סנסציה על הכביש: ג'נסיס GV80 במבחן דרכים

ה-SUV הראשון של ג'נסיס מצטרף לשוק רכבי הפנאי-שטח 7 מושבים היוקרתיים, עם עיצוב חיצוני מסובב ראשים, וחבילה כוללת מרשימה בעזרתה הוא יכול להתמודד בכבוד מול הטובות שבמתחרות. אבל האם הלקוחות יסכימו לשלם עליו החל מחצי מיליון שקל?

ששי כהן 04 במרץ, 2021
ג'נסיס GV80

רכב היוקרה הקוריאני הראשון בישראל

לטויוטה יש את לקסוס, לניסאן יש את אינפיניטי, והחל מהשבוע שעבר, גם ליונדאי יש בארץ מותג יוקרה והוא ג'נסיס. למי שלא מכיר, נזכיר שהשם ג'נסיס אמנם חדש בישראל, אבל כבר ב-2008 חשפה יונדאי את מכונית הדגל שלה שענתה לשם יונדאי ג'נסיס.  ב-2015 הפכה ג'נסיס לחטיבת יוקרה נפרדת ועצמאית, אשר לטובת פיתוח נבחרת חדשה של דגמי יוקרה, גייסה יונדאי שורה ארוכה של בכירים נחשבים בתעשיית הרכב העולמית, אשר התבקשו לפתח מותג יוקרה חדש שיוכל להתחרות בטובים שבמותגי היוקרה בעולם. עם תחילת השיווק בישראל, נחתו באולם התצוגה של היבואן 3 דגמים ראשונים: צמד מכוניות סדאן (סאלון ופאר) ורכב שטח מגודל 7 מושבים אותו לקחנו עתה למבחן.

תשומת לב מוגברת על הכביש

ג'נסיס GV80 הוא רכב הפנאי-שטח הראשון של היצרן שמגיע לארץ, והוא מצטרף לקטגוריית דגמי ה-SUV הגדולים המצוידים ב-7 מושבים, שם מחכים לו מתחרים ראויים כמו מרצדס GLE, אאודי Q7, וולוו XC90 ורבים טובים אחרים. מפגש במציאות עם הדגם החדש, חושף שפת עיצוב חדשה לחלוטין אשר איננה מזכירה כלל את דגמי יונדאי, ומפתיעה עם מראה יוקרתי בסגנון בריטי המציג דמיון מחשיד למותג היוקרה בנטלי, וכולל גריל עצום המשדר יוקרה, חישוקי גלגלים "20 קלים ותאורת LED היקפית מרהיבה. בג'נסיס מצידם מעדיפים לתאר את שפת העיצוב שלהם דווקא כ- "אלגנטיות אתלטית". על הכביש בימי המבחן, היה מדובר לא פחות מסנסציה ! מזמן לא זכור לנו רכב שייצר כל-כך הרבה עניין על הכביש, גרר אין ספור שאלות וכמעט בכל מקום שעצרנו עם הדגם נגשו אלי אנשים עם שאלות בסגנון: " זה האסטון מרטין החדש?" , "זה הג'יפ של בנטלי?" "הרכב הזה עולה יותר ממיליון שקל, נכון אחי?" ועוד שאלות רבות בסגנון הזה. תוסיפו לעיצוב הייחודי מסובב הראשים גם את הממדים גדולים של הרכב (4.94 מטר לאורך, 1.97 מטר לרוחב ו-1.71 מטר גובה), וקיבלתם רכב עם המון נוכחות על הכביש, שכמעט אי אפשר להתעלם ממנו. יהיו שיאהבו את תשומת הלב המוגברת, ויהיו כאלה שפחות.


שפע של עור ועץ

ובג'נסיס לא באו לשחק בכאילו, גם עם הכניסה לקבינה, נחשפת לעיניכם סביבת נהג ונוסעים מרהיבה מאוד, ותחושת פרימיום העוטפת אתכם מכל כיוון. בג'נסיס גאים גם לתאר שכל מה שנראה עור הוא באמת עור, כל מה שנראה עץ הוא באמת עץ וכל מה שנראה כמו אלומיניום, הוא באמת אלומיניום. הדגם משווק בארץ ב-2 רמות גימור: "Elegant" הכוללת אבזור נדיב, ו-"Luxury" שנבחנת כאן הכוללת רשימת אבזור ארוכה במיוחד, בה תמצאו בין השאר מושבי עור נאפה איכותיים (יותר נכון כורסאות עור), בעלי כיוונון חשמלי, עם חימום ואיוורור למושבים הקדמיים ופונקציית מסאז' למושב הנהג. בנוסף, תמצאו לוח שעונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי ענק "14.5, תאורת אווירה בשלל גוונים וגימיק של "מוסיקת אווירה" המשדר לכם דרך מערכת הפרימיום של לקסיקון בעלת 18 הרמקולים והסאונד המשובח צלילי אווירה של חוף ים, הליכה בשלג, קמפינג, אווירה חורפית גשומה ועוד בהתאם לטעמכם. מעבר לגימיק החביב שמעלה חיוך על הפנים, קשה לי לראות אנשים שישתמשו בזה על בסיס קבוע. שיהיה.

ג'נסיס GV80

קיימת אופציה לתא נוסעים בצבע קרם שנראה לטעמנו יותר יוקרתי

עוד בסעיף הגימיקים, מיקרופון דו-כיווני לנהג היכול לדבר עם הילדים שיושבים בשורת המושבים השלישית דרך הרמקולים, הקרנת וידאו של השטח המת בצידי הרכב בלוח השעונים, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, שורת מושבים שלישית מתקפלת ונפתחת חשמלית הכוללת גם בקרת שליטה נפרדת למזגן ועוד. אלו כמובן מצטרפים לאבזור נדיב המקובל בקטגוריה הכולל בין השאר גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום הגה ועוד. בסעיף השלילה, חסר היה לנו בקרת אקלים נפרדת לשורת המושבים השניה, קצת יותר תאי אחסון בסביבת הנהג, וגם תאורת האווירה בלילה פחות מרשימה מאצל המתחרות…

יחד עם בסיס גלגלים של 295 ס"מ, מתקבל תא נוסעים מרווח מאוד ל-5 נוסעים מבוגרים + צמד ילדים בספסל האחורי, היכול לאכלס גם צמד מבוגרים גמישים יחסית בשעת הצורך. נפח תא המטען בניצול כל 7 המושבים סמלי, אך קיפול של שורת המושבים השלישית חושף תא מטען מרשים בנפח 722 ליטר. בסעיף הבטיחות רושמת המכונית מפרט מרשים כסטנדרט הכולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת במראות הצד, זיהוי תנועה חוצה מאחור ומלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמות 360 מעלות ועוד.

ג'נסיס GV80

על הכביש

הדבר החשוב ביותר במכוניות מהסוג הנ"ל הוא שילוב של ביצועים נאים ונוחות נסיעה מצוינת ואת זה מספקת הג'נסיס בדומה למתחרות: בראש ובראשונה מדובר במכונית נוחה מאוד המהווה סוג של רחפת על הכביש הודות למערכת מתלים אדפטיבית הכוללת פונקציה של סריקת הכביש המתאימה את תגובת הבולמים בהתאם לאיכות האספלט ומספקת נוחות נסיעה מצוינת. אל אלו מצטרפים תא נוסעים מבודד היטב מרעשי חוץ ופנים, המצליח להשתיק כמעט לחלוטין את רעשי מנוע הדיזל, ורק עם לחיצה בריאה על דוושת הגז יתגנב קולו של המנוע לתא הנוסעים, אבל עם צליל ספורטיבי משהו הנעים לאוזן (שלי לפחות). מתחת למכסה המנוע תמצאו מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה כפולה חכמה, אשר יחד עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית, מספקים  אחיזת כביש גבוהה ויכולות שטח קלות. על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי. ועם הספק מנוע של 278 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 60 קג"מ המתקבל כבר מסל"ד נמוך, מצליחה יחידת הכח להזניק את 2.2 טון המשקל של הרכב (לפני נוסעים) ב-6.8 שניות זריזות בדרך למהירות מרבית של 230 קמ"ש. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון הממוצע ביחס למקובל בקטגוריה.

ג'נסיס GV80

שווה את הכסף?

מחיר ג'נסיס GV80 מתחיל ב-499,000 שקל לגרסת הכניסה, או 569,000 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן וכוללת רשימת אבזור עשירה במיוחד. לזכותם של ג'נסיס יאמר שהם הצליחו לפתח SUV יוקרתי אמיתי שיכול להתחרות בכבוד בטובות שבמתחרות בסגמנט היוקרתי והתחרותי, כאשר לזכותה של הג'נסיס גם תמחור תחרותי בהתחשב ברשימת האבזור העשירה, וכמובן מראה ייחודי מסובב ראשים בשל היותו חדש על הכבישים בישראל, לטוב ולרע. בג'נסיס מבטיחים גם חוויית שירות ייחודית ללקוחות החברה, וכחלק מאסטרטגיית היבואן, הדגמים משווקים עם חבילת טיפולים ל-3 שנים כלולה במחיר הרכב (עד 6 טיפולים) ששווה לא מעט כסף. לגבי האמינות, עדיין מוקדם לדעת, אולם מותג ג'נסיס זכה בסקרי האמינות של J.D Power האמריקאים בפעם הרביעית ברציפות כמותג הפרימיום האמין ביותר עם דגם ה-G70, כך שסביר להניח שלא יהיו כאן הפתעות לא נעימות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהתחרות בסגמנט בו הוא מתחרה עזה, והמותגים המתחרים בהחלט לא הולכים לשבת בחיבוק ידיים ולראות איך הלקוחות הפוטנציאליים שלהם עורקים למותג מתחרה, כך שבהחלט ניתן לצפות גם להצעות אגרסיביות יותר אצל המתחרים. אז כמה אנשים יסכימו לשים חצי מיליון שקל לפחות על מותג יוקרה חדש שאין לו עדיין את המוניטין שמלווה את המותגים המתחרים, וכמה ישמרו המכוניות על ערכן בעתיד? ימים יגידו, אבל לג'נסיס יש כאן מתחרה ראוי בקטגוריה, והתחרות הגוברת בשוק היוקרה תשחק לטובת הצרכנים.




עוד ממבחני דרכים