ספינת דגל היברידית: טויוטה היילנדר 4X4 – מבחן דרכים

טויוטה היילנדר מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים 4X4 הגדולים, עם הנעה היברידית ייחודית המציעה את נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים הטובים בקטגוריה, לצד נוחות נסיעה מעולה ותא נוסעים מאובזר במיוחד. שווה 305,000 שקל?

ששי כהן 20 בפבר, 2021
טויוטה היילנדר 2021 היברידי

יבואנית טויוטה מרחיבה את משפחת ה-SUV ההיברידים שלה, ונכנסת לראשונה לסגמנט ה-Large SUV עם טויוטה היילנדר החדש, המגיע אלינו ממפעל טויוטה בארה"ב, אך משווק בגרסה עם תקינה אירופאית, בגרסת 7 מושבים 4X4 עם הנעה היברידית חסכונית בדלק וידידותית לסביבה. הדגם מצטרף לדגמי הראב 4 מסגמנט ה-D-SUV , ה-CHR מסגמנט ה- C-SUV ולקראת סוף השנה תושלם הנבחרת עם הגעתה של היאריס קרוס שתתחרה בקטגוריית הגיפונים הקטנים (B-SUV). ההיילנדר ההיברידי מצטרף לקטגוריית ה-SUV הגדולים 7 מושבים הצומחת בארץ ומרכזת כיום כ-2% מהמכירות, ושם מחכים לו יונדאי סנטה פה/ פליסייד החדשים, שברולט טראוורס, פורד אקספלורר, סובארו איוולטיס ואחרים.

טויוטה היילנדר דור 4

ההיילנדר שנוחת כאן הינו מהדור הרביעי של הדגם שהוצג לשנת 2021, וממשיך את שושלת הדגם שהחלה את דרכה בעולם בשנת 2000. לארץ הוא הגיע במהלך השנים רק באמצעות היבוא האישי, ולראשונה מדובר כאן ביבוא רשמי של יבואנית טויוטה, שהתאפשר הודות לתקינה אירופאית שמוצעת בדור החדש. לצד עיצוב מודרני וקשוח יחסית, ושפת עיצוב המזוהה עם דגמי טויוטה, ההיילנדר נהנה מנוכחות על הכביש, בין השאר הודות לממדים גדולים עם אורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 275 ס"מ, בעזרתם מציע הדגם תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים, כאשר גם בשורת המושבים השלישית ניתן להושיב צמד מבוגרים בעלי מידות ממוצעות בנוחות טובה יחסית. בסעיף השימושיות רושם הדגם תא מטען בנפח 241 ליטר בניצול כל 7 המושבים, או 631 ליטר בקיפול שורת המושבים השלישית לרצפה שטוחה. הדגם מוצע בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה: "E-Motion" הבסיסית או "E-Xclusive" הבכירה שנבחנת כאן וכוללת מבחוץ גם חישוקי גלגלים "20 קלים, חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות, דלת תא מטען חשמלית, גג זכוכית פנוראמי חשמלי, תאורה ראשית ופנסי ערפל מסוג LED ותאורה אחורית משולבת LED. למרות שלא מדובר ברכב שטח אמיתי, הוא נהנה ממרווח גחון נאה של 20.2 ס"מ.


תא נוסעים

גם כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב המוכר מדגמים אחרים של היצרן. תנוחת הישיבה גבוהה, המושבים נוחים ומזכירים כורסאות מפנקות במידה מסוימת, והדשבורד מודרני למראה ועשיר באבזור. לוח השעונים משולב מסך "7 דיגיטלי, המושבים מרופדים עור אמיתי ודיפונים דמויי עץ מפוזרים בתא הנוסעים ותורמים לאווירה יוקרתית יותר. בלילה תמצאו גם תאורת אווירה כחולה שהופכת את הנסיעה לנעימה יותר. יחד עם זאת, המולטימדיה "8 אמנם תומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אך בעלת ממשק מיושן, ולמרות שתומכת עברית (כמו גם לוח השעונים), היא נראית די מיושנת וגם מצלמת הרוורס אינה באיכות גבוהה. יחד עם זאת, המרווח לנוסעים לרוב מצוין, ואלו נהנים משלל נורות קריאה, יציאות USB, מחזיקי כוסות, משענות אחוריות מתכווננות ופתחי מיזוג עם שליטה נפרדת המפוזרים בחלל הנוסעים. האבזור עשיר וכולל גם כניסה והנעה ללא מפתח, מנופים להעברת הילוכים מההגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית (של הנהג עם זכרונות) ואף מחוממים, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד.

טויוטה היילנדר 2021 היברידי

בטיחות

טויוטה היילנדר מוצע בארץ עם חבילת הבטיחות המקורית של טויוטה מדגם ה-TSS 2.5, הכוללת מפרט מרשים עם התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו גלגלי במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך, תיקון סטייה מנתיב עם שמירת מרכז הנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, מערכת סיוע לפנייה בצמתים, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, 7 כריות אוויר ועוד. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

טויוטה היילנדר 2021 היברידי

 חסכוני וידידותי לסביבה

את היתרון המרכזי שלו מול שלל המתחרים, תמצאו ביחידת הכח ההיברידית המבטיחה את נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים הטובים בקבוצה. מתחת למכסה המנוע מצויד הדגם במנוע בנזין 2.5 ליטר המוכר של טויוטה, המשודך למנוע חשמלי ויחד מפיקים הספק משולב של 248 כ"ס. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה חכמה (במצב שיוט רגיל כל הכח מועבר לסרן הקדמי, וככל שנדרשת אחיזה גבוהה יותר, עד 80% מהמומנט מועבר לסרן האחורי). על הכביש מדובר במכונית מאוד שקטה לנהיגה ודי מפנקת. המתלים מכויילים על הצד הרך, מה שמספק ספינת תענוגות המגהצת היטב את האספלט הישראלי ומספקת נוחות נסיעה מהטובות שנתקלנו בהן בדגמים דומים. יחד עם זאת, למרות ההספק המשולב הגבוה, זאת לא מכונית שנועדה לנהיגה עם אופי ספורטיבי, וכל ניסיון לרמוס את דוושת הבנזין, יספק קצב התקדמות לא מהיר משמעותית, אבל הרבה יותר רעש בתא הנוסעים. בכל הקשור לנהיגת שטח, בכבישי הצפון עמוסי השלג בימי המבחן, הגיעה יכולת השטח למיצוי די מהר, כאשר ירידה מהכביש לנהיגה על שלג בגובה 20 ס"מ כבר עצרה את המכונית. למעשה ההנעה הכפולה שלה באה לידי ביטוי מושלם על הכביש הרטוב והחלקלק, שם הוא הרגיש בטוח מאוד. בסעיף צריכת הדלק, עמדה צריכת הדלק שלו בימי המבחן על 11.8 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מרשים לרכב מהסוג הזה. גם פליטת המזהמים שלו נמוכה דרמטית מהמתחרים, כאשר כמעט כולם עם פליטת CO2 של 250 גרם לק"מ והטויוטה עומדת על 160 גרם לק"מ בלבד, ודרגת זיהום אוויר 9 לעומת 15 אצל המתחרות.

טויוטה היילנדר 2021 היברידי

שווה את הכסף?

טויוטה היילנדר נכנסת לשוק מצומצם המרכז רק 2% מהמכירות בארץ, אך נמצא בתנופה בתקופה האחרונה. במחיר החל מ-290,000 שקל לגרסת הבסיס או 305,000 שקל לגרסה הנבחנת כאן, מדובר במחירים שדי מקבילים למתחרות שלה בקטגוריה, ותחרות נוספת בגרסאות הבסיס של דגמי יוקרה. בתמורה למחיר הזה תקבלו רכב פנאי מודרני למראה, עם תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים, אבזור עשיר (בגרסה הבכירה הנבחנת כאן), חבילת בטיחות מרשימה, נוחות נסיעה מצוינת  וכמובן הנעה היברידית ייחודית בקטגוריה, אשר תחסוך לכם כסף רב בתחנת הדלק. האם יסכימו הישראלים לשלם 300,000 שקל על רכב פנאי 7 מושבים עם סמל של טויוטה בחזית? ללא ספק כן, וראו את הכמויות הענקיות של הלנד קרוזר (היקר יותר) שנמכרות כאן. לטענת יוניון מוטורס היבואנית, הם מצפים לכמה מאות טובות של רכבים בשנה, נתון שלדעתנו יכול בהתאם להתממש.

 




עוד ממבחני דרכים