עוד להיט? טויוטה אייגו X בישראל במחיר של 93,990 שקל

המיני קרוסאובר החדש של טויוטה נוחת בישראל עם עיצוב צעיר ומדליק, מנוע 1.0 ליטר ותיבה אוטומטית רציפה המבטיחים 20 ק"מ לליטר ורמת בטיחות הגבוהה בקטגוריה. במחיר שאינו גבוה משמעותית ממחיר מכונית מיני, הוא עשוי להפוך לאחד הלהיטים של השנה.

ששי כהן 21 במרץ, 2022
טויוטה אייגו X

חברת יוניון מוטורס מודיעה על התחלת שיווקו של טויוטה אייגו X, מחליף האייגו הוותיק שהופך בדור החדש שלו למיני קרוסאובר ועתיד להתחרות מצד אחד בסוזוקי איגניס המצליח, אך מצד שני להוות חלופה במחיר מאוד קרוב גם למכוניות מיני כמו קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק.

האייגו X החדש זוכה למרכב קרוסאובר מודרני עם עיצוב צעיר ומדליק, ויוצע עם מגוון שילובי צבעים בשמות מיוחדים של תבלינים. הדגם פותח על פלטפורמת ה- GA-B החדשה של היצרן המשרתת גם את דגמי היאריס והיאריס קרוס החדשים, וביחס לדגם היוצא מדובר במכונית שצומחת משמעותית במידות עם אורך של 3.7 מטר (23+ ס"מ), רוחב של 1.74 מטר (12.5+ס"מ), גובה של 1.51 מטר (5+ ס"מ) ובסיס גלגלים שצמח ב-9 ס"מ. נפח תא המטען צמח ל-231 ליטר, תוספת משמעותית של 60 ליטר.

טויוטה אייגו X

 

2 רמות גימור לבחירה

גם בתא הנוסעים תמצאו עיצוב צעיר וחביב, איכות חומרים משודרגת והבטחה לתא נוסעים שקט ומבודד מבעבר. הדגם יוצע ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר רמת הגימור הבסיסית "PURE" כוללת: מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע "8 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס, תאורה אחורית משולבת LED, חלונות אחוריים כהים ואבזור חשמלי מקובל. רמת הגימור הגבוהה יותר "PULSE" כוללת גם חישוקי גלגלים "17 קלים, פנסי ערפל קדמיים, צבע חיצוני משולב גג שחור, מתגי העברת הילוכים מההגה וריפודי מושבים משודרגים.  חבל רק שהיבואן בחר להביא לארץ גרסאות לא ממש מאובזרות כפי שמוצע הדגם בחו"ל (ללא בקרת אקלים דיגיטלית או כניסה והנעה ללא מפתח לדוגמה).

רמת בטיחות הגבוהה בקטגוריה

אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וכולל מעתה את מערכת הבטיחות המתקדמת של היצרן TSS2.5 הכוללת התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית משופרים עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב ים שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות, התרעת עייפות הנהג, 6 כריות אוויר, בקרת לחץ אוויר בצמיגים ועוד.

טויוטה אייגו X

יחידת כח חסכונית 

האייגו X מצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 72 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-14.8 שניות ומהירות מרבית של 151 קמ"ש. צריכת הדלק של הדגם עומדת על 20.4 ק"מ לליטר בגרסת הבסיס ו-20 ק"מ לליטר בגרסה המאובזרת יותר ולרכב נקבעה דרגת זיהום אוויר 3.

מחירון 

מחיר טויוטה אייגו X התייקר משמעותית מול האייגו היוצאת, אך בשל מרכב חדש בתצורת מיני קרוסאובר ובהתחשב בעליית המחירים שמאפיינת גם את קטגוריית מכוניות המיני, מדובר בתמחור שבימינו נחשב דווקא לתחרותי ונקבע על 93,990 שקל לגרסת הכניסה ו-98,990 שקל לגרסה המאובזרת יותר. שיווק הדגם מתחיל כרגע במסגרת מכירה מוקדמת של הדגמים, שצפויים לנחות כאן לקראת מאי 2022. 

עוד מחדשות רכב