עידן חדש: סקודה אניאק החשמלית בישראל: החל מ- 189,990 שקל

סקודה אניאק מצטרפת לסגמנט רכבי הפנאי החשמליים עם קרוסאובר משפחתי מרווח במיוחד, המצויד במנוע חשמלי 204 כ"ס וטווח נסיעה משולב מרשים של 517 ק"מ. המחיר הבסיסי תחרותי ונמוך מהציפיות, אך אספקות יחלו רק בתחילת 2022.

ששי כהן 05 באוק, 2021
סקודה אניאק החשמלית

4 שנים לאחר שחשפה סקודה את מכונית הקונספט החשמלית VISION E, השיקה הבוקר צ'מפיון מוטורס יבואנית סקודה בישראל את הרכב החשמלי הראשון של סקודה העונה לשם "אניאק" (Enyaq). הדגם מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הגדולים יחסית מסגמנט ה-D-SUV, ועתיד להתחרות בדגמים כמו טסלה מודל Y, סקאיוול ET5 ובמידה מסוימת גם יונדאי איוניק 5.

האניאק הינו הדגם הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמת ה-MEB של קבוצת פולקסווגן, אשר נועדה מראש עבור דגמים 100% חשמליים ומשרתת כיום בחו"ל כבר את דגמי פולקסווגן ID3 ו-ID4, אאודי Q4 ואחרים. עיצוב הדגם הוא בסגנון דגמי הפנאי של סקודה, ללא גימיקים וטכניקות להיראות שונה או עתידי, בקיצור עיצוב מודרני ויעיל המלווה בשימושיות נפלאה כמיטב מסורת הדגמים של היצרן. מעבר לכך, מדובר בקרוסאובר 5 מושבים מרווח מהמקובל, הודות למימדים נדיבים עם אורך של 4.65 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.6 מטר ובסיס גלגלים של 277 ס"מ (2 ס"מ אמנם פחות מקודיאק, אך הודות לרצפה שטוחה מאחור מרגיש מרווח מעט יותר). נפח תא המטען מכובד ועומד על 585 ליטרים.

סקודה אניאק החשמלית

אבזור עשיר, בטיחות מושלמת

בתוך תא הנוסעים תמצאו עיצוב מודרני המאפיין דגמים חשמליים של קונצרן פולקסווגן, עם לוח שעונים דיגיטלי קטן יחסית "5.3 ומסך מולטימדיה מרכזי ענק בגודל "13 (הגדול בין דגמי סקודה) המשרת מגוון רחב של מערכות הרכב, לרבות מערכת השמע, בקרת האקלים, מחשב הדרך, נתונים על הסוללה, מערכות הבטיחות המתקדמות ועוד. אבזור הרכב כולל כסטנדרט תאורת מטריקס LED (חוץ מרמת הגימור הבסיסית), חישוקי גלגלים קלים "19, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מושב נהג חשמלי, תאורת LED היקפית מלאה ועוד. אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת עייפות הנהג ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. רמת הגימור השניה LODGE כוללת גם גג זכוכית פנורמי, חימום מושבים קדמיים, מצלמות 360 מעלות ועוד. בסה"כ יוצעו בארץ 6 רמות גימור לדגם, כולל גרסת הספורטליין הספורטיבית הבכירה שתוצע בארץ כבר עם תחילת השיווק. השמות אגב של רמות הגימור חדשות בסקודה עם לופט הבסיסית, LODGE בעלת שימוש בחומרים ברי קיימא, LOUNGE מאובזרת יותר ועוד.

סקודה אניאק החשמלית

עד 517 ק"מ טווח נסיעה

סקודה אנייאק ישווק בגרסה מנוע וסוללה אחת בלבד בתחילת הדרך, עם דגם ה-"אניאק 80" המצויד בסוללת 82 קוט"ש ומנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, המזניק את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש, ומציע טווח נסיעה מרשים של 517 ק"מ בין טעינות לפי נתוני היצרן בתקן ה-WLTP המחמיר יותר. הדגם תומף גם בטעינה מהירה DC בהספק של 60-150 קוט"ש בהתאם לרמות הגימור. רדיוס הסיבוב אגב של הרכב עומד על 9.3 מטר בלבד, נתון טוב יותר אפילו מסקודה פאביה הקטנה (9.8 מטר).

סקודה אניאק החשמלית

מחיר

מחיר סקודה אניאק החשמלית יחל מ- 189,990 שקל לדגם ה-LOFT הבסיסי, דרך 224,990 שקל לרמת הגימור השניה LODGE ועד ל- 260,990 שקל לרמת הגימור הבכירה "ספורטליין". אספקות ראשונות של המכוניות רק החל מחודש פברואר 2022, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים המאפיינים כיום את שוק הרכב העולמי. מרווח הטיפולים של הרכב עומד על אחת לשנה או 15,000 ק"מ. היבואן לא יציע עמדת טעינה במתנה ללקוחות ואחריות הרכב עומדת על כשנתיים עם אופציה להרחבה ל-3 שנים בתמורה ל-1,000 שקל נוספים, ו-8 שנים לסוללה או עד 160,000 ק"מ. היבואן מקווה שיוכל לקבל לפחות כ-1,000 מכוניות במהלך 2022.

 

עוד מחדשות רכב