד יד ברישיון הרכב בתמורה להנחה, אך פה ושם ניתן למצוא גם עסקאות שוות.

מדובר בהחלט בבשורה לצרכני הרכב בארץ ולהערכתנו בחודשים הקרובים המחירים עשויים להיות אף נוחים יותר. אם החלטתם להחליף כעת את הרכב, אל תמהרו. תעשו סקר שוק, תתווכחו על המחיר ורק אם השגתם עסקה שנראית לכם הוגנת, תבצעו את הרכישה.