סקודה סקאלה בישראל – "ברוח אומנות הקריסטל הצ'כית"

10 חודשים לאחר שנחשפה בישראל בהשקה בינלאומית ראשונה מסוגה כאן, נוחתת סקודה סקאלה בישראל, עם מנוע טורבו 1.0 ליטר 115 כ"ס ורמת גימור אחת בשלב הראשון במחיר של 117,990 שקל.

ששי כהן 09 בספט, 2019
סקודה סקאלה 2019

חברת צ'מפיון מוטורס מודיעה על התחלת שיווק סקודה סקאלה בישראל, המצטרפת לשוק המשפחתיות הקומפקטיות בתצורת האצ'בק, עם עיצוב מלוטש ואלגנטי הכולל לדברי היצרן "נגיעות עיצוב ברוח אומנות הקריסטל הצ'כית", מנוע מתקדם וחסכוני, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט ועוד.


כזכור, בחודש דצמבר האחרון הוצגה הסקאלה בחשיפה עולמית בישראל, באירוע ראשון מסוגו בישראל של השקת דגם של יצרן רכב. הסקאלה החדשה מחליפה את דגם הראפיד ששווק כאן מאז 2013, ונמכר כאן במספרים נאים מדי שנה, בעיקר בשוק הליסינג והמוניות. הדגם החדש מכוון הפעם גם לשוק הפרטי, ובשל כך מצויד ברמת אבזור גבוהה כסטנדרט.

סקודה סקאלה הינה גם המכונית הראשונה של היצרן, שזוכה לשפת העיצוב החדשה של סקודה, עם עיצוב זוויתי ומחודד ברוח אומנות הקריסטל הצ'כית למראה מסותת ואלגנטי, כאשר גם בחלקה האחורי מחליפה סקודה את לוגו החברה בכיתוב " SKODA" שנמתח לרוחב תא המטען ואמור להיות גם בשאר דגמי החברה החדשים. מעבר לכך, מדובר גם ברכב מרווח יחסית לסגמנט, עם אורך של 4,362 מ, רוחב של 1,793 מ"מ, גובה של 1,471 מ"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. בסעיף השימושיות בו מתמחה סקודה, מעבר לשלל תאי אחסון ופתרונות אחסון חכמים, מצויד הדגם בתא מטען הגדול בקטגוריה בנפח 429 ליטר, ועדיין עם צמיג רזרבי. 

השקת סקודה סקאלה בישראל

השקת סקודה סקאלה בישראל

הדגם ישווק בשלב הראשון בגרסת מנוע אחת הכוללת את מנוע הטורבו TSI המוכר בנפח 1.0 ליטר, המפיק 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות, מהירות מרבית של 201 קמ"ש וצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.

מערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית לראשונה בסקודה

הדגם ישווק בשלב הראשון רק ברמת הגימור " אמבישן" הבסיסית, אך עם אבזור נדיב כסטנדרט הכולל :מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, עם תמיכה בעברית (לראשונה בדגמי סקודה), וממשק אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, המאפשר הרצת WAZE ואפליקציות נוספות, וכן 4 יציאות USB (מלפנים ומאחור), חלונות אחוריים מושחרים, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור, חישוקי גלגלים קלים "16, וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת :התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התראת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית (הפעילה עד 210 קמ"ש !), 7 כריות אוויר ועוד.

סקודה סקאלה תא נוסעים

סקודה סקאלה תא נוסעים

לדברי ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "אנו שמחים להשיק בישראל את הסקאלה, דגם ההאצ'בק הראשון של סקודה. הסקאלה מציעה פלטפורמה חדשנית, מערכות בטיחות אקטיביות משופרות המוצעות כסטנדרט, מנוע מתקדם חסכוני ועיצוב עדכני. בשלב הראשון אנו נשיק את הרכב בגרסה הבסיסית, כשבשנה הבאה אנו צפויים להשיק גרסאות נוספות"

מחיר סקודה סקאלה 2019 נקבע על 117,990 שקל.