סקודה אוקטביה החדשה מבחן דרכים

סקודה אוקטביה החדשה חסכונית בטירוף, גדולה ואיכותית יותר מבעבר, אך גם יקרה יותר מהמתחרות באופן שעלול לסכן את מכירותיה המצוינות. יצאנו לבדוק.

ששי כהן 05 באוק, 2013

סקודה אוקטביה הוא הדגם המצליח ביותר של סקודה בכל הזמנים וממנו נמכרו מאז הוצג הדור הראשון בשנת 1996 מעל ל- 3.7 מיליון יחידות בעולם. גם בארץ, זכתה האוקטביה לפופולריות גואה מדי שנה בשנה, והדור השני שמוחלף בימים אלה בדגם חדש, מסר כ- 3,000 יחידות מתחילת השנה המהווים שיא של כל הזמנים במכירות והישג מכובד ללא כל ספק לדגם שנחשב כבר מיושן ועמד בפני החלפה בחדש. את נתון שיא המכירות של האוקטביה בשנה החולפת עם 3,752 יחידות שעלו לכביש מבקש היבואן לשבור כבר השנה ומעריך שבעזרת האוקטביה החדשה יגיע לכ- 5,000 מסירות למרות התייקרות משמעותית של הדגם. האם יצליח ? יצאנו לבדוק את האוקטביה 1.2 ליטר החדשה שצפויה להיות המבוקשת ביותר במשפחה.

סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )


ענקית , מכובדת ואלגנטית, אך לא מסובבת ראשים
סקודה אוקטביה החדשה הוצגה בסוף 2012 ומחליפה את הדור הקודם שהוצג ב- 2004 וזכה למתיחת פנים ב- 2008. כצפוי מקונצרן פולקסווגן, הדור השלישי שומר על קווי העיצוב המקוריים של הדגם ששורשיהם נעוצים עוד אי שם בדור הראשון ומסתפק בעדכון הקווים הכלליים שנראה יותר כמתיחת פנים מקיפה לדגם. התוצאה על כל פנים : נאה ומכובדת אך לא מסובבת ראשים, אבל שלא תטעו: למרות קווי דמיון רבים לדגם היוצא, מדובר בדגם חדש לחלוטין אשר נבנה על שלדת ה- MQB החדשה של היצרן המשרתת דגמים נוספים. יחד עם השימוש בשלדה החדשה, צומחת האוקטביה החדשה גם במידות עם תוספת של 9 ס"מ באורך המכונית ל-4.66 מטר, תוספת של 4.5 ס"מ ברוחב ל-1.815 מטר ומוסיפה כמעט 11 ס"מ לבסיס הגלגלים שנמתח מעתה על 267 ס"מ. אם אחד האסים של האוקטביה לאורך כל הדורות היה תא נוסעים מרווח מהמתחרות, אז עכשיו הוא גדול אף יותר, ושלא על חשבון נפח תא המטען חלילה. גם הוא צמח, אמנם רק ב- 5 ליטר, אך מספק לא פחות מ- 568 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים כמובן, מה שתורם להגדלת הנפח ל- 1,558 ליטר !
סקודה אוקטביה -תא מטען ענק הכולל רשתות אחסון חכמות ( wheel )

סקודה אוקטביה -תא מטען ענק הכולל רשתות אחסון חכמות ( wheel )


תא נוסעים איכותי ומרווח
לצד המרווח המפנק לחמישה נוסעים, תא הנוסעים נראה עשיר ואיכותי כבר בגרסתו הבסיסית, עד כי באמת ובתמים ניתן לטעות ולהניח שמדובר במכונית מנהלים, ודגם האלגנס המאובזר יותר אותו פגשנו במתקן המסירה של צ'מפיון והיה מצויד בתא נוסעים עם ריפודים בהירים ממחיש זאת היטב. למרות הסמל של סקודה בחזית ועל ההגה, מדובר בתא נוסעים פולקסווגני בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו. איכות החמורים ללא דופי עם שילוב נרחב של פלסטיק רך ונעים למגע, הנדסת אנוש מצויינת ואיכות הרכבה טובה שנראה שתישאר כך לאורך שנים ארוכות. גם העיצוב נאה לעין ומשדר מכובדות. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור Ambition הבסיסית, כולל אמנם את כל מה שחשוב אך לא מעבר עם מערכת שמע מדגם בולרו הכוללת צג מגע, דיבורית BT מקורית, חיבורי USB ו- Aux ו-8 רמקולים, לצד מחשב דרך, מערכת לניתור לחץ אוויר בצמיגים, שליטה על מערכת השמע מההגה, בקרת שיוט, מזגן עם פתחי איוורור למושבים האחוריים, הגה ובלם יד מצופים עור ו- 7 כריות אוויר. רמת ה- Elegance המהודרת יותר, כוללת בנוסף : בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, שמשות אחוריות כהות, חיישני אורות וגשם, חישוקים קלים, פנסי ערפל ועוד כמה נגיעות קוסמטיות.
סקודה אוקטביה החדשה- תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ( wheel )

סקודה אוקטביה החדשה- תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ( wheel )


יחידת כח קטנה וחזקה
בשוק הרכב הישראלי, המשופע בדיעות קדומות, כבר אין צורך לתת הסברים לשימוש במנוע קטן נפח כתחליף ל- 1.6 ליטר אוטומט שכה היה נדרש בעבר להצלחת דגם כזה או אחר. דווקא היום, כשהשוק צמא למכוניות חסכוניות בדלק, קל יותר לשכנע אותו להסתפק במכונית עם מנוע קטן וחסכוני. ואם את האוקטביה היוצאת קיבל השוק בחיבוק ידיים למרות היותה מכונית גדולה במיוחד המצוידת במנוע 1.2 ליטר בגרסתה הבסיסית, אין סיבה שאת מנוע הטורבו – 1.2 ליטר החדש והמשופר לא יקבל השוק בברכה. וכך, למרות הספק צנוע יחסית של 105 כ"ס שלא השתנה ביחס לדגם הקודם, מציעה האוקטביה שילוב מצוין עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים עם 7 ההילוכים ומספקת מומנט מרשים של 17.5 קג"מ המאפשר זינוק מהיר מהמקום ( 10.3 שניות ל- 100 קמ"ש ) המאפיל על מתחרות מרובות כ"ס כמו קורולה החדשה, יונדאי I35 ופורד פוקוס. יחד עם משקל שעבר דיאטה של 100 ק"ג בדגם החדש, מתגלה האוקטביה החדשה כמכונית זריזה אשר אינה מתקשה לשמור על קצב טוב גם בעליות ובכבישים מפותלים, שם מציגה המכונית יכולת לא רעה והתנהגות כביש בוגרת ומגובשת. ומעל לכל, בעלי האוקטביה החדשה יהנו מנוחות נסיעה גבוהה ברוב סוגי הדרך שנעשית בשילוב שקט מופתי בתא הנוסעים עם בידוד מצויין מרעשי החוץ המאפשר נהיגה שקטה ונינוחה.
סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )


סקודה אוקטביה החדשה צריכת דלק : ת"א- אילת על שליש מיכל !
אחרי יותר מ- 700 ק"מ אותם ביצענו עם האוקטביה החדשה, נוכחנו לדעת גם שהיא מאוד חסכונית. במהלך ימי המבחן, השיגה אצלנו האוקטביה צריכת דלק של 16.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים שכללו אמנם הרבה נסיעות בדרכים בין עירוניות אך בתנאים מעט מאומצים. כך לדוגמא כשהגענו לאילת בתום מסלול של 325 ק"מ, הראה מחשב הדרך שנותר טווח נסיעה של 450 ק"מ לפני שיתרוקן המיכל, מה שאומר שיכולנו לעשות ת"א-אילת וחזרה על טנק דלק אחד. אבל לא יכולנו להתאפק מלתדלק באילת במחיר של 6.25 שקל לליטר…
אם כבר ליהנות ממכונית חסכונית, אז עד הסוף. בנגיעה רגועה ושגרתית לעבודה עם נוסע אחד ברכב, לא תתקשו לראות במחשב הדרך צריכת דלק שנעה סביב 18 ק"מ לליטר עם היצמדות לכללי הנהיגה החסכונית. בדומה לדגמים חדשים נוספים של הקונצרן, גם כאן מצוידת המכונית במערכת כיבוי מנוע בעמידה המסייעת לשיפור תצרוכת הדלק, אך מבטלת על הדרך גם את פעולת מדחס המזגן. בכל מקרה, היא ניתנת לכיבוי בכפתור אם קירור הרכב חשוב לכם יותר.
סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )


בפסגת המשפחתיות אבל מעט יקרה
קל להבין מדוע הציבור בישראל אהב את סקודה אוקטביה היוצאת המחזיקה נתח שוק של 7.8% משוק המשפחתיות ב- 2013. האוקטביה החדשה עושה הכל טוב יותר ומציעה רכב משפחתי מצויין המציע תא נוסעים שימושי ומרווח ביותר , תא מטען ענק ויחידת כח חזקה וחסכונית. הבעיה של האוקטביה החדשה נעוצה במחיר הגבוה מהממוצע בקטגוריה ומתחיל ב- 132 אלף שקל ודורש 5,500 ש"ח לדגם המאובזר יותר. במחירים הנ"ל, תתקשה האוקטביה החדשה לשחזר את הצלחת קודמתה בשוק הליסינג שם למחיר הרכב חשיבות מכרעת, וזאת בעידן בו יש נטייה כללית של השוק לעבר מכוניות משפחתיות בסיסיות וזולות יותר. יחד עם זאת, ייתכן והמחיר הבסיסי הגבוה יחסית ללקוח הפרטי, נעוץ באפשרות לתת הוזלה משמעותית לציי הרכב, שם מתרכזים מרבית המכירות של האוקטביה, מה שיוביל בסוף למחיר אטרקטיבי לציי הרכב שיוביל למכירות טובות של המשפחתית המוצלחת של סקודה.


סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה החדשה ( wheel )