סקר אמינות בארה"ב: לקסוס מובילה ביוקרה וקיה בעממיות

סקר מכון המחקר האמריקאי JD POWER ל-2023 חושף: אמינות הרכב משתפרת למרות בעיות מתמשכות בטכנולוגיה. לקסוס חזרה להוביל את שוק היוקרה לאחר שאיבדה את התואר לטובת ג'נסיס אשתקד וקיה מובילה את אמינות המותגים העממיים זו שנה שלישית ברציפות.

ששי כהן 15 בפבר, 2023

מכון המחקר האמריקאי JD POWER הסוקר מדי שנה את איכות ואמינות דגמי הרכב שנמכרים בארה"ב ורשימת הכניסות שלהם למוסך, מפרסם את תוצאות המחקר החדשות שלו לשנת 2023 אשר נערכו בקרב עשרות אלפי בעלים של מכוניות חדשות שנרכשו בשנת 2020 והחזיקו את רכבם למשך 3 שנים. באופן כללי מציגים מרבית היצרנים התקדמות נוספת באמינות דגמיהם, כאשר עודף הטכנולוגיה והאלקטרוניקה פוגעים בדרך כלל בחגיגה, עם שלל תקלות במערכות המולטימדיה וחיישנים שונים של מערכות מתקדמות. 


לפי נתוני הסקר, אמינות המותגים העממיים ממשיכה להשתפר ולפתוח פער גדול מתמיד מול מותגי היוקרה. ממוצע התקלות במותגים העממיים (Mass Market) עמד בשנה החולפת על 182 תקלות לכל 100 מכוניות לעומת 190 תקלות בשנה שקדמה לה. ממוצע התקלות בקרב מותגי היוקרה גבוה משמעותית ועומד על 205 תקלות לכל 100 מכוניות ולמעשה הפער כיום בין אמינות דגמי היוקרה לדגמים העממיים הוא הגבוה ביותר מאז שהחל מכון המחקר לבדוק לפני 34 שנה !

הסיבה אגב לאמינות הירודה יחסית של דגמי היוקרה מול הדגמים העממיים נעוצה כמובן באימוצן של טכנולוגיות חדשות ומערכות חדישות לרוב קודם כל בדגמי היוקרה ורק לאחר שנים בדגמים עממיים, לאחר שכבר נפתרו כל מיני "מחלות ילדות". אגב, מרבית הסיבות לכניסות למוסכים של רכבים עד גיל 3 שנים בארה"ב נבעו מתקלות במצבר ובמולטימדיה (זיהוי קולי, בעיות בקישוריות לסמארטפונים ועדכוני מפות למערכת הניווט). אגב, צמד המכוניות שזכו להכי פחות תקלות מבין כל הדגמים, הם טויוטה C-HR ולקסוס RX עם ממוצע תקלות זהה של 111 תקלות לכל 100 מכוניות.

לקסוס NX החדש

לקסוס: חזרה להוביל את שוק היוקרה בסקר האמינות

בשוק היוקרה חזרה להוביל השנה לקסוס עם 133 תקלות לכל 100 מכוניות, ואחריה מדורגת ג'נסיס עם 144 תקלות. במקום השלישי מפתיעה קדילאק עם 173 תקלות ואחריה BMW עם 184 תקלות.

בין המותגים העממיים מובילה קיה 3 שנים ברציפות עם 152 תקלות לכל 100 מכוניות, כאשר במקום השני מדורגת ביואיק (באמריקה זה מותג עממי…) עם 159 תקלות, שברולט עם 162 תקלות ומיצובישי עם 167 תקלות. באופן די מוזר, טויוטה מדורגת אחריהם עם 168 תקלות לכל 100 מכוניות. לפי קונצרנים אגב, מובילה טויוטה לקסוס עם 6 דגמים שזכו בפרס "האמינים ביותר בקטגוריה שלהם", כאשר BMW וג'נרל מוטורס אוחזים בארבעה פרסים כל אחד, כאשר בקונצרן יונדאי הכולל גם את קיה וג'נסיס נרשמו שלושה פרסים, כולם בדגמי קיה (ספורטאז', אופטימה ופורטה).

 

 

 

עוד מחדשות רכב