עוד קרוסאובר: סיאט ארונה נחשפה רשמית

סיאט ארונה יצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקטנים עם מנועי טורבו בהספקים של 95-150 כ"ס ותיבות ידניות ואוטומטיות. הדגם יגיע לארץ ככל הנראה כבר בסוף השנה.

ששי כהן 27 ביונ, 2017
סיאט ארונה

סיאט ממשיכה בהצגת דגמים חדשים, וחשפה אמש את גרסת הקרוסאובר הקומפקטית המבוססת על האיביזה החדשה, העונה לשם "ארונה"(ARONA). הדגם יגיע לייצור כבר בחודשים הקרובים ויתחרה בדגמים כמו פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק, סוזוקי ויטארה ואחרים. הארונה אגב, היא בין האחראיות העיקריות לביטול גרסת ה-3 דלתות של האיביזה, שהיתה לאחד הדגמים המבוקשים ביותר בארץ בשנים האחרונות במשפחת האיביזה, אך הרבה פחות בחו"ל. עם ביטול יצור גרסת ה-3 דלתות באיביזה החדשה, מפנה למעשה סיאט יותר מקום בקווי היצור לג'יפון החדש.




סיאט ארונה פותחה גם היא על שלדת ה- MQB A0 החדשה של הקונצרן, אך בשונה מהאיביזה החדשה, זוכה למידות גדולות משמעותית עם תוספת של 8 ס"מ באורך ל-4.14 מטר, ו-10 ס"מ מבוקשים בגובה ל-1.54 מטר, הנחוצים לאיפיון כג'יפון. למרות הצמיחה המרשימה בגובה, מרווח הגחון צמח רק בס"מ וחצי, מה שמעיד על ייעודה כג'יפון עירוני בלבד. בסעיף השימושיות, מציגה הארונה תא מטען בנפח 400 ליטר,  כ-45 ליטר יותר מהאיביזה.
סיאט ארונה סיאט ארונה
בשונה מעיצובה החיצוני והספורטיבי משהו של האיביזה, הארונה מקבלת עיצוב מרובע יותר ולא ממש מתחכם, אשר פותח על-מנת להשיג תא נוסעים מרווח ושימושי יותר, עם פחות הקרבות על מזבח העיצוב, משהו בסגנון של פיג'ו 2008. היצע המנועים יכלול את מנועי הטורבו TSI המוכרים, בנפח 1.0 ליטר בהספקים של 95 ו-115 כ"ס ו-1.4 ליטר 150 כ"ס, שיוצעו בשילוב לתיבה ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים. סביר להניח שהגרסה שתוביל את המכירות בארץ תצויד במנוע הטורבו 1.0 ליטר 115 כ"ס וגיר אוטומטי.
סיאט ארונה סיאט ארונה
בתוך תא הנוסעים, תציע סיאט ארונה את העיצוב החדש שמלווה גם את האיביזה החדשה, ורמת האבזור צפויה להיות גבוהה יחסית בדגמים שיגיעו לארץ.
סיאט ארונה תגיע לישראל בסביבות דצמבר-ינואר הקרובים, עם תג מחיר מוערך שינוע סביב 120 אלף שקל לדגם אוטומטי.