עד 660 ק"מ טווח: נחשפה מרצדס EQE החשמלית

מרצדס חשפה במינכן את ה-EQE 350, מכונית הסאלון החשמלית הראשונה של היצרן, המבטיחה שפע של טכנולוגיה, אפשרות לנסוע מהמרכז לאילת על טעינה אחת ואופציה לטעינה מהירה של 250 ק"מ ב-15 דקות בלבד.

ששי כהן 09 בספט, 2021
מרצדס EQE

מרצדס ממשיכה את התהליך המואץ של מעבר לדגמים חשמליים, וחשפה רשמית בתערוכת מינכן גם את ה-EQE החדשה, המהווה בערך את האחות החשמלית של מכונית הסאלון E קלאס.

ה-EQE שפותחה על פלטפורמת ה-EVA2 המשרתת גם את ה-EQS הגדולה יותר (המקבילה ל-S קלאס), זוכה גם היא לעיצוב החדש של דגמי החשמל של היצרן, עם מראה אווירודינמי במיוחד והופעה מודרנית ונחשקת. עם 4.94 מטר לאורך, 1,96 מטר לרוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 312 ס"מ, מדובר במכונית המציעה תא נוסעים מרווח משמעותית מזו של ה-E קלאס כיום, הקרוב מאוד לתא הנוסעים של ה-S הגדולה. תא המטען לעומת זאת, צנוע יחסית ועומד על 430 ליטר.

מרצדס EQE

בתוך תא הנוסעים אנחנו פוגשים בעיצוב עמוס הטכנולוגיה של ה-EQS, עם מסך מרכזי ענק "17.7 המצטרף לצמד מסכים "12.3, היוצרים סוג של קיר מסכים עתיר טכנולוגיה, אליו מצטרפים איכות גימור של מרצדס עם שפע של עור ,תאורת אווירה מרהיבה ואיכות חומרים והרכבה ללא דופי.

הדגם נחשף בתחילת הדרך בגרסת ה-EQE 350, המצוידת במנוע חשמלי המפיק 292 כ"ס והנעה אחורית, המבטיחים יחד עם סוללת 90kWh טווח נסיעה מרשים של 660 ק"מ בין טעינות, ואופציה לטעינת DC מהירה במיוחד המאפשרת עד 250 ק"מ טעינה ברבע שעה בלבד. אל אלו מצטרפים היגוי אחורי אקטיבי ואופציה למתחי אוויר, ההופכים את מכונית הסאלון הגדולה לקלה במיוחד לנהיגה בתנועה עירונית ונוחה לא פחות.

מרצדס EQE

מרצדס EQE החשמלית צפויה להגיע לארץ ככל הנראה במחצית השניה של 2022, ובמחיר נכון גם להיות אחת המכוניות החשובות של המותג בארץ, בתנאי שכמובן הלקוחות יסכימו לוותר על תנוחת ישיבה גבוהה של רכב פנאי.

עוד מחדשות רכב