סקודה סופרב נסיעת מבחן

אם אתם רוצים להבין מהי באמת "תמורה טובה למחיר" , גשו לסוכנות סקודה והזמינו נסיעת מבחן לסופרב. הרבה פעמים אנו שומעים את המושג "תמורה מצויינת למחיר" . הסופרב היא דוגמא טובה לאחת כזאת. הדור השני למכונית המנהלים של סקודה הגיע לארץ בחודשים האחרונים ומציע קפיצת מדרגה בכל סעיף עם כוונות רציניות להפוך לאחד המתחרים החזקים…

ששי כהן 19 במאי, 2009

אם אתם רוצים להבין מהי באמת "תמורה טובה למחיר" , גשו לסוכנות סקודה והזמינו נסיעת מבחן לסופרב.

הרבה פעמים אנו שומעים את המושג "תמורה מצויינת למחיר" . הסופרב היא דוגמא טובה לאחת כזאת.
הדור השני למכונית המנהלים של סקודה הגיע לארץ בחודשים האחרונים ומציע קפיצת מדרגה בכל סעיף עם כוונות רציניות להפוך לאחד המתחרים החזקים בסגמנט. העיצוב החיצוני , גם שאינו צעקני
ומסובב ראשים בהחלט אלגנטי ונאה ומשדר מכובדות לכל עבר. אף אחד לא יטעה ויחשוב שזאת סתם משפחתית גדולה.
חזית הרכב ממשיכה את הקו העיצובי של דגמי סקודה הנוכחיים עם הגריל המוכר ,יחידות תאורה נאות ודגם ה ELEGANCE אותו קיבלתי , כולל גם תאורת קסנון ופנסי ערפל אקטיבים.
מבט מהצד מגלה עד כמה המכונית גדולה ומרווחת אך העיצוב שומר על פרופורציות נאות למרות המימדים הגדולים. הסופרב מצויידת כסטנדרט בחישוקים קלים נאים ובדגם הבכיר עם חישוקי "17. חלקה האחורי של המכונית נקי ואלגנטי וכולל את אחד הגימיקים המדליקים של המכונית בדמות תא מטען ענק ( 555 ליטר ) הנפתח רגיל כבדגמי סדאן , אך כאשר מעוניינים להעמיס חפץ עם מידות גדולות , בעזרת לחצן נוסף , הופכת המכונית למין האצ'בק אשר מכסה תא המטען נפתח יחד עם החלון האחורי ומגלה שטח הטענה עצום . עם קיפול המושב האחורי ניתן להגיע לנפח  1,670 ליטר.

סקודה סופרב - נסיעת מבחן

סקודה סופרב – נסיעת מבחן

כניסה לתא הנוסעים מגלה שוב את יתרונות הגודל : תא הנוסעים מרווח ביותר וקשה לי לחשוב על מכונית מרווחת יותר גם במכוניות העולות פי 3 . אפילו פורד מונדאו בעלת בסיס הגלגלים הגדול יותר , מתקשה להציע את המרווח ליושבים בספסל האחורי בסופרב.
לסופרב בסיס גלגלים של 276 ס"מ אשר בעזרת תכנון נכון מביא למרווח עצום ליושבים מאחור אך גם לנהג ולנוסע לצידו. הגג גבוה למדי ואפילו גג השמש בו צויידה המכונית ,משאיר מספיק מקום לראשי הנוסעים .
סביבת הנהג עשירה מאוד, מעוצבת בקפידה ומקנה הרגשה של מכונית סאלון יוקרתית. החומרים איכותיים וגם הגוונים הבהירים שצויידה מכונית המבחן מוסיפים להרגשה היוקרתית . בלוח השעונים ובדלתות יש נגיעות דמוי עץ וריפודי העור המשולבים אלקנטרה מוסיפים לתחושה.

סקודה סופרב - נסיעת מבחן

סקודה סופרב – נסיעת מבחן

רשימת האבזור ארוכה מאוד וכוללת כסטנדרט מעבר לחשמול המקובל , מערכת שמע מקורית עם 10 רמקולים, מחשב דרך,בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת + פתחים של מיזוג ליושבים מאחור, חיישני רוורס מקוריים, 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ועוד.
דגם ה ELEGANCE כולל גם גג שמש חשמלי, חיישני חנייה קדמיים, חישוקי "17 , חיישני אורות
בקרת שיוט , 9 כריות אוויר ! וגם את מערכת החנייה האוטומטית !
מערכת חנייה אוטומטית
הסופרב המאובזרת , מצויידת במערכת עזר לחנייה אוטומטית . אפילו במכוניות יוקרה סופר יקרות המערכת הזאת עדיין לא מוצעת כסטנדרט  וכאן תוכלו להינות מביצוע חניות בקלות מרשימה. ביצוע חנייה ברוורס , אחד מהדברים השנואים בנהיגה ובמיוחד במכוניות גדולות הופך להיות קל במיוחד. כל שאתם צריכים לעשות , הוא ללחוץ על הכפתור המיועד ולחלוף על טור המכוניות שחונה ברחוב. ברגע שהמערכת תזהה מקום שמספיק למידות הרכב , היא תסמן לכם על גבי צג בלוח השעונים ותורה לכם להעביר לרוורס ולעזוב את ההגה. מאותו רגע , הרכב מבצע במהירות מדהימה חנייה מושלמת קרובה למידרכה. בכל ניסיון שביצעתי המערכת פעלה ללא דופי והפכה את החנייה לפעולה מהנה.

סקודה סופרב - נסיעת מבחן

סקודה סופרב – נסיעת מבחן

הסופרב שהתייצבה למבחן מצויידת במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר עם הגדשת טורבו מסדרת ה TSI המהוללת של פולקסווגן. הספק המנוע 161 כ"ס ב 5,500 סל"ד והמומנט המירבי 25.4 קג"מ ב 1,500 סל"ד. למנוע משודכת תיבת ה DSG האוטומטית רובוטית כפולת המצמדים עם 7 יחסי ההעברה.
בנסיעה מרגישה הסקודה קלילה למדי וכח לא חסר בכלל. למרות הגודל והמשקל הלא נמוך : 1,471 ק"ג , מצליח המנוע הקטן יחסית להניע את המכונית במהירות מרשימה והביצועים פשוט מצויינים. הנתונים הרשמיים מדברים על 8.5 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 220 קמ"ש. את העליות לירושלים ביצעה המכונית עם 4 נוסעים במהירות ללא שום הרגשת מאמץ. יחידת הכח המרשימה אשר משרתת מספר דגמים של קונצרן פולקסווגן , חזקה ושקטה ושידוכה לגיר ה DSG עושה לה רק טוב. גם תצרוכת הדלק (שלא נבחנה בשטח עקב חוסר זמן ) אמורה להיות טובה יחסית ואחד הסימנים לכך הוא פליטת ה CO2 הנמוכה העומדת על 168 גרם לק"מ.
קשה לי למצוא נקודות תורפה אמיתיות למכונית . העיצוב החיצוני גם אם לא יפהפה , עדיין נאה מאוד לטעמי ובהחלט משדר מכובדות. נוחות הנסיעה מרשימה מאוד ורק אם לוחצים אותה חזק , אז היא אולי קצת נפגמת, הגיר הרובוטי מתפקד מצויין ולמעט ההעברה טיפה מורגשת ומהוססת ב 2 ההילוכים הראשונים מתפקד מצויין.
הסופרב החדשה בשורה תחתונה מכונית מצויינת . לזכותה תא נוסעים מרווח ביותר, יחידת כח מרשימה וחזקה ,אבזור עשיר ונוחות טובה. מחירה לצרכן החל מ 157,900 ש"ח לדגם הבסיסי אשר מהווה תוספת קלה של כמה אלפים בודדים לעומת מכוניות המנהלים המוכרות .הגרסה שנבחנה כאן עולה 176,900 ועדיין נותנת תמורה מצויינת למחיר. מה שיכול לשחק לרעתה זה שהדגם הבסיסי לא במסגרת קבוצת רישוי 4 הנדרשת כשמקבלים רכב מהעבודה. בכל מקרה, אני בטוח שהיא בדרך להיות להיט בקבוצתה.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים