עושה חשק: נחשפה פיג'ו 308 החדשה 2021

יפה יותר, גדולה יותר, טכנולוגית יותר, וגם הראשונה לקבל את הלוגו החדש של היצרן. פיג'ו חושפת את הדור השלישי של ה-308, שאולי תחזיר לכם את החשק למשפחתית מהנה לנהיגה במקום ג'יפון.

ששי כהן 18 במרץ, 2021
פיג'ו 308 החדשה 2021

7 שנים לאחר שהוצג הדור השני של פיג'ו 308, המשפחתית הקומפקטית של היצרן, חשפה הבוקר פיג'ו את ה-308 החדשה, המציגה קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא ותיוצר בשלל גרסאות בנזין, דיזל ופלאג-אין הייבריד חזקה, חסכונית וידידותית במיוחד לסביבה.


ה-308 החדשה פותחה על בסיס גרסה מעודכנת של פלטפורמת ה-EMP2 של היצרן, ומציעה עיצוב מודרני ונאה משמעותית מהדור הנוכחי, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן. הדגם החדש גם צומח במידות עם אורך של 4.37 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.41 מטר ובסיס גלגלים של 267 ס"מ, האמורים להציע תא נוסעים מרווח משמעותית מהדגם היוצא, שבא במידה מסוימת על-חשבון נפח תא המטען שהצטמצם ב-58 ליטר ל-412 ליטר בדגם החדש, או 361 ליטר בלבד בדגם הפלאג-אין. בנוסף, ה-308 הינה המכונית הראשונה של היצרן הזוכה בלוגו החדש והמדהים של פיג'ו, אשר מזכיר את דגמי העבר של המותג.

פיג'ו 308 החדשה 2021

בתוך תא הנוסעים מציעה ה-308 החדשה עיצוב מודרני ומפתה, עם שפת העיצוב i-Cockpit המוכרת של היצרן, אך בדור השלישי שלה, הכולל בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי, הגה ספורטיבי קטן (כנהוג בפיג'ו בשנים האחרונות), מולטימדיה "10 מהדור החדש של היצרן ושלל מתגים חדשים שהפכו להיות מתגי מגע. את ידית ההילוכים בסגנון סטיק של מטוס החליפו בפיג'ו במתג קטן (בסגנון סקודה/אאודי/סיאט) המאפשר פינוי שטח לטובת תא אחסון נוסף של חפצים. אל אלו מצטרפים מושבים חדשים שנראים כמו כורסאות ובעלי אפשרויות ריפודים בצבעים מיוחדים, ואבזור עשיר שיוצע כאופציה לראשונה בדגם, לרבות עיסוי למושב הנהג, בקרת אקלים עם 3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת מטריקס LED מתקדמת ועוד.

פיג'ו 308 החדשה 2021

היצע המנועים של הדגם שיהיה רלוונטי לארץ כולל את מנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס שיוצע בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים, ומנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר חסכוני יותר עם אותו הספק ותיבת הילוכים. לראשונה בדגם תוצע גרסת פלאג-אין הייבריד המצוידת במנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי אשר יוצעו ב-2 גרסאות הספק – 180/225 כ"ס.יחד עם סוללת ליתיום-יון, מבטיח הדגם גם נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 60 ק"מ בגרסת הכניסה או 58 ק"מ בגרסה החזקה.

בסעיף הבטיחות תוצע המכונית עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק (בלימה אוט', תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוט' ועוד), כאשר כאופציה יוצעו יכולות נהיגה אוטונומיות משודרגות, עם אופציה ליציאה לעקיפה אוטונומית בהפעלת האיתות, בקרת שיוט אדפטיבית המתחשבת בעיקולים בכביש והתאמה אוט' של המהירות למהירות המותרת באזור הנסיעה.

מחברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר שפיג'ו 308 החדשה צפויה להגיע לארץ במחצית הראשונה של 2022. יהיה מעניין.