עבור לנוח: סיטרואן קקטוס 2019 המחודש – מבחן דרכים

סיטרואן קקטוס 2019 זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודן יותר, חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ומתלים חדשים המבטיחים את נוחות הנסיעה הטובה בקטגוריה. איך כל זה מתבטא על הכביש?

ששי כהן 25 במרץ, 2019
סיטרואן קקטוס 2019

רקע

סיטרואן קקטוס נחת לראשונה בקיץ 2015 ונכנס לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטים העירונים, כמתחרה לדגמים כמו ניסאן ג'וק, פיג'ו 2008 ואחרים, כשלזכותו עיצוב מקורי וחריג, מרכב שימושי ומרווח, ויחידת כח (1.2 ליטר אטמוספרית 82 כ"ס) חסכונית בדלק, בין השאר הודות לתיבת הילוכים ידנית בלבד שהוצעה בתחילת הדרך. מספר חודשים לאחר מכן, התרחבה משפחת הקקטוס עם גרסת דיזל-ידנית חסכונית במיוחד וגרסת טורבו 1.2 ליטר 110 כ"ס שחידדה משמעותית את הביצועים. בקיץ 2017 נחתה בארץ גם הגרסה האוטומטית החשובה מאוד להצלחת הדגם, ולמרות תמחור תחרותי, הסתפק עד כה הקקטוס בהצלחה בינונית בלבד, עם כמה מאות מכוניות שעלו כאן על הכביש מדי שנה.


מה חדש?

לאחר היעדרות קלה של מספר חודשים מהארץ, בתחילת החודש השיקה לובינסקי את הקקטוס המחודש ל-2019, שזכה למתיחת פנים מקיפה, האמורה לחזק את יכולותיו מול עדר הג'יפונים החדשים שנוספו לשוק בשנים האחרונות. כחלק מהיערכות מחודשת ולמידת השוק המשתנה במהירות, הקקטוס החדש משווק בארץ רק בגרסת טורבו-בנזין אוטומטית, כאשר שאר הדגמים נותרו בחו"ל בשל היעדר דרישה בשוק המקומי. השינוי העיקרי בדגם המחודש כולל עיצוב חיצוני מחודש לרכב, שמיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סיטרואן, על-חשבון העיצוב המקורי שאפיין את הדגם היוצא, שאמנם התחבב על לא מעט אנשים, אך גם הצליח להרגיז הרבה יותר. לצד חזית מחודשת לרכב ברוח ה-C3 הקטנה וה-C3 אייר קרוס, החליפה סיטרואן גם את מגני הפלסטיק המגודלים בדלתות הצד ( Air-Bump ) לחדשים וצנועים יותר, ציידה את הרכב בחישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ועדכנה גם את עיצובה האחורי של המכונית, לרבות יחידות תאורה חדשות ורחבות יותר. התוצאה: הקקטוס אמנם פחות מקורי מבעבר, אך כנראה יקלע לטעמם של קהל לקוחות גדול יותר, עם מראה מודרני ונאה.

סיטרואן קקטוס 2019

חזית מחודשת ברוח שפת העיצוב החדשה של סיטרואן

תא נוסעים

בניגוד לעיצוב החיצוני שהשתנה משמעותית, כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותו עיצוב מוכר של הקקטוס בשינויים קלים, כאשר השינוי המשמעותי מתרכז בעיצוב המושבים מחדש, כולל ריפודים בעיצוב חדש. אם בקקטוס הקודם תמיד נהנינו מהכורסאות הרחבות והרכות בסגנון של פעם, אז הדגם המחודש זוכה לכורסאות רחבות ומפנקות עוד יותר, וגם הספסל האחורי רך יחסית ונעים לישיבה. מעבר לכך החלונות האחוריים נותרו עם פתיחה קלה כלפי חוץ בלבד (כמו פעם), מיזוג האוויר בעל 3 פתחי מיזוג בלבד (לא קריטי כפי שהתנסנו בעבר בקיץ עם הדגם היוצא) ותא הנוסעים עדיין מצויד בשלל גימיקים עיצוביים נאים שמכניסים הרבה חיים לרכב ואופי ייחודי, עם תא ככפות בעיצוב בסגנון מיזוודה, רצועות פתיחת דלתות, לוח שעונים מינימליסטי דיגיטלי ומסך מולטימדיה המשרת את מרבית מערכות הרכב. מעבר לכך מדובר בתא נוסעים מרווח יחסית לארבעה מבוגרים או זוג עם 3 ילדים קטנים, ואף שימושי עם שלל תאי אחסון (כולל כמה נדיבים במיוחד המובנים בדלתות הרכב מלפנים ומאחור, לצד תא מטען נדיב יחסית לסגמנט בנפח של 358 ליטר.

סיטרואן קקטוס 2019

העיצוב הפנימי נותר מקורי ועמוס גימיקים

אבזור, בטיחות

הקקטוס המחודש משווק ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר הבסיסית " FEEL" מאובזרת למדי וכוללת: מולטימדיה מקורית (תומכת אפל קארפליי) עם מסך מגע "7 נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, הגה עור, בקרת שיוט, חישוקי "16, תאורת LED קדמית ליום, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך ועוד. תמורת 5,000 שקלים נוספים תקבלו את רמת הגימור הגבוהה יותר SHINE PK הכוללת בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת אווירה פנימית, מושבים משודרגים, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "17 קלים ועוד. בסעיף הבטיחות, רושם הדגם התקדמות גדולה עם ציודו לראשונה של הרכב כסטנדרט בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת: התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים הכוללים תצוגה גרפית והתרעת עייפות הנהג.

סיטרואן קקטוס 2019

תא מטען קומפקטי שיאכלס קניות מהסופר ללא בעיה

על הכביש

על הכביש זו אותה קקטוס זריזה ויעילה המוכרת מהדגם היוצא, המצוידת במנוע 3 צילינדרים, טורבו 1.2 ליטר 110 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית, המעניקה ביצועים נאים מהממוצע, עם 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 193 קמ"ש, ואופי זריז הן בתנועה עירונית והן בכבישים מהירים, עם מומנט נדיב לביצוע עקיפות זריזות ואפילו עם הנאה מנהיגה, כאשר התלונה העיקרית נוגעת לאופי מחוספס יחסית ביציאה מהמקום במהירויות נמוכות. החדשה העיקרית בדגם המחודש מגיעה מסעיף נוחות הנהיגה, עם ציודו של הדגם במערכת מתלים חדשנית – ה-PHC, הכוללת בולמי זעזועים הכוללים 2 יחידות הידראוליות בכל בולם, כאשר אחת אחראית לריכוך שיבושים קלים בדרך והשניה לריכוך מהמורות קשות יותר, המביאות לידי סגירת מהלך של המתלה. מדובר בדגם הראשון של סיטרואן המצוידת במערכת המתלים החדשה, והשיפור בנוחות מורגש, עם נוחות נסיעה מצוינת וגיהוץ מרשים אל האספלט הישראלי הממוצע, המייצר לדעתנו כנראה את הגיפון הקומפקטי עם נוחות הנסיעה הטובה בארץ. את ימי המבחן סיימה הקקטוס עם תצרוכת דלק של 13 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר חלק ניכר מהנסיעות בוצעו במרחב העירוני.

סיטרואן קקטוס 2019

פסק דין

סיטרואן קקטוס המחודש, מטפל היטב בנקודות התורפה של הדגם היוצא, עם עיצוב מחודש ונעים יותר לעין (גם אם פחות מקורי), עם מראה של משפחתית האצ'בק יותר ופחות קרוסאובר (בניגוד למגמה), יחידת כח חזקה וחסכונית יחסית, אבזור נדיב בגרסה המאובזרת, וחבילת בטיחות מקורית מקיפה שמוצעת כסטנדרט כבר מהדגם הבסיסי, כאשר מעל לכל מדובר כנראה ברכב הפנאי הקומפקטי הנוח ביותר שתוכלו לרכוש כאן, הודות למערכת המתלים החדשה והמתקדמת והמושבים החדשים שמשלימים נוחות נסיעה מצוינת. במחיר שטיפס קלות ומתחיל ב-110,000 שקל לגרסת הכניסה או 115,000 שקל לדגם המאובזר הנבחן כאן, מדובר בסה"כ בתמורה נאה לכסף, אך בשוק תחרותי ועמוס מתחרים המצוידים לרוב במחירים דומים, יהיה עליה להתאמץ קצת יותר כדי להגדיל משמעותית את המכירות.


עוד ממבחני דרכים