סקודה סופרב ספורטליין 2018 – מבחן דרכים

280 כ"ס, 5.8 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש, הנעה 4X4 ואבזור עשיר במיוחד. סקודה סופרב ספורטליין מגיעה לישראל ומציעה חלופה אמיתית למכוניות יוקרה עם תמורה גבוהה יותר לכסף, אבל האם תסכימו לוותר על סמל יוקרתי בחזית?

ששי כהן 29 בדצמ, 2017
סקודה סופרב ספורטליין 2018

שנתיים לאחר שנחת כאן הדור הנוכחי של סקודה סופרב, המשפחתית הגדולה של סקודה שהפכה בינתיים למכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל, עם כ-2,060 מסירות מתחילת השנה, ולפני יונדאי סונטה ההיברידית עם 1,735 מסירות השנה ומאזדה 6 עם 841 מסירות השנה, החלה לאחרונה צ'מפיון מוטורס היבואנית בשיווק גרסת הספורטליין החדשה, המגיעה ברמת אבזור עשירה במיוחד, יחידת כח חזקה והנעה 4X4, המציעה אלטרנטיבה אמיתית למכוניות יוקרה, במחיר תחרותי יותר.



חבילת עיצוב Sportline
הסופרב Sportline מאופיינת במראה המשלב בין האלגנטיות של הדגמים המוכרים, למראה ספורטיבי המתבקש כיום, עם שילוב צבעים חיצוני כשעל הפגוש ובתי המראות מוצע צבע שחור בוהק, לצד זכוכית כהה מבריקה, חישוקי "19 ספורטיביים בעיצוב מרהיב, וזאת לצד עיטורים ספורטיביים של רמת הגימור. את המראה החיצוני משלים גג שמש פנורמי כהה לכל אורך הגג וזוג מפלטים אובליים גלויים, שיחד עם צבע האדום פרארי של רכב המבחן, גרמו לה להיות בולטת על הכביש.

חביבת השרים בכנסת הנוכחית. גם בצבע אדום?

תא נוסעים בניחוח יוקרתי  
כניסה לתא הנוסעים, חושפת את אותו עיצוב אלגנטי ומוכר של דגמי הסופרב המוכרים, שזוכה לשדרוג ניכר עם תיפורי עור יוקרתיים כסופים להגה ולידית ההילוכים, פסי קרבון הנמתחים לאורכה של הקונסולה המרכזית, גימורי אלומיניום מוברש בדלתות ובדשבורד, הגה ספורטיבי קטום, דוושות במראה אלומיניום, תאורת LED אווירה ב- 10 צבעים וגימור של אלקנטרה בשילוב עור מלאכותי למושבים ולדלתות, המצטרף לאבזור עשיר הכולל בין השאר: מושב חשמלי לנהג, מערכת סיוע חנייה במקביל ובניצב למדרכה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת 3 אזורים, חיישן לפתיחת תא מטען באמצעות רגל מתחת לפגוש אחורי, גג שמש פנוראמי חשמלי עם זכוכית כהה, מפתח חכם, ומערכת שמע Canton הכוללת 12 רמקולים וסאבוופר 200W בתא המטען.

תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר היטב.

בסעיף הבטיחות רושמת המכונית מערכת לזיהוי שטח מת במראות, מצלמת רוורס מקורית, התראה על סטייה מנתיב, מערכת בקרת עייפות, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת Front Assist – ניטור מרחק מלפנים הכולל בלימת חירום אוטומטית, מערכת לזיהוי שטח מת ו-7 כריות אוויר.

הסופרב המהירה אי פעם
בניגוד לכל מיני חבילות עיצוב ספורטיביות המוצעות בדגמי יוקרה ומתחילות ומסתכמות במראה ספורטיבי והרבה פחות ביכולת, הסופרב ספורטליין כוללת גם כיסוי בשטח למראה הספורטיבי, עם יחידת כח חזקה הכוללת מנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ המושגים מ-1,700 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 6 הילוכים, כשמשלימים את החבילה שלדה ספורטיבית הכוללת XDS, ומערכת עם 5 מצבי נהיגה שונים, לצד הנעה 4X4 לכביש. לצידה מוצעת גם גרסת הנעה קדמית עם מנוע בהספק 220 כ"ס "בלבד".רכב המבחן שהגיע עם המנוע החזק יותר, מספק כצפוי ביצועים מסעירים עם תאוצה דרמטית ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, אחיזת כביש פנטסטית והמון המון כח שזמין בכל רגע נתון לרגל ימין לביצוע עקיפות מהירות וזריזות, המספקים מכונית מנהלים זריזה מאוד, המרגישה קלילה במיוחד, למרות משקל בסיסי של יותר מ-1.6 טון. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים שקט במיוחד, וכמובן תחושת מרווח לנוסעים ובמיוחד אלו היושבים מאחור, השמורה לרוב לרכבי סאלון יוקרתיים שעולים כמעט כפול. בנוסף, מדובר גם במכונית חסכונית יחסית בדלק ביחס לביצועים, עם צריכת דלק של 9.9 ק"מ לליטר בימי המבחן.
אז למי היא מתאימה?
במחיר של 238,000 שקל לדגם ה-220 כ"ס או 265,000 שקל לדגם ה-280 כ"ס 4X4 הנבחן כאן, מדובר כאן לא רק בסקודה סופרב המהירה ביותר אי פעם, אלא גם בסקודה היקרה ביותר בארץ. קהל הלקוחות של הדגם העיקרי בארץ, יהיה לדעתנו חברות ומפעלים המעוניינים לפנק את המנכ"ל ברכב סאלון בניחוח יוקרתי, אך ללא סמל היוקרה בחזית העשוי לנקר עיניים ולהצטייר לא טוב בקרב העובדים. במחיר הנ"ל המקביל לרוב למחירה הבסיסי של מכונית ספורט סדאן יוקרתית (אאודי A4, ב.מ.וו סדרה 3), מציעה הסופרב ספורטליין רכב סאלון איכותי מאוד, עם תא נוסעים ענק (ובגאז' עוד יותר…), נוח ומהיר במיוחד ומאובזר ברמה שתביך כל מכונית יוקרה ברמת המחיר הנ"ל.
בעד: עיצוב, מרווחת, איכותית, מאובזרת, ביצועים, בטיחות נגד: סופרב 1.8 ליטר תעשה כמעט הכל בהרבה פחות כסף לסיכום: חלופה מעניינת לדגמי יוקרה