עם מצלמת סלפי, טיק טוק ואנגרי בירד: מרצדס E קלאס החדשה מחזרת אחר צעירים מבוססים

מרצדס E קלאס החדשה מתעדכנת בעיצוב הכי ספורטיבי בתולדותיה, תא נוסעים מרהיב המציע מפגש של טכנולוגיה ועיצוב, ולראשונה גם עם חבילת בידור הכוללת אפליקציות חברתיות ומשחקים. האם היא תצליח לצוד יותר לקוחות צעירים ועשירים מבעבר בעידן בו הם מעדיפים בכלל SUV?

ששי כהן 23 ביונ, 2024
מרצדס E קלאס החדשה 2024

מרצדס E קלאס היא המכונית השניה הכי פופולרית בכל הזמנים של יצרנית הרכב היוקרתית הגרמנית, עם יותר מ-11 מיליון רכבים שנמכרו בעולם מאז החל השיווק של הדגם ב-1953. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלה נסיגה משמעותית במכירותיה בעולם, בשל מעבר חד של הלקוחות לעבר שלל רכבי הפנאי או מכוניות הסאלון החשמליות, כמו למשל לאחות החורגת שלה מבית מרצדס EQE, שגם משווקת בארץ בהצלחה מאז שהגיעה. ה- E קלאס החדשה שמגיעה כעת לשוק, מבטיחה את העיצוב הכי ספורטיבי בתולדות הדגם ותא נוסעים טכנולוגי מתמיד הכולל מערכת בידור חדשה עם אופציה לשפע של אפליקציות ומשחקים. האם תצליח ה-E קלאס לשכנע יותר לקוחות צעירים ואמידים להצטרף למעגל הלקוחות שלה? ל


E קלאס דור 6 או 11 (תלוי איך סופרים)

ה- E קלאס משווקת בעולם כבר 71 שנה בהן החליפה 11 דורות, כאשר חמשת הדורות הראשונים לא ענו לשם "E קלאס" אלא כונו בשמות E200 או D200 למשל, כאשר מאחוריהם היו שמות קוד של הדגם כמו W114 או W123 למשל. ב-1993 עשתה היצרנית סדר בשמות והחלה לכנות את משפחת הדגם כ-"E קלאס" ומשם החלה ספירה מחדש של דורות הדגם. הדור החדש והשישי שהתייצב אצלנו למבחן, מגיע לארץ בתחילת הדרך בדגמי E200 בנזין ו-E300 פלאג-אין אותו קיבלנו למבחן.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני שומר הדגם על קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, ומחדש בעיקר בחזית ספורטיבית יותר למראה הכוללת פנסי LED צרים יותר, את גריל הכוכבים החדש של היצרן הכולל אופציה לתאורה נוצצת בשעות החשיכה ופגוש ספורטיבי יותר למראה. בצידי הרכב שוכנים חישוקי גלגלים קלים "18 ("19 ברכב המבחן) וידיות פתיחת דלתות נשלפות ומוארות. הדלתות כוללות סגירת ואקום רכה וגם חלקה האחורי של המכונית הפך לצעיר יותר, עם מראה פחות שמרני ויחידות תאורה מתקדמות עם סמלי הכוכב המשולבות בהן . כאופציה, מוצעת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית AMG הכוללת מראה קרבי יותר,  ובמרצדס טוענים ש-"זאת ה-E קלאס הספורטיבית למראה שייצרנו אי פעם".

הדגם החדש מציע גם מרכב אווירודינמי להפליא, עם מקדם גרר של 0.236 המצביע על יעילות אנרגטית. גם המידות צמחו קלות עם אורך של 4.95 מטר, רוחב של 1.88 מטר וגובה של 1.46 מטר, המספקים תא נוסעים מרווח למדי לארבעה נוסעים מבוגרים, או לזוג עם 3 ילדים. נפח תא המטען עומד על 540 ליטר מרשימים בגרסת הבנזין ו-370 ליטר הרבה פחות מרשימים בגרסת הפלאג-אין, בשל מיקום הסוללה מתחת לרצפת תא המטען. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט גם תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

מרצדס E קלאס 2024 החדשה

הדור הבא של מערכות המולטימדיה

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג טכנולוגית מבעבר, הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה מרכזי "14.4 עם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (האחרון גם אלחוטית), לצד אפשרות לעדכוני תכנה מרחוק. למרות השימוש הנרחב במסכים, במרצדס לא שכחו את הנדסת האנוש ובסביבת הנהג תפגשו מגוון מתגים פיזיים לתפעול קל ומהיר של המערכות החיוניות בנהיגה. כצפוי מהמותג, הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים וההרכבה מהמשובחים שיש והעיצוב בהחלט מזמין, עם אחד מתאי הנוסעים המרשימים שיש. המושבים מזכירים יותר כורסאות נוחות והאבזור כולל ריפודי עור מלאכותי למושבים ולשלל דיפונים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, הגה מתכוונן חשמלית, ידית הילוכים אלקטרונית מאחורי ההגה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה ב-64 גוונים, 6 יציאות USB הפזורות בחלל הרכב ועוד. רמת הגימור הגבוהה ״Platinum״ שנבחנת כאן, כללה בנוסף פונקציה של מאסאז׳ ואוורור למושבים, מערכת שמע יוקרתית של 'בורמייסטר' עם 17 רמקולים, יחידות תאורה 'דיגיטל לייט' מתוחכמות בחזית עם מיליון פיקסלים בכל פנס המציעים תאורה משובחת בשעות החשיכה ועוד כמה פריטים, רק חבל שעלות החבילה תדרוש מכם 100,000 שקלים נוספים, כאשר במחיר בסיסי של 540 אלף שקל בהחלט היינו מצפים לראות כבר את מרבית האבזור של חבילה זו כלול כבר במחיר.

כחלק מהמאמץ לתת מענה לשלל החשמליות המצוידות במערכות בידור חדשניות ועמוסות אפליקציות ומשחקים, גרסת המבחו כללה גם את מערכת ה-"Hyperscreen" החדשה של היצרן, המצוידת גם במסך מולטימידיה ״12.3 נוסף המשרת את הנוסע שליד הנהג, כאשר מערכת ה-MBUX החדשה כוללת מעתה גם אפשרות להוריד שלל אפליקציות, לרבות טיק טוק, יוטיוב ועוד, משחקים כמו אנגרי בירדס ואפילו אפשרות לערוך שיחות וידאו בזום באמצעות מצלמת סלפי מובנית. האם ה-E קלאס שמזוהה בעיקר עם קהל לקוחות מבוגר תצליח למשוך ככה קהל לקוחות צעיר יותר מקהל הלקוחות המסורתי שלה? לא בטוח.

מרצדס E קלאס החדשה 2024

יושבי הספסל האחורי ייהנו ממושבים רכים ומפנקים, אך יתאכזבו לגלות שהאבזור לא ממש נדיב ביחס למחיר הרכב, ונעדרים מהמפרט פריטים כמו בקרת אקלים נפרדת, חימום מושבים אחורי וווילונות מובנים בחלונות הצד, פריטים שבהחלט מקובלים בקטגוריה הזו בקרב המתחרים.

טעימה גדולה מהעולם החשמלי

את אחד החידושים המשמעותיים בדגם החדש, תמצאו בגרסת הפלאג-אין החדשה (E300) שמצוידת ביחידת הנעה היברידית יעילה יותר, הכוללת סוללת 25.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה חשמלי שעלה ל-100 ק"מ לפי נתוני היצרן ותורגם ל-85 ק"מ במציאות, כך שמי שנוהג עד 100 ק"מ ביום, יהנה מחווית נסיעה חשמלית זריזה, שקטה ומפנקת במידה וידאג להטעין את הרכב מדי יום וכל מי שנוסע גם 150 ק״מ ביום יהנה מצריכת דלק מצחיקה הנמוכה משל מכוניות סופר-מיני. גם לאחר שרוקנו את הסוללה לחלוטין ואיפסנו את מחשב הדרך והמשכנו בנסיעה במצב היברידי רגיל, צריכת הדלק התייצבה סביב ה-12.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מרשים מאוד לרכב גדול מהסוג הזה, הנובע בין השאר מיעילות המערכת ההיברידית והשילוב של מנוע בנזין קטן יחסית, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים.

מרצדס E קלאס החדשה 2024

לצד החיסכון המשמעותי בדלק ופליטת המזהמים הנמוכה, ההספק המשולב של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי עומד על 313 כ"ס, ויחד עם פלטפורמת הנעה אחורית מתקבלת כאן מכונית מהירה למדי, עם המון מומנט שזמין לרגל ימין , אחיזת כביש גבוהה והתנהגות כביש בטוחה. יאמר לזכותו של היצרן הוא שבמרצדס החליטו להימנע מלהתחרות ביכולת הדינמית של ב.מ.וו סדרה 5 המתחרה, והתרכזו במה שה-E קלאס יודעת לעשות הכי טוב לאורך השנים, להיות מכונית סאלון רכה, נינוחה ומפנקת, הקולעת יותר לטעמם של הלקוחות הפוטנציאלים. רכב המבחן צויד גם בהיגוי אחורי אשר חידד את ההתנהגות, שדרג את הבטיחות ואף סייע למכונית לנוע בקלילות בעיר הצפופה כאילו היה מדובר ב-A קלאס הקטנה, הודות לקוטר הסיבוב הקטן משמעותית. גם מערכת המתלים כאן שודרגה במתלי אוויר, שסיפקה סוג של רחפת היודעת לנטרל את מרבית מהמורות הכביש באופן משביע רצון. בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית בכל חבילת הבטיחות המתקדמת של מרצדס, הטוענת ליכולות נהיגה אוטונומית ברמה 4, אשר באה לביטוי בעיקר בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית שמדמה נסיעה טבעית יותר וכוללת אפשרות ליציאה לעקיפה תוך שימוש במתג האיתות בלבד. יחד עם זאת, המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי, אולם ניתן להעריך שהדגם יזכה בציון המרבי ביום שייבחן.

מרצדס E קלאס החדשה 2024

החל מ-540 אלף שקל

מרצדס E קלאס החדשה היא לא מכונית זולה ולמעשה עם תג מחיר התחלתי של 540 אלף שקל לגרסת ה-E200 והחל מ-639 אלף שקל לגרסת ה-E300 בעלת הנעת הפלאג-אין, מדובר במכונית היקרה ביותר בקטגוריה, ועוד לפני שדרוג חבילת האבזור של רכב המבחן שהקפיץ את מחירו ל- 740,000 שקלים. בתמורה למחיר הזה תקבלו מכונית סאלון יוקרתית ומפנקת הכוללת שילוב מוצלח של ביצועים טובים המלווים בצריכת דלק מצחיקה ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד, לצד תא נוסעים טכנולוגי הכולל חבילת בידור של מכוניות הדור החדש. נקודת התורפה העיקרית של הרכב מגיעה כמובן בסעיף המחיר: ברמת המחירים הנ"ל ימשיכו מרבית הלקוחות הפוטנציאליים לנוע לעבר שלל רכבי הפנאי היוקרתיים שלעתים יהיו אף זולים יותר, כאשר אלו שעדיין מעריכים את הנוחות והסגנון של מכוניות הסאלון, יעברו בחלקם הגדול לעבר הדגמים החשמליים הזוכים לביקוש עולה, כמו למשל במרצדס EQE, לכאורה גרסת החשמל של ה-E קלאס, שאפילו זולה יותר לרכישה ומציעה טווח נסיעה נדיב של 580 ק"מ, בחבילה שכנראה תקסום יותר לרבים.

עוד ממבחני דרכים