עולם הכרישים: קופרה פורמנטור ולאון 2025 בנהיגה ראשונה

קופרה יוצאת לדרך חדשה בניסיון לבדל את עצמה יותר ממותג האם סיאט, עם שפת עיצוב חדשה ומפתה יותר למראה, יחידות הנעה חדשות עד 333 כ״ס ושדרוג המפרט הבטיחותי. חבל רק שגרסת הפלאג-אין הייבריד המעניינת לא תגיע לארץ בשל תאוות הבצע של רשות המסים.

ששי כהן 27 ביונ, 2024
קופרה לאון החדשה 2025
מותג של שבט
6 שנים לאחר שיצאה לדרך חדשה כמותג ספורטיבי ולייף סטייל נפרד מחברת האם סיאט, וקצת יותר מ-3 שנים לאחר שיצאה לדרך חדשה גם בישראל, עוברת קופרה לשלב הבא שלה, בו מבקש היצרן ליצור בידול ברור מדגמי חברת האם סיאט, עם אימוץ שפת עיצוב חדשה לצד חידוד התדמית הספורטיבית, וסדרת מנועים מחודשת המבטיחה לשדרג את חווית הנהיגה, לצד פגיעה נמוכה יותר באיכות הסביבה כצו השעה. המטרה: להגדיל את ״שבט קופרה העולמי״, כפי שהם מכנים את הלקוחות שלהם ולהמשיך לצמוח במכירות. במסגרת החידושים, יצאנו לפגוש בברצלונה את דגמי הפורמנטור והלאון המחודשים לשנת 2025.



100% קופרה
 
הדגם הראשון שפגשנו הוא קופרה פורמנטור, הדגם הנמכר והמצליח ביותר עד כה של המותג, ממנו נמכרו אשתקד בעולם כ-120,000 מכוניות המצביעים על עליה של 22% מול 2022. מדובר גם בדגם המקורי הראשון של היצרן שאין לו אח חורג במותג סיאט, או כפי שהיצרן מכנה אותו ״100% קופרה״, אבל אחרי יותר מ-4 שנים הגיע הזמן למתיחת פנים, ובמיוחד שבאירופה הדגם פונה בעיקר ללקוחות צעירים המחפשים ריגושים וסטייל דרך קבע, עם גיל ממוצע הנמוך ב-10 שנים מרוכשי שאר הקרוסאוברים. לצידו הוצגו גם דגמי הלאון המחודשים, בגרסת האצ׳בק 5 דלתות ובגרסת ״ספורט טורר״ (סטיישן) שימושית שאינה שווקה עד כה בארץ וגם לא מתוכננת להגיע.

חזית מפתה בסגנון "אף כריש"
צמד הדגמים המחודשים מיישרים קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן שנחשפה עם הטווסקאן החשמלי, המבטיחה עיצוב נחשק יותר וחידוד הזהות של היצרן, עם חזית בעיצוב חדש הכוללת את פני ״אף הכריש״ החדשים של היצרן, גריל רחב ובולט מבעבר, יחידות תאורה מטריקס LED מתוחכמות עם תאורת יום מעוצבת בסגנון משולשים וכונסי אוויר גדולים בעיצוב קרבי לחידוד האווירה. גם לוגו הנחושת עבר למכסה המנוע ובצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים ספורטיביים ״18-״19 לבחירה בשלל סגנונות עיצוב, אופציה לכיסוי קרבון מרהיב למראות הצד, חצאיות צד בעיצוב חדש ועיצוב זנב מחודש הכולל פאנל תאורה חדש לרוחב דלת תא המטען עם לוגו קופרה מואר במרכזו וכמובן שלל נגיעות קוסמטיות לרכב בצבע הברונזה, מסימני ההיכר הבולטים של המותג. התוצאה בהחלט מרשימה וללא ספק תורמת לזהות ייחודית יותר של המותג, בתוספת שלל צבעים חדשים לבחירה שמצביעים על קו עיצובי מרשים שככל הנראה יגביר את הנחשקות למותג.
קופרה פורמנטור החדשה 2025

קופרה פורמנטור החדשה 2025

שת"פ עם Sennheiser Mobility הגרמנית בפיתוח מערכת קול איכותית
בתא הנוסעים השינויים קלים יותר וכוללים מסך מולטימדיה שצמח לגודל ״12.9 הכולל ממשק גראפי בעיצוב חדש, תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני תוכנה מרחוק (OTA), לוח שעונים דיגיטלי עם ממשק חדש בשלל סגנונות עיצוב לבחירה, עיצוב חדש לקונסולת המכשירים של ידית ההילוכים האלקטרונית, מעבר של כפתור ההתנעה למתג ספורטיבי במרכז גלגל ההגה, לצידו של מתג נוסף המשרת את בורר מצבי הנהיגה, מושבי ספורט בעיצוב חדש (מושבי ׳ באקט׳ בדגמי ה-VZ), והבטחה לשימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים, לרבות ריפודי אלקנטרה משולבים עור מלאכותי העשויים מ-75% חומרים ממוחזרים, שדרוג איכות החומרים ואופציה בגרסאות הבכירות למערכת השמע החדשה של היצרן, שפותחה בשיתוף פעולה עם ״סנהייזר״ הגרמנית ולה 12 רמקולים.
קופרה פורמנטור החדשה 2025
אבזור צמד הדגמים ממשיך להיות עשיר כסטנדרט וכולל בין השאר בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורי אקלים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED מלאה מבחוץ ובתא הנוסעים, חישוקי ״18 קלים, תאורת אווירה ב-64 גוונים, משטח טעינה אלחוטי 15W, חימום מושבים קדמיים והגה ועוד, כאשר כאופציה יוצעו גם גג זכוכית פנורמי עם ווילון חשמלי (סטנדרט בפורמנטור), מושבים קדמיים חשמליים ועוד.  גם המפרט הבטיחותי שודרג וכולל את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק בשני הדגמים.
מנועים מעודכנים, אך הגרסה המעניינת במיוחד לא תגיע לארץ
היצע המנועים שרלוונטי לארץ כולל את מנוע הטורבו 1.5 ליטר המוכר, שמתעדכן לראשונה בגרסת eTSI הכוללת מערכת היברידית מתונה 48V המסייעת לצריכת הדלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר. הספק המנוע נותר על 150 כ״ס ויחד עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית DSG והנעה קדמית הוא מבטיח שילוב מוצלח של ביצועים נאים וצריכת דלק נמוכה יחסית הארוזים במחיר הנגיש ביותר, אולם גרסה זו לא התייצבה לנהיגת ההשקה וחבל, משום שזו הולכת להיות מן הסתם המבוקשת והנמכרת ביותר בארץ.
קופרה לאון החדשה 2025

קופרה לאון החדשה 2025

עבור מי שמחפש קצת יותר פלפל, תוצע גרסת 2.0 ליטר טורבו 204 כ״ס עם אותה תיבת הילוכים ובתוספת הנעה כפולה, שמציעה ביצועים משודרגים וחווית נהיגה ספורטיבית יותר. בקצה משפחת הדגמים תוצע הפורמנטור VZ, גרסת הביצועים הבכירה, הזוכה למנוע טורבו 2.0 ליטר חדש עם הספק שצמח ל-333 כ״ס (תוספת של 23 כ״ס) בדומה לאאודי S3 וגולף R החדשים. יחד עם הנעה כפולה מבטיח ה-VZ רף חדש של ביצועים וריגושים עם תאוצה ל-100 קמ״ש ב-4.8 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ״ש ואפילו מצב נהיגה חדש ״Drift Mode” בו תוכלו להשתעשע בזמנכם החופשי (במסלולים סגורים כמובן). גרסה זו כוללת כמובן חבילת עיצוב קרבית יותר עם חצאיות צד, חישוקי ״19 בעיצוב שונה, ארבעה יציאות מפלטים מתוצרת אקרפוביץ׳ ומערכת בלימה חדשה מתוצרת Akebono היפנית. גרסת הלאון VZ, תסתפק במנוע ה-310 כ״ס המוכר, כאשר רק גרסת הסטיישן תוצע עם המנוע החדש.
קופרה לאון ספורט טורר החדשה 2025

קופרה לאון ספורט טורר החדשה 2025 (לא תגיע לארץ)

אחת הגרסאות הכי מעניינות לא תיובא לארץ 
מי שעוד לא רלוונטי לארץ הם דגמי הפלאג-אין הייבריד החדשים אשר עוברים למנוע טורבו 1.5 ליטר במקום 1.4 ליטר עד כה, ומציעים הספק של 204 כ״ס בדגם ה-e-Hybrid, ו-272 כ״ס בדגם ה-e-Hybrid VZ הספורטיבי יותר, הכולל גם הנעה כפולה ותאוצה של 7.2 שניות ל-100 קמ״ש. גרסה זו מספקת חווית נהיגה ספורטיבית בשעות הפנאי וצריכת דלק מעולה המשולבת בחווית נהיגה חשמלית בשגרה, עם טווח נסיעה חשמלי שצמח למעל ל-100 ק״מ הודות לשימוש בסוללה גדולה יותר בקיבולת 19.7 קוט״ש במקום 13 קוט"ש בדגם היוצא. גרסאות אלו לא יגיעו לארץ בשל ביטול הטבות המס לחלוטין לדגמי ה-PHEV בתחילת השנה, בחסות רשות המסים שמחפשת איך לסחוט מאיתנו עוד כסף בענף הרכב, במהלך שהפך את הדגמים ללא רלוונטים לארץ.
קופרה לאון החדשה 2025

קופרה לאון החדשה 2025

במהלך השקת הדגמים, התחלקה הנהיגה שלנו שכללה כמה שעות של התנסות בעיקר בין דגמי הפלאג-אין ל-VZ הספורטיביים, במסלול שכלל שילוב של כבישים מהירים ונהיגה בין עירונית בדרכים מפותלות, שם התרשמנו מיכולותיהם המוכרים של הדגמים, אשר בעזרת הגה מתקשר יחסית, שלדה מצוינת, מערכת מתלים אדפטיבית ויחידות כח חזקות, סיפקו את אותה חווית נהיגה בניחוח ספורטיבי ומהנה, המלווה בצלילים נעימים לאוזן, ולפעמים גם מוגזמים בשימוש בצלילים וירטואלים המוקרנים מהרמקולים, כאשר שיא האירוע היה באזור ציבורי הררי, בו נסגרו 6 ק"מ לתנועת הציבור ע"י המשטרה, אשר אישרה לקופרה להפוך מקטע של 6 ק"מ למסלול נהיגה כאסח בגרסאות ה-VZ השריריות, שסיפקו המון חיוכים ואדרנלין.
קופרה פורמנטור VZ החדשה 2025

קופרה פורמנטור VZ החדשה 2025

מתי בארץ?
קופרה פורמנטור ולאון החדשים צפויים להגיע לארץ בתחילת 2025 ולחזק את מכירות המותג שקצת נחלש מתחילת השנה בארץ עקב מחסור בדגמים חדשים שיעוררו את התשוקה. במהלך 2025 אמור להתחדש אולם התצוגה בארץ גם עם הגעתו גם של הטווסקאן החשמלי, ויש תכנון גם לייבא לראשונה את הבורן החשמלי שזוכה כעת למתיחת פנים מקיפה, אך רק במידה ומחירו יהיה תחרותי. כדי לצמוח במכירות, יזדקק היבואן להיות גם יצירתי ולשמור על התמחור הנוכחי של דגמי הלאון והפורמנטור, אשר בגרסאות הכניסה שלהם נותנים כיום פייט במחיר לדגמים כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה, רק שבקופרה מדובר בדגמים שעושים טוב לא רק לעין אלא גם ללב, ועל הדרך מביאים ניחוח פרימיום אל השוק העממי. במידה וזה יקרה, סביר להניח שקופרה תצמח במכירות ותגיע להישגים חדשים, בדיוק כפי שקורה כעת בשוק האירופאי.