עולים להתקפה: MG EHS פלאג אין במבחן דרכים

258 כ"ס, 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, נסיעה חשמלית טהורה לטווח של 52 ק"מ, צריכת דלק של 55 ק"מ לליטר בממוצע ותג מחיר נמוך משמעותית מהמתחרות. הקרוסאובר המשפחתי PHEV החדש של MG עולה להתקפה בארץ ומבקש להפוך את MG למותג משמעותי יותר בישראל. יצליח לו?

ששי כהן 16 בפבר, 2021
MG EHS פלאג אין

בעקבות מתקפת סיניות על ישראל

לפני 20 שנה בערך, בעיצומה של מתקפת המותגים הקוריאניים על ישראל, פרסם מגזין "אוטו" על השער הראשי שלו משהו בסגנון: "קוריאניות, מה הן באמת שוות". את התוצאה על הכבישים אנחנו ראינו די מהר ובעשור האחרון הם גם די השתלטו על פסגת מכירות הרכב החדש בארץ. בחזרה לשנת 2021, אנחנו עומדים כנראה בפתח של מתקפה נוספת, הפעם של מותגים סינים, כאשר אל מותג MG החלוץ בארץ, הצטרפה אשתקד גם GAC מוטורס, ובחודשים הקרובים יצטרפו גם מקסוס, JAC וסרס, וזה כנראה עוד לא רשימה סופית, כאשר בכל המותגים החדשים מדובר במכוניות חשמליות. אבל בניגוד לשלל המותגים הסינים החדשים בארץ, אשר יידרשו עוד לאמון הציבור, מותג MG המשווק כאן מאז 2009, כבר זוכה לאמון הציבור, אשתקד מסר כאן יותר מ-1,400 מכוניות, ואף החזיק בתואר "החשמלית הנמכרת ביותר בישראל ב-2020" עם דגם ה-ZS EV. כעת, הוא מבקש "לעלות להתקפה" כדברי היבואן, ולהיות שחקן משמעותי יותר בשוק הרכב הישראלי עם ה-EHS, קרוסאובר משפחתי עם הנעה פלאג-אין במחיר תחרותי.

MG EHS פלאג-אין

עם ה-EHS פלאג-אין החדש ששיווקו החל החודש, מצטרפת MG לראשונה לקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים (C-SUV) החזקה בישראל, כאשר הבשורה של הדגם בקטגוריה המאוד תחרותית ועמוסת המתחרים, היא בג'יפון הכולל יחידת כח פלאג-אין הייבריד, במחיר הנמוך משמעותית ממחירי הג'יפונים PHEV המקבילים. מפגש במציאות חושף ג'יפון אלגנטי ומודרני למראה, המזוהה עם שפת העיצוב של MG ומשווק ברמת גימור אחת וגבוהה למדי הכוללת מבחוץ תאורת LED היקפית (לא מלאה), חישוקי גלגלים "18 קלים, דלת תא מטען חשמלית, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, חיישני חניה היקפיים, יציאת מפלט כפולה מאחור ומצלמות 360 מעלות. מעבר לכך, המידות משפחתיות קלאסיות עם 4.57 מטר לאורך, 1.87 מטר לרוחב וגובה של 1.66 מטר, נתון החשוב מאוד לרוכשים רכבים בסגמנט זה. נפח תא המטען עומד על 463 ליטר ממוצעים לקטגוריה.


תא נוסעים 

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מעוצבת מאוד ומפתיעה לטובה. איכות החומרים גבוהה, איכות ההרכבה עושה גם היא רושם טוב, ובניגוד לדגמים סינים שלעיתים מנסים להפגין עושר בכח ומצליחים להיראות מצועצעים ומגוחכים, כאן מדובר בתא נוסעים עמוס באבזור ועדיין שומר על טעם טוב. רכב המבחן הגיע גם עם דיפוני פנים בצבע אדום (בתוספת 1,000 שקלים), שמעניקים מראה מושך ויוקרתי יותר, אבל לא בטוח שכולם יאהבו את הרעיון. עם בסיס גלגלים של 272 ס"מ, מדובר גם ברכב מרווח למדי לחמישה נוסעים. האבזור עשיר גם בתא הנוסעים וכולל לוח שעונים דיגיטלי ""12.3, מולטימדיה מקורית עם מסך "10.1 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים ספורטיביים, מחוממים ומתכווננים חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה ב-64 גוונים, קיפול מראות חשמלי, ריפודי עור ועוד. בסעיף התלונות, תפעול מערכת המולטימדיה לא ממש ידידותי וכך מעבר לפעמים בין התפריטים היה מעט איטי מהמקובל.

MG EHS פלאג אין

בטיחות

מפרט הבטיחות מרשים עם בלימה אוטונומית עד 150 קמ"ש, בקרת סטייה מנתיב עם שמירת על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ובקרת יציאה לא בטוחה מהרכב. יחד עם זאת, גרסת הבנזין שלו -HS נבחנה במבחן הריסוק של EuroNcap וזכתה ב-5 כוכבים בריסוק.

MG EHS פלאג אין

55 ק"מ לליטר?

ה-EHS משווק בארץ בגרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשנית עם 10 הילוכים והנעה קדמית. הודות לסוללת ליתיון יון בקיבולת של 16.6 קוט"ש, מציע הדגם אפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח עד 52 ק"מ, מה שאומר שמי שאינו מבצע ק"מ יומי גבוה (ומדובר אגב באחוז גבוה יחסית מהנהגים בארץ), יפגוש את תחנת הדלק לעיתים רחוקות במיוחד, וזאת בתנאי שהוא ידאג לחבר את הרכב לטעינה מדי ערב או שניים. נהגים שקצב הק"מ היומי שלהם גבוה יותר, יוכלו להגיע קרוב לנתוני היצרן (55 ק"מ לליטר בממוצע), אך ככל שהק"מ שלהם גבוה יותר, הנתונים ילכו ויתרחקו מנתוני היצרן. במבחן שלנו נעה צריכת הדלק הממוצעת סביב ה-33 ק"מ לליטר בממוצע וזה בהחלט מרשים מאוד. זמן הטעינה של הסוללה אגב עומד על כ-4.5 שעות דרך עמדת טעינה ביתית או ציבורית או 7.5 שעות בחיבור לכבל חשמל ביתי רגיל.

לצד החיסכון בדלק, מדובר במכונית זריזה מאוד, עם נתון רשמי של 6.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. על הכביש מדובר במכונית זריזה למדי ושקטה מאוד (במיוחד כשנוהגים על חשמל בלבד), אך למרות ההספק הגבוה ונתוני התאוצה המרשימים, לא מדובר כאן במכונית ספורטיבית והיא לא מיועדת לנסיעה מאתגרת בכבישים הרריים וגם לא מכוונת לשם. המתלים שלה מכוילים על הצד הרך יחסית והיא מבקשת לספק יותר נוחות נסיעה טובה ושקטה ואת זה היא עושה היטב.

MG EHS פלאג אין

שווה את הכסף?

מחיר MG EHS פלאג אין נקבע על 158,888 שקל, מחיר המקביל למחירי קרוסאוברים משפחתיים פופולרים בארץ, אך בניגוד אליהם כולל יחידת הנעה PHEV חזקה וחסכונית במיוחד בדלק, מה שהופך אותו כמעט למציאה בשוק הג'יפונים המשפחתיים וזול משמעותית מדגמי פלאג-אין מתחרים, כאשר עבור אפול גרנדלנד X, פיג'ו 3008, מיצובישי אאוטלנדר ואפילו ג'יפ קומפאס בגרסאות הפלאג-אין שלהם תצטרכו להיפרד מיותר מ-200 אלף שקלים (והרבה יותר בגרסאות מאובזרות שלהם). לצד המחיר האטרקטיבי, מוצעת המכונית גם עם אחריות נדיבה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, ו-8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה, מה שאמור לספק שקט נפשי ללקוחות. כשמוסיפים לחבילה גם את עמדת הטעינה שמוענקת במתנה כעת במסגרת השקת הדגם (כולל התקנה בסיסית), נראה שיש כאן רכב עם תמורה גבוהה במיוחד למחיר. עד כמה הוא יהפוך לשחקן משמעותי בשוק הג'יפונים המקומי רווי התחרות? ימים יגידו, אבל לא נתפלא אם הוא אכן יהיה פופולרי על הכביש.




עוד ממבחני דרכים