עד 516 ק"מ טווח נסיעה: טויוטה bZ4X החשמלית מציגה יעילות אנרגטית

החשמלית הראשונה של טויוטה לקראת השקה בשווקים ראשונים באירופה, וכעת נחשפים נתוני טווח הנסיעה הרשמיים (והמרשימים) של הדגם שיוצע עם אופציה לאחריות לסוללה ל-10 שנים או עד מיליון ק"מ !

ששי כהן 30 במרץ, 2022
טויוטה bZ4X חשמלית

יצרנית הרכב טויוטה נערכת לקראת השקתה הקרובה של ה-bZ4X, החשמלית הראשונה של היצרן והראשונה במשפחת דגמים חדשה תחת הקונספט BZ המהווה ראשי תיבות של beyond Zero.


ה-bZ4X הינו קרוסאובר משפחתי, שימושי ואופנתי, אשר פותח על פלטפורמת ה-e-TNGA החדשה המיועדת לרכבים חשמליים אשר פותחה בשיתוף פעולה עם סובארו. הסוללה הנמצאת ברצפת הרכב תהיה חלק משלדת המכונית ומבטיחה מרכז כובד נמוך ותרומה לתא נוסעים מרווח הכולל גם רצפה שטוחה.

לאחר שבחודשים החולפים דיווח היצרן על צפי טווח נסיעה שיעמוד על קצת יותר מ-450 ק"מ בין טעינות, מפרסם היצרן כעת דיווח רשמי לפי תקן ה-WLTP המצביע על נתונים מרשימים עוד יותר, כאשר סוללת הליתיום-יום בקיבולת של 71 קוט"ש המותקנת במכונית מספקת טווח נסיעה עד 516 ק"מ בין טעינות בגרסת ההנעה הקדמית ועד 470 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה המצוידת בצמד מנועים חשמליים. צריכת החשמל הרשמית של הרכב עומדת על כ-14.3 קוט"ש ל-100 ק"מ או בחישוב נוסף נסיעה של 7 ק"מ על כל קוט"ש, המתורגמים בכסף ל-8 אגורות לעלות ק"מ נסיעה.

בטויוטה מציינים שהיעילות האנרגטית של הרכב הושגה הודות לניסיון של 25 שנה בפיתוח סוללות לדגמים ההיברידיים שלה, ואף מוסיפה שלרשות הצרכנים תעמוד גם אופציה להארכת אחריות הסוללה ל-10 שנים או עד מיליון ק"מ (עם הבטחה לקיבולת של 70% סוללה בטווח הזמן /ק"מ הזה).

הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: גרסת הנעה קדמית המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס המאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, ולצידה גרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 217 כ"ס ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. בשני הדגמים תוכלו לנהוג גם במצב של “single pedal drive” המאפשר נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם.

שיווק טויוטה bZ4X החשמלית יחל כבר בקיץ הקרוב באירופה ואם לא יהיו הפתעות אז גם בישראל. 

עוד מחדשות רכב