סקודה אוקטביה RS החדשה – מבחן דרכים

גרסת ה- RS של האוקטביה החדשה נראית מצוין במציאות ואת האופי המשפחתי והשימושיות המצוינים, מתבלת המכונית בביצועים מסעירים המספקים חווית נהיגה מענגת. רק שלכל זה יש גם מחיר.

ששי כהן 05 במאי, 2014
סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

מגמה מתפתחת בשוק הרכב מציעה ללקוחות כל מיני מותגים רמת גימור ספורטיבית במחיר זול יחסי , המנסה להקנות לרכב משפחתי הופעה ספורטיבית כמו של הדגם האמיתי במשפחה, אך ללא כל יומרות ספורטיביות אמיתיות. כך זה נפוץ בלקסוס עם חבילת האבזור " F-Sport " ובמרצדס לאחרונה עם חבילת הגימור " AMG " המעניקה לרכב יכולות חלקיות של הדגם האמיתי אך עם כל ההופעה הספורטיבית הנדרשת. בהשקה של סקודה אוקטביה RS בחג פורים האחרון, בעיצומו של ערב גשום במיוחד, לא חשפה יבואנית סקודה איזו רמת גימור ספורטיבית לאוקטביה , המנסה להקנות לרכב מראה ספורטיבי קיצוני, אך ללא כיסוי מתחת למכסה המנוע, אלא את הדבר האמיתי : מכונית ספורטיבית המבוססת על האוקטביה המשפחתית, בעלת יכולות ספורטיביות אמיתיות עבור חובב ההגה ולא רק תחפושת. ולהבדיל מהתדמית האפרורית משהו שיש לדגמי סקודה השמרניים בחסות חברת האם פולקסווגן, סקודה RS החדשה הוצגה במופע אור קולי משובח, בעל יכולות תלת מימד חדשניות שכמעט ולא נראו עד כה בארץ, ובליווי צמד דוגמניות יפות מראה שהסירו את הכיסוי מעליה בהמשך הערב. עם קבלת פנים כזאת לדגם, בהחלט חיכינו לפגוש אותה למבחן ולתהות על קנקנה של אחת מהמשפחתיות הפופולריות כיום בארץ.

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )


הדור השלישי של האוקטביה RS נחשף בדיוק לפני כשנה בפסטיבל המהירות Goodwood. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, היא אמנם נשענת על האוקטביה המשפחתית והאלגנטית, אך משודרגת בחזית קרבית ומעוצבת הכוללת פנסי בי-קסנון ותאורת LED, חישוקי "19 יפהפיים העונדים צמיגים סופר ספורטיבים קיצוניים במידות של 225/35 וקליפרים אדומים שמבצבצים מאחוריהם, מרכב מונמך ב- 1.2 ס"מ לעומת הדגם הרגיל, צמד אגזוזים טרפזיים וספוילר קטן בקצה מכסה תא המטען הממוקם מעל יחידות התאורה האחוריות המבוססות גם הן על טכנולוגיית LED להשלמת האווירה. בסופו של דבר, מתקבלת כאן מכונת מהירות שאפילו מצליחה לסובב ראשים וגרמה להתעניינות במספר מקומות בהם ביקרתי.
סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )


הכניסה לתא הנוסעים לא תצניח כבר אף לסת ממקומה. העיצוב הכללי שומר על קווי האוקטביה החדשה, כלומר נאה ומודרני אך לא מתאמץ. איכות החומרים גבוהה ורמת ההרכבה והחומרים נוטעים בנו את ההרגשה שתא הנוסעים ישרוד כנראה שנים רבות. כחלק מהניסיון לשדרג את האווירה למקובל בפלח רכבי הספורט, צויד תא הנוסעים בשילוב של גוונים כהים עם שחור, המושבים מקדימה הוחלפו במושבי ספורט תומכים ומפנקים, וגם המושבים בציפוי עור. עוד בתפריט : דוושות בעיצוב ספורטיבי, ושלל משטחי פלסטיק נאים דמויי קרבון. מעבר לכך, זאת אותה סקודה משפחתית ומפנקת לחמישה נוסעים, הנהנים מתא נוסעים מרווח ביותר ונעים ביותר לשהייה. האבזור כסטנדרט עשיר במיוחד וכולל : אבזור חשמלי מלא, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחים ליושבים מאחור, גג שמש חשמלי גדול ממדים, הגה, בלם יד וידית הילוכים מצופים עור, חלונות אחוריים כהים, מערכת שמע מקורית עם צג מגע נשלטת מההגה, בקרת שיוט ועוד. את השלמת השימושיות משלימים שפע של תאי אחסון הפזורים ברכב, כולל מקום לבקבוק אחד וחצי ליטר בדלת הנהג ( משפחתית או לא ) וכמובן תא מטען ענק בנפח 568 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים. האבזור הבטיחותי מלא עם 7 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת ה- XDS המסייעת לאחיזה בתנאים קיצוניים.
סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )


בחזיתה של האוקטביה RS שוכן מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר המניב 220 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,500 סל"ד. למנוע משודכת כמקובל כיום בענף הספורטיביות תיבת הילוכים אוטומטית, במקרה הזה – DSG כפולת מצמדים עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ההילוכים ממתגים בגלגל ההגה. על הכביש, מספקת ה- RS ביצועים מצוינים המלווים באופי פעולה מעודן. עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 6.9 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 245 קמ"ש, מספקת המכונית חווית נהיגה מדהימה ללא דרמות מיותרות ועם הרגשה כללית די בטוחה הודות לשלל מערכות הבטיחות המתקדמות המרסנות את המרכב ועוזרות לכם לחזור הביתה בשלום. ה- RS מזנקת בנחישות מהמקום, מביאה אתכם למהירויות לא חוקיות מבלי שתשימו לב, יוצאת לעקיפות בקלילות ועושה זאת בנוסף בשקט מוחלט, כדי שלא תעירו בטעות את הילדים שישנים מאחור. למרות כיול מתלים על הצד הקשיח ושימוש בחישוקי "19 וצמיגים כמעט ללא גומי… מצליחה האוקטביה RS לספק נוחות נסיעה סבירה ברוב תנאי הדרך וטוב מהצפוי למכונית ספורטיבית אמיתית.
סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )


ומה בנוגע לדלק? במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של המכונית על 11.1 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה מגוונים שכללו הרבה נסיעות משפחתיות מנהלתיות, לצד נסיעות יחיד עם רגל מעט כבדה יותר על דוושת הגז. ה- RS מוכיחה כמו גם האחות למחצה ( גולף GTI ) שביצועים וצריכת דלק לא חייבים להיות אויבים אחד של השני. בסה"כ, כשימוש כרכב משפחתי ב- 90% מהנסיעות הרגילות שלה בחיי היום יום, תציג המכונית נתוני צריכת דלק טובים עוד יותר.
סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )


במחיר של 215 אלף שקל, מציעה סקודה אוקטביה RS חבילה ספורטיבית משפחתית משובחת, המאפשרת רכב משפחתי ושימושי בחיי היום יום, עם התפשרות קלה בנוחות הנסיעה, והופכת את עורה בלחיצה קלה על דוושת הבנזין, למכונית ביצועים שתעניק לנוהג בה שפע של הנאה מנהיגה בזמנו הפנוי. כל החבילה הזאת, ארוזה גם בעיצוב משודרג שמגרה את בלוטות החשק עוד כשהיא עומדת בחנייה וגם שלל הפינוקים בתא הנוסעים, ידאגו להנעים את זמנכם כשאתם תקועים רוב הזמן בפקק. כחלק מהרצון לא להרגיז את אנשי איכות הסביבה, היא בנוסף חסכונית למדי בדלק ואף ידידותית לסביבה. בשורה תחתונה : חווית נהיגה מובטחת, אך ליטוש קל למחיר לכיוון ה- 200 אלף ש"ח, היה משפר משמעותית את התמורה לכסף.


סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )

סקודה אוקטביה RS החדשה ( wheel )