סקודה יטי ידני – מבחן דרכים

יבואנית סקודה מציעה לכם לוותר על מכונית הליסינג הממוצעת ולרכוש באותו סכום בדיוק של 120,000 ש"ח ג'יפון מרווח עם מנוע טורבו . אה כן … וגם גיר ידני … אנחנו דווקא אהבנו את השילוב . אני מגיע בסיום יום המבחן הביתה , בשעת ערב חשוכה ונכנס לחנייה עם רכב המבחן . שכן שלי שמקדים אותי…

ששי כהן 25 בנוב, 2011

יבואנית סקודה מציעה לכם לוותר על מכונית הליסינג הממוצעת ולרכוש באותו סכום בדיוק של 120,000 ש"ח ג'יפון מרווח עם מנוע טורבו . אה כן … וגם גיר ידני … אנחנו דווקא אהבנו את השילוב .

אני מגיע בסיום יום המבחן הביתה , בשעת ערב חשוכה ונכנס לחנייה עם רכב המבחן . שכן שלי שמקדים אותי בשתי דקות , מתעכב שניה נוספת ומסתכל על הג'יפון שנכנס לחנייה ומחנה ליד רכבו . הוא בוחן אותו קלות ופולט : " אני רואה שאתה חובב של רומסטרים … " , וממשיך : " מה זה , רומסטר חדש ?
האמת , זאת אולי נקודת התורפה היחידה שמצאתי ברכב הפנאי של סקודה . דימיון מסוים לרומסטר המשפחתית , אשר אינה נחשבת למלכת היופי בסגמנט המשפחתיות . אבל אם תתעכבו עוד שניה על המראה , תבינו שלמעט חזית הרכב שמזכירה את הרומסטר , כל השאר שונה לגמרי . לדעתי האישית , יש לסקודה ייטי דווקא לוק גברי מחוספס משהו . הוא בהחלט נראה ג'יפון .
סקודה יטי ידני

סקודה יטי ידני

סקודה יטי אוטומטית משווקת בארץ החל מקיץ 2010 ואף זוכה להצלחה נאה במכירות . כעת, מצרף היבואן להיצע גם את היטי עם גיר ידני ותג מחיר מקוצץ , המציע חלופה מעניינת לרכב משפחתי ממוצע . גיר ידני כבר לא נחשב למילה גסה בארץ והקאמבק שלו לשוק הישראלי מקיף לא רק מכוניות מיני , אלא גם משפחתיות ואפילו מתחרהו הישיר : ניסאן ג'וק , משווק גם עם דגם ידני .
אך בעוד שרוכשי ניסאן ג'וק נאלצים להתפשר בסעיף הנוחות , עם תא נוסעים המזכיר רכבי סופרמיני , מגיע הייטי ומציע מידות כשל רכב משפחתי ממוצע ותא נוסעים מרווח משמעותית . עם 4.22 מטר באורך , 1.79 מטר ברוחב , 1.69 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 258 ס"מ , מציע הייטי תא נוסעים מרווח למדי למשפחה ממוצעת , יחד עם תא מטען בנפח מכובד של 416 ליטר , אשר צומחים עם קיפול המושבים האחוריים ל 1,580 ליטר .
סקודה יטי ידני

סקודה יטי ידני

תא הנוסעים מציג סביבת נוסעים נאה ונעימה למרות שימוש נרחב במשטחים כהים . איכות החומרים טובה, המשטחים לרוב אחידים ברמתם, וכוללים בחיפוי העליון של לוח השעונים פלסטיק רך ונעים למגע . המושבים עצמם נוחים וקל להגיע לתנוחת נהיגה אופטימאלית הודות להגה המתכוונן לעומק ולגובה .
חבילת האבזור כוללת רמת גימור אחת ( Ambition ) וכוללת כל מה שצריך אך לא מעבר לכך : מערכת שמע איכותית אך ללא שליטה מגלגל ההגה , מחשב דרך , משענת יד מרכזית, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע כולל פתחי אוורור למושבים האחוריים , ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ומעטפת בטיחות עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות.
סקודה יטי ידני

סקודה יטי ידני

אחרי שהתנסיתי בגרסת ה 1.2 ליטר האוטומטית , אשר זכתה לשבחים אודות יחידת הכח הטובה , הגעתי עם חששות קלות לגבי הגיר הידני . הרי ידוע שגיר ה DSG עטור השבחים מציע ניהוג אוטומטי יחד עם ביצועים וחיסכון בדלק של גיר ידני , כך שהשידוך הנוכחי לגיר ידני יכול רק לקלקל ?
מסתבר שלא . שידוך מנוע הטורבו 1.2 ליטר 105 כ"ס ( ברישיון הרכב רשום משום מה 108 כ"ס ) לתיבה ידנית עם 6 הילוכים , מציע מכונית זריזה למדי הן בשטח האורבני והן מחוץ לעיר . שילוב ההילוכים רך כמו חמאה ומנוע הטורבו הקטן מאיץ את המכונית באופן משביע רצון ובשקט יחסי . להרגשת הזריזות יש גם גיבוי מהנתונים הרשמיים של הרכב עם 11.8 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 174 קמ"ש . לא רע יחסית לקרוסאובר המצויד ביחידת כח בסיסית .  נקודת תורפה עיקרית נרשמת בהיעדר מפתיע של מערכת HILL HOLDER אשר מסייעת בזינוק בעליה ופותרת את אחד החסמים העיקריים ברכישת רכב עם גיר ידני .
תצרוכת הדלק של היטי , נעה בימי המבחן הלא תובעניים סביב 12.1 ק"מ לליטר , ללא שימוש במזגן וללא ירידה מהאספסלט הסלול , לאחר שהוזהרנו בתוקף שלא נעז לרדת עם הרכב לשטח . גרסת הבנזין הידנית מצוידת בהנעה קדמית בלבד ואיננה מאפשרת טיולי שטח , אולם לדעתינו , טיולי שבילים בסגנון יערות קק"ל , ללא ירידה לשטח טכני , היא תעבור בקלילות ותספק הנאה ומס ערך מוסף למכונית.  אם אתם דורשים קצת יותר יכולות שטח , מוצעת בארץ גם גרסת 4X4 ידנית אך מונעת מנוע דיזל.
סקודה יטי ידני

סקודה יטי ידני


בסופו של מבחן , במחיר של 120,000 ש"ח , מציעה לכם סקודה יטי אפשרות קוסמת להתקדם לרכב פנאי חדש במחיר של משפחתית ליסינג אפורה ממוצעת. בימים הנוכחיים שמר ישראלי מחפש לפתע גם קצת ייחודיות ומראה שונה מהעדר , ומפנה אפילו עורף למאזדה 3 , מציעה הייטי ג'יפון משפחתי נעים , נח וחסכוני , הנהנה גם מבטיחות טובה ומאופציה מאתגרת לטיולי שטח קלילים ברגעי הפנאי שלכם . בדרך , תצטרכו לוותר על הגיר האוטומטי שאתם כ"כ אוהבים ולחזור להשתמש גם ברגל שמאל שקצת היתנוונה בשנים האחרונות . זה באמת לא נורא כפי שאתם בטח חושבים . לכו תעשו נסיעת מבחן . מה כבר יכול להיות ? לדעתי , יש סיכוי שהוא ימצא חן בעיניכם.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים