עוד להיט: יונדאי קונה – מבחן דרכים

יונדאי קונה מצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים עם עיצוב מסובב ראשים, מנוע טורבו החזק בקטגוריה, הנעה כפולה כסטנדרט ואבזור בטיחותי נדיב. באולם התצוגה הוא כבר זוכה לביקוש גבוה. איך כל זה בא לידי ביטוי על הכביש? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 11 במרץ, 2018
יונדאי קונה

קרוב לשנתיים לאחר שניסתה את כוחה יונדאי בשוק הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) עם ה-i20 קרוס שלא ממש הסבה נחת ליבואן, נראה שליונדאי יש סוף סוף מתחרה ראוי בשוק הג'יפונים הצומח, עם מפרט מרשים ומתכון שנראה חיובי במיוחד להצלחה בשוק המקומי. לא עוד דגם שמהווה גרסה מוגבהת לסופר-מיני, אלא רכב שפותח מראש כג'יפון ואף נהנה מכמה יתרונות בולטים בקטגוריה הצפופה והצומחת, מה שכבר הפך אותו לאחד מלהיטי המכירות של הסגמנט.


לעיר בסטייל
חייבים להוריד את הכובע בפני המעצבים של הקונה: בשונה מכל מיני מתחרים בקטגוריה שמציעים סופר-מיני מוגבהת שלא תמיד ממש נראית כג'יפון, יונדאי קונה לא משאירה הרבה אדישים ברחוב, וגם הצבע השחור (ודי מסרס) של רכב המבחן, גרר התעניינות רבה בימי המבחן בו שהה הרכב בחברתנו. יחד עם זאת, העיצוב המוצלח של הקונה על שלל הקימורים והבליטות שלו, בא לידי ביטוי דווקא במגוון הצבעים הנועזים שמוצעים בדגם, ואם הייתי צריך לרכוש אחד כזה, ללא ספק הייתי בוחר באחד הצבעים האלו (עם עדיפות לצהוב), ובגרסת ה- Supreme המאובזרת יותר, הכוללת גם גג בצבע שחור וחישוקי "18 מרהיבים יותר.

יונדאי קונה – עיצוב מקורי ומרענן בשוק ה- B-SUV

למשפחה קומקפטית
מעבר לעיצוב החיצוני הנאה, יונדאי קונה מציע מידות משפחתיות קומפקטיות, כשמצד אחד עם 4.16 מטר אורך, הוא קצת קצר ביחס למתחרים בקטגוריה, אך מצד שני עם 1.8 מטר רוחב הוא הכי רחב ואף די גבוה עם 1.57 מטר. עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, הוא גם לא מתקשה להציע מרחב סביר למשפחה צעירה הכוללת זוג+ 2 או 3 ילדים. נפח תא המטען עומד על 361 ליטר, ושפת ההטענה שלו נוחה למדי, ורק חבל שלדגם אין מגש כיסוי לתא המטען, מה שישאיר את התכולה שלו חשופה לעוברי אורח (למרות שהשמשות המושחרות די מקשות על הצצה לתא המטען).

מאובזרת ובטיחותית
בניגוד לעיצוב החיצוני הבולט ומוחצן, כניסה לתא הנוסעים של הקונה חושפת עיצוב כבר הרבה יותר סטנדרטי והרבה פחות מקורי, למרות שמדובר בתא נוסעים שבסה"כ מודרני למראה. הנדסת האנוש טובה, תפעול המתגים ידידותי ומסך המולטימדיה "הצף" בגודל "7, איכותי ונמצא בדיוק בגובה המתאים. לצד אלה, לוח השעונים מעט פלסטיקי מדי, ואינו כולל כלל משטחים מפלסטיק רך ואיכותי יותר, מה שמקנה לתא הנוסעים תחושה מעט זולה. האבזור מנגד עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית " Premium", וכולל כסטנדרט: חישוקי "17 קלים, שמשות אחוריות כהות, הגה בציפוי עור, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישן אורות ועוד, וכן מולטימדיה מקורית עם מצלמת רוורס, עליה הותקנה בארץ חבילת ה- Connected של כלמוביל המשדרגת את המערכת בניווט Waze ושלל אפליקציות. תמורת 5,000 שקלים נוספים, תקבלו את רמת האבזור הגבוהה יותר " Supreme" הכוללת בנוסף: חישוקי "18, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון וגג בצבע שחור.

תא נוסעים מאובזר כבר בדגם הבסיסי, אך סביבת הנהג עמוסה משטחי פלסטיק קשיח

בהמשך להצהרה של יונדאי מתחילת השנה להביא כל דגם עם מפרט בטיחותי עשיר כסטנדרט, גם האבזור הבטיחותי של הקונה מרשים וכולל בין השאר: 6 כריות אוויר, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, התראת שטח מת במראות והתראות על תנועה חוצה מאחור ועייפות הנהג. מעבר לכך, לרכב ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מנוע טורבו 177 כ"ס, מספק את ביצועי הכביש הטובים בקטגוריה.

המנוע החזק בקטגוריה
אחד היתרונות המרכזיים של הקונה על מתחריו בסגמנט נוגע ליחידת הכח החזקה שמוצעת ברכב, הכוללת מנוע בנזין טורבו 1.6 ליטר, המפיק 177 כ"ס ומומנט מירבי של 27 קג"מ, המתקבל ב-1,500-4,000 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הקונה ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ"ש ויכולות עקיפה מרשימות. אל אלו מצטרפים הנעה כפולה 4X4 המסייעת לאחיזת כביש גבוהה ושלדה קשיחה המאפשרת נהיגה נמרצת. בסעיף החובה: נוחות הנסיעה העירונית מעט קשיחה וההגה די מנותק מהנעשה על הכביש. למרות מראה של ג'יפון, הנעה כפולה ואופציה לנעילת דיפרנציאל מרכזי בלחיצת כפתור, עם 17 ס"מ מרווח גחון, לא היינו ממליצים לכם על יותר מסיבובי שבילים. בסעיף צריכת הדלק, עמדה צריכת הדלק על 11.2 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בתנאים מעט מאומצים מהרגיל, אך עם מרכיב גדול של נסיעות בין עירוניות.

11 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

לסיכום
יונדאי קונה נכנסת לשוק הג'יפונים הקומפקטיים המבוקש ופורח, אך מצד שני גם עמוס מתחרים ורווי בתחרות. במחיר החל מ-133,900 שקל לדגם הבסיסי הנבחן כאן, הוא מתחרה בעיקר בג'יפונים היקרים בקטגוריה (טויוטה CHR, מאזדה CX-3 והונדה HRV), כאשר בדומה להם גם לקונה מוניטין מוצלח של מותג מבוקש בשוק המקומי, העושה לו את הדרך קלה יותר אל השוק למרות תג מחיר בסיסי גבוה. מעבר לכך, הוא בהחלט מביא איתו משב רוח מרענן לקטגוריה, בדמות עיצוב מקורי ומפתה, ביצועי כביש הטובים בקטגוריה, וחבילת אבזור מרשימה כולל האבזור הבטיחותי, כשברקע רק צריכת דלק סבירה. בחודשיים הראשונים לשיווק זכה הקונה גם לפתיחה חזקה בארץ, עם יותר מ-1,000 הזמנות שנרשמו לדגם עד כה. אז אם אתם מעוניינים ברכב, כדאי לכם גם להזדרז, כי זמן האספקה שלו כבר עומד על כמה חודשים…
בעד: עיצוב, ביצועים, בטיחות, אבזור נגד: צריכת דלק סבירה, סביבת נהג מעט פלסטיקית לסיכום: ג'יפון עם פלפל