עכשיו זה רשמי: קונצרן PSA ו-FCA מתאחדים לחברה ענקית

בדרך להיות חברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם: קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן ואופל) הודיע על איחוד עם קונצרן FCA (פיאט,קרייזלר,ג'יפ) בחלוקה שווה של 50:50 במניות.

ששי כהן 03 בנוב, 2019
קונצרן PSA ו- FCA

לאחר גל שמועות בעולם הרכב, עכשיו מגיעות הידיעות הרשמיות: מיזוג ענק נוסף בתעשיית הרכב העולמית: קונצרן הרכב הצרפתי PSA המחזיק במותגים פיג'ו, סיטרואן, די אס ואופל (ווקסהול בכמה שווקים בעולם) מתמזג עם קונצרן FCA האיטלקי, המחזיק במותגים האירופאים פיאט, אלפפא רומיאו, אבארט, מזראטי והמותגים האמריקאים שבבעלותו ג'יפ, דודג', ראם וקרייזלר.


האיחוד החדש צפוי ליצור את קבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם, אשר צפויה לייצר בשנה לא פחות מ-8.7 מיליון מכוניות, כאשר מעליה ממוקמות כיום קונצרן פולקסווגן שנחשב לגדול בעולם הרכב, ואחריו השותפות של רנו-ניסאן-מיצובישי ושלישית טויוטה. שווי החברה החדשה אמור לעמוד על כ-50 מיליארד דולר.

מנכ"ל PSA, קרלוס טאווארס, יכהן כמנכ"ל הקבוצה המשותפת החדשה, בעוד יו"ר FCA, ג'ון אלקן, יכהן כיו"ר החברה שהמטה שלה ימוקם בהולנד (במקום בו נמצא כיום מטה FCA). המיזוג החדש צפוי לחסוך לקונצרן 2.8 מיליארד דולר בעלויות הפיתוח, כאשר דגמים עתידים של מותגי החברה המאוחדת יכללו שלל מכלולים משותפים, שעשויים להפוך את החברה לריווחית ביותר. בקונצרן PSA בונים גם על הקשרים ורשת ההפצה של FCA בצפון ודרום אמריקה (שם אין כיום לחברה כמעט דריסת רגל), כאשר ל-FCA תהיה מנגד חדירה טובה יותר לשווקים באירופה שם PSA חזקה.

טרם ההודעה על המיזוג המתוכנן, ניסתה FCA להתאחד עם קבוצת רנו-ניסאן מיצובישי, במהלך ארוך שלא זכה בסופו של דבר לצאת אל הפועל. האם המיזוג של FCA שנמצאת בנסיגה בשנים האחרונות עם PSA שזוכה לתנופה במכירות בשנים האחרונות אכן יועיל לקונצרן הצרפתי, או עלול להיות כאב ראש אחד גדול? ימים יגידו. בינתיים, לאחר הדיווח, מניית פיאט-קרייזלר זינקה ב-5% עם פתיחת המסחר באיטליה, כאשר מניית פיג'ו צנחה בכ-6%.