עם המנוע החזק ביותר בתולדותיה: אאודי S3 החדשה בישראל

יבואנית אאודי משיקה את הדור החדש של ה-S3, גרסת הביצועים הקרבית של ה-A3 הקומפקטית. הדגם ישווק ב-2 גרסאות מרכב עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 333 כ״ס והנעה כפולה, המאיץ ל-100 קמ״ש ב-4.7 שניות. המחיר? ממשיך לטפס

ששי כהן 25 ביונ, 2024
אאודי S3 החדשה 2024

זמן קצר לאחר שהושקה אאודי A3 המחודשת בישראל בדגמי האצ׳בק וסדאן משפחתיים, מרחיבה צ׳מפיון מוטורס היבואנית את משפחת הקומקפטית היוקרתית ומתחילה בשיווק ה-S3 החדשה בישראל, עם המנוע החזק בתולדות הדגם.


ה-S3 תשווק בישראל במרכב סדאן 4 דלתות משפחתי ובמרכב ספורטבק 5 דלתות, כאשר העיצוב מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן וכולל גם חלון גג פנורמי ופגושים ספורטיביים בסימול S, כמיטב מסורת חטיבת הביצועים הגרמנית.

גולת הכותרת ב-S3 החדשה טמונה בלב הפועם מתחת למכסה המנוע; יחידת ה-2.0 ליטר טורבו עברה מקצה שדרוגים משמעותי המרכז בתוכו שיפורים בעקומת המומנט לגמישות מרבית על רצועת הסל״ד. התפוקה המרבית של המנוע עומדת כעת על 333 כ״ס ב-5,600 סל״ד, תוספת של 23 כ״ס לעומת הדגם היוצא ושיעור המומנט גדל במעט ומתייצב על 42.8 קג״מ, הזמיניםמבטווח רחב יותר שנע בין 2,100 ל-5,000 סל״ד.


יחד עם תיבת הילוכים S-tronic עם שבע הילוכים והנעת קוואטרו לכל הגלגלים, ה-S3 תאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש ב-4.7 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ״ש. בחברה מבטיחים שינויים טכנולוגיים ממוקדים במנוע, בתיבה ובמהירות התגובה של המצערת, כדי להבטיח כי ה-S3 החדשה תספק ניהוג חד ודינמי, בין היתר על ידי קיצור זמני העברת ההילוכים תחת עומסים, תוך התאמת תכונות נוספות לבקרת הנהיגה הסלקטיבית. בקרה זו מובחנת על ידי שישה מצבים, כולל מצב דינמיק פלוס, המעביר אחוז מקסימלי של מומנט לסרן האחורי המדמה הנעה אחורית בעזרת מפצל מומנט, שהיה זמין עד כה רק בדגמי ה- .RSזה מספק חווית נהיגה מושחזת, תוך שמירה על יציבות ואחיזה מרבית, בסיוע דיפרנציאל מוגבל החלקה וסייענים אלקטרוניים. גם מערך הבולמים והקפיצים של ה-S3 כויל ליכולת דינמית מהודקת ותחושת שליטה טובה יותר. כנהוג בגרסאות אלה, המתלים הונמכו ב-1.5 סנטימטרים בהשוואה ל-A3, לבולמים מספר מצבי שיכוך, הבלמים חוזקו, והיא מגיעה נעולה בחישוקי ״18 על צמיגי 225/40.

עיצוב הפנים והחוץ של ה-S3 החדשה מתכתב עם הליטושים האחרונים של ה-A3 החדשה, אשר שיווקה החל לאחרונה בישראל. דגם 2024 מאמץ מספר שינויים קוסמטיים על גבי המרכב, בהם פגושים חדשים, פנסים קדמיים חדשים, סבכה קדמית בעלת מראה שטוח יותר ללא מסגרת וכן תאורת LED בעיצוב חדש. משלימים את הופעתה החיצונית ספוילר אחורי, קליפרים בצבע שחור עם מיתוג S, ספי דלת בגימור אלומיניום, וחישוקי סגסוגת חמש זרועות בגוון אפור גרפיט.

צמד גרסאות המרכב החדשות של הדגם ארוזות בחבילה זהה ועשירה בפריטים ומאפיינים בלעדיים לגרסת ה-S; זו מגיעה עם מערכת
המולטימדיה הראשית, המבוססת על הדור החדש של בקרת ה-MMI, המשלבת בין לוח מחוונים וירטואלי Audi virtual cockpit plus בגודל 12.3״; וצג ראשי ״10.1 הכולל מערכת ניווט מלאה. מערכת השמע הסטנדרטית של ה-S3 שודרגה וכעת היא מבית SONOS, עם צימוד של 15 רמקולים בטכנולוגיית 3D.

רשימת האבזור כוללת גם משטח טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמת רוורס, מפתח חכם (כניסה והנעה ללא מפתח), בקרת אקלים תלת אזורית, חימום למושבים הקדמיים, תקרת בד בצבע שחור, חבילת תאורה פנימית חדשה מסוג PRO, חלון גג פנורמי חשמלי, תאורת Welcome Lights עם סימול S בעת פתיחת הדלתות ועוד. ל-Audi S3 החדשה שלל מערכות עזר לנהג כגון: בלימת חירום, בקרה אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מעערכת לסיוע בזיהוי רכב בשטח המת, התרעה מפני עייפות, מערכת המזהירה מפני פתיחת דלת מסוכנת, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה היקפיים, מערכת עזר לחנייה, החלפת אורות אוט׳, התרעה בפני תנועה חוצה מאחור ו-6 כריות אוויר.

מחיר ה-S3 החדשה בישראל יעמוד על 419,900 ₪ לגרסת ה- Sportback ו- 423,900 ₪ לגרסת ה- Sedan. לא כולל אגרת רישוי בגובה 5,203 ₪.

עוד מחדשות רכב