סקודה אוקטביה 2019 2.0 ליטר 190 כ"ס – מבחן דרכים

המשפחתית החזקה בישראל: סקודה אוקטביה 2019 זוכה לגרסת 2.0 ליטר טורבו 190 כ"ס המציעה ביצועים חמים לצד אבזור עשיר במחיר סביר. האם זו המכונית שתשכנע אתכם לנטוש את עולם הג'יפונים.

ששי כהן 28 בדצמ, 2018

בעידן בו נדמה שכמעט כולם רוצים ג'יפון (קרוב ל-40% מהשוק כיום), מוכיחה סקודה אוקטביה שעדיין ניתן למכור יפה מכונית משפחתית, ואפילו די הרבה. 7,500 עותקים שלה עלו לכביש מתחילת השנה, שניה רק ליונדאי איוניק ההיברידית, מה שהופך אותה למשפחתית הבנזין הנמכרת ביותר בארץ כיום. אז נכון שמרבית המכירות שלה מגיע מציי הרכב ופחות מהלקוחות הפרטיים (כפי שקורה לרוב גם אצל המתחרות הישירות שלה), אולם לאוקטביה בהחלט מקום של כבוד בשוק הישראלי.


בחודש החולף עדכנה היבואנית גם את משפחת האוקטביה עם החלפת דגם ה-1.8 ליטר בגרסת 2.0 ליטר חזקה, העשויה אולי לקרב קצת יותר לקוחות פרטיים חובבי נהיגה, או בעיקר לשמש כרכב לבעלי תפקיד בכיר בחברות, שעדיין לא מעוניינות להעביר את העובד לקטגוריית מכוניות המנהלים היקרה יותר. מה יש לדגם החדש שנחשב למשפחתית החזקה ביותר כיום בארץ (מבלי להיכנס לעולם היוקרה או הספורטיביות) המצוידת במנוע 190 כ"ס? יצאנו לבדוק.

סקודה אוקטביה 2019 2.0 ליטר

עיצוב אלגנטי ומכובד, גרסת ה-2.0 ליטר 190 כ"ס חסרה נגיעות ספורטיביות

נמר בעור כבש

מפגש עם האוקטביה 2.0 ליטר TSI החדשה במציאות, כנראה לא ירגש אתכם. העיצוב אינו שונה מהאחיות למשפחה, אין שום סימנים מזהים למנוע החזק המסתתר בחזית ובסופו של דבר מדובר באותה אוקטביה גדולה, מכובדת ואלגנטית שאתם מכירים. עם הכניסה לקבינה, נרשמת שוב תחושת אכזבה קלה, עם אותו עיצוב מוכר שמתקשה להציע בונוס מול האחיות הזולות יותר במשפחה, וגם רכב המבחן שהגיע עם תא נוסעים בגווני ליסינג אפורים, התקשה להציע אווירה יוקרתית, למרות שללא ספק מדובר בתא נוסעים איכותי מאוד, בנוי היטב, מרווח כפי שכל המתחרות יכולות רק לחלום, שימושי עם שלל תאי אחסון, ותא מטען ענק כמו שרק סקודה יודעים להציע. האבזור נדיב וכולל ברמת הגימור "אקסקלוסיב" מולטימדיה מקורית עם מסך ״8 התומכת באנדאוריד אוטו ואפל קאר-פליי, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי סגסוגת ״17 , הגה וידית הילוכים מצופים עור ועוד.

סקודה אוקטביה 2019 2.0 ליטר

כמו כל משפחת האוקטביה, תא נוסעים מרווח ביותר, תא המטען ענק ושימושי

בטיחותית

אבזור הבטיחות מקיף וכולל 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת שטח מת במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות הנהג ועוד. תמורת 12,000 שקל נוספים, תשתדרגו לרמת גימור פרימיום הכוללת גם גג שמש חשמלי, ריפודי עור משולב באלקנטרה ותאורת LED מלאה.

סקודה אוקטביה 2019 2.0 ליטר

סביבת נהג איכותית ומאובזרת. בחירה בגוונים בהירים תעניק מראה יוקרתי יותר

לעובד הממהר

על הכביש מדובר במכונית משפחתית עם ביצועים ספורטיביים נאים: מנוע ה-2.0 ליטר טורבו TSI מפיק 190 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המתקבלים ב- 1,500-4,100 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוט' DSG עם 7 הילוכים (עם מצמד רטוב במקום יבש עד כה). התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש זריזה במיוחד עם 7.4 שניות, לרשות רגל ימין עומדים בכל רגע שלל סוסים שידאגו לקצב נסיעה מהיר, עקיפות זריזות ובטוחות, רמה אחת מעל האוקטביה 1.4 ליטר שגם היא חיה רעה…  מעבר לכך, אחיזת הכביש גבוהה, המלים מתמודדים היטב עם האספלט הישראלי ומציעים נוחות גבוהה, והכל נעשה גם בצורה מעודנת, בשקט, ללא דרמות ותגובות ברוטאליות של הרכב. ביחס לדגם ה-1.8 ליטר היוצא, מדובר בתוספת של 10 כ"ס וקיזוז של עשירית השניה בתאוצה ל-100 קמ"ש. זניח בסה"כ. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת.

סקודה אוקטביה 2019 2.0 ליטר

מהירה כמעט כמו מטוס…

פסק דין

במחיר החל מ-154,990 שקל בו מוצעת סקודה אוקטביה 2019 טורבו 2.0 ליטר החדשה (149,990 שקל מחיר השקה), מדובר בהתייקרות קלה של 1,000 שקל בלבד מול גרסת ה-1.8 ליטר היוצאת, בתמורה תקבלו את האוקטביה חזקה ומהנה יותר לנהיגה, לצד שלל יתרונות הדגם (מרווח לנוסעים, תא מטען, שימושיות ואיכות). יחד עם זאת, שדרוג לרמת הגימור "פרימיום", יאלץ אתכם להיפרד כבר מ-166,990 שקל, מחיר בו תוכלו לרכוש כבר מכונית מנהלים אמיתית, שתהיה לרוב מעוצבת ומאובזרת יותר, עם תמורה טובה יותר למחיר. דווקא הדגם הבסיסי במחיר המבצע, מציע את העסקה המשתלמת יותר, עבור חובבי הנהיגה בתוספת מחיר של 10,000 שקל מול גרסת ה-1.4 ליטר המקבילה. בשורה התחתונה: ברמת מחירים בסיסית הגבוהה ממרבית מחירי הג'יפונים המשפחתיים שמבוקשים כיום הרבה יותר בשוק הפרטי, נראה שהדגם יהיה פופולרי כנראה בארץ בקרב מנהלים מדרג הביניים שיקבלו אותה ממקום העבודה כתחליף זול יותר למכונית מנהלים.
בעד: אלגנטית, מרווחת, תא מטען, ביצועים, צריכת דלק, בטיחות נגד: מחיר לסיכום: משפחתית מצוינת, המחיר קצת פחות