עם פוטנציאל להיות טסלה קילר: יונדאי איוניק 5 בגרסת 4X4 החדשה

משפחת יונדאי איוניק 5 מתרחבת עם הגעתה של גרסת ה-4X4 החזקה לארץ, המשדרגת משמעותית את הביצועים, מאובזרת עם כל הצעצועים ועונדת תג מחיר הנמוך ב-100,000 שקל מול טסלה מודל Y.

ששי כהן 09 במאי, 2022
יונדאי איוניק 5 בגרסת 4X4

10 חודשים לאחר שנחתה כאן יונדאי איוניק 5, רכב הפנאי החשמלי הייעודי הראשון של היצרן, רושמת המכונית ביקוש גבוה בשוק המקומי ואם אתם תוהים מדוע לא רואים אותה בכמויות על הכביש, אז כמובן מדובר בתוצאה של משבר השבבים העולמי ובעיות בשרשרת האספקה, הגורמים לזמני אספקה ארוכים שעומדים כיום סביב החצי שנה. בכל מקרה, ברבעון הראשון של השנה מסרה כאן יונדאי 920 מכוניות חשמליות, רובן מדגם האיוניק 5, וחלקן הקטן יותר מדגם הקונה החשמלי. כעת, מתרחבת משפחת האיוניק עם הגעתה של גרסת ה-4X4 החזקה, המשדרגת משמעותית את הביצועים וכוללת את כל הפינוקים. האם מדובר ברכב עם פוטנציאל להיות טסלה קילר?

התשובה לטסלה מודל Y

מאז שנחתה כאן האיוניק 5, פורסמו שלל כתבות שניסו להשוות אותה לטסלה ולמען האמת למעט ששתיהן מכוניות חשמליות, אין באמת טעם להשוואה כי הן משחקות על סגמנטים שונים (המודל 3 בקטגוריית הסדאן והאיוניק 5 בקטגוריית רכבי הפנאי). הרבה גבות גם הורמו בתחילת הדרך כאשר נחשף מחירה של האיוניק 5 בישראל ונשמעו לא מעט תגובות שעדיף כבר טסלה באותו המחיר, אך האיוניק 5 תומחרה מתחילת השיווק במחיר שעשוי להיות אטרקטיבי מול טסלה מודל Y (המתחרה האמיתית שלה), שישאיר עודף של כמה עשרות אלפי שקלים בכיסי הלקוחות. בפועל, המודל Y התעכבה משמעותית והתחלת שיווקה לפני קצת יותר מחודש במחיר התחלתי של 340,000 שקל, יצר פער של 100,000 שקל מול האיוניק 5 הבכירה שהגיעה במקביל לארץ בגרסת הנעה כפולה. אז האם האיוניק 5 היא "טסלה קילר"אמיתית?



עתידנית

גרסת ה-4X4 החדשה של האיוניק 5 זהה חיצונית לדגם המוכר וכמוהו נהנית מעיצוב עתידני וחללי משהו, עם מרכב שמזכיר מכונית האצ'בק טיפוסית, אך בפועל מדובר ברכב פנאי גדול עם 4.63 מטר לאורך, 1.89 מטר רוחב ובסיס גלגלים ענק של 300 ס"מ, המספקים רכב פנאי גדול במידות אפילו בטוסון, למעט בסעיף הגובה שעומד על 1.6 מטר. גרסת ההנעה הכפולה מגיעה גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר "ELITE" הכוללת מבחוץ מרכב דו גווני, חישוקי "20 קלים, תאורת LED מלאה, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית ועוד. על הכביש היא בולטת ומושכת עניין, אם כי לא כל האנשים מתחברים לעיצוב החיצוני הלא שגרתי שלה.

יונדאי איוניק 5 בגרסת 4X4

תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים מדובר במכונית שונה וייחודית. העיצוב מתקדם ושונה מכל מה שמוכר לנו ביונדאי, מרווח הפנים ענק עם המון מקום לרגליים גם ליושבים מלפנים וגם מאחור, הנהנים מרצפה שטוחה, וגרסת ה-4X4 מצוידת בכל הפינוקים האפשריים של הדגם, לרבות מושבי עור מתכווננים חשמלית מלפנים ומאחור, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "12.5 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אפשרות להניע את הרכב דרך השלט ואף להוציא או להכניס אותו לחניה ללא צורך בנהג (קדימה ואחורה בלבד) ושלל צעצועים נוספים. בסעיף התלונות, מדובר במכונית איכותית למדי, אולם ביונדאי שומרים עדיין על פער באיכות לטובת מותג היוקרה שלהם ג'נסיס. גם לא תמצאו כאן מערכת שמע יוקרתית ותפעול המולטימדיה לא ממש אינטואיטיבי ודורש הסתגלות וצורך לימוד מקדים. בסעיף הבטיחות כוללת המכונית את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

יונדאי איוניק 5 בגרסת 4X4

רף ביצועים חדש

את יתרונות גרסת ההנעה הכפולה תמצאו כמובן מתחת למכסה המנוע, עם שדרוגה של המכונית בצמד מנועים חשמליים, המפיקים הנעה כפולה והספק משולב של 305 כ"ס, לצד מומנט אדיר של 61 קג"מ במתורגם להמון כח על הכביש. כשיוצאים לדרך, מתגלה מכונית חזקה משמעותית: התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-5.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש ואחיזת הכביש שודרגה ומצמידה את הרכב לכביש בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים. לביצועים המרשימים מצטרפים גם נוחות נסיעה גבוהה מהמקובל ושקט מופתי בתא הנוסעים (גם ביחס למקובל במכוניות חשמליות). יחד עם סוללת 72.6 קוט"ש, מתקבל טווח נסיעה של 430 ק"מ בין טעינות, וצריכת החשמל במהלך ימי המבחן סיפקה נתונים שקרובים עד כמה עשרות ק"מ בודדים מהטווח הרשמי המוצהר, אך מרבית הק"מ בוצע בנהיגה שגרתית וללא נסיונות לסחוט ביצועים.

יונדאי איוניק 5 בגרסת 4X4

שווה את הכסף?

בהחלט כן. מאוד אהבנו את האיוניק 5 עם השקתה בארץ בקיץ החולף, וגרסת ה-4X4 החדשה שלה מעלה את רף הביצועים לליגה של טסלה ומספקת חווית נהיגה מהנה המשולבת בנוחות גבוהה, אבזור עשיר וחבילת בטיחות מרשימה. במחיר של 239,000 שקל, היא זולה בלא פחות מ-100,000 שקל מטסלה מודל Y, מה שאומר שבמבחן התמורה למחיר יש לנו כאן סוג של נוקאאוט. מנגד, טסלה ממוצבת גבוה יותר, נהנית ממוניטין מוצלח בשוק החשמליות בארץ ובעולם, ובמידה מסוימת מתחרה יותר בשוק היוקרה,  אבל קשה להתעלם מזה שהאיוניק 5 כפולת ההנעה מציעה עסקה כלכלית בפירוש טובה יותר.

עוד ממבחני דרכים