עצות לנהיגה בטוחה בחורף

העונה הגשומה הגיעה ויחד איתה אנו נדרשים בזהירות מרבית בכבישים. הנה מספר טיפים לנהיגה בטוחה בחורף.

מדור שיווקי 02 בפבר, 2020
נסיעה בחורף

בדקו את הצמיגים שלכם

אחיזתם שלל הצמיגים בכביש בגשם חזק אקוטית לשמירה על חייכם. על חריצי הצמיגים במכונית להיות עמוקים דיים בכדי שהמים יוכלו לעבור דרכם. אם החריצים שלכם אינם עמוקים או שהצמיג שחוק לגמרי אתם עלולים למצוא עצמכם מחליקים על הכביש בשעה שיורד גשם חזק ללא יכולת לבלום את המכונית. חשוב מאד לבצע בדיקה לצמיגי המכונית ולוודא כי הם תקינים לנהיגה בחורף.


החליפו את המגבים לזוג חדש

הרכב שלכם עמד בחוץ בימות הקיף החמים. השמש קפחה עליו ועל המגבים, בשל השימוש הנמוך במגבים בעונה החמה הם נוטים להתייבש. טרם מתחילים הגשמים העזים יש להחליפם בזוג חדש כדי שלא תמצאו עצמכם נוהגים בכביש בינעירוני ללא היכולת להסיט את המים מצד לצד ולראות את הדרך.

פנסי הרכב וחשיבותם

את פנסי הרכב יש לנקות היטב לפני החורף, תוכלו לעשות זאת בעצמכם בעזרת משחת שיניים! נקו את בית המנורה היטב, בדקו כי הפנסים שלכם עובדים ואל תשכחו להדליק את האורות גם ביום. יש חשיבות מכרעת לנהיגה עם פנסים דולקים מבחינת הנראות שלכם בכביש. נהגים אחרים ישימו לב לרכבכם בקלות רבה יותר כשפנסי הרכב דולקים ובפרט בימי החורף הסוערים.

האזינו למתרחש סביבכם

אין צורך לציין עד כמה חשובה רמת הריכוז שלכם בשעת הנהיגה. אך הריכוז הנדרש מכם כאשר יורד גשם חזק המלווה ברוחות ואף ברד הוא גבוה בעשרות מונים. לכן אם אתם נמצאים במזג אויר שכזה, הנמיכו את הרדיו והתרכזו אך ורק בכביש ובמה שמתרחש מסביבכם.

רפידות הבלמים ברכבכם

חשיבות מכרעת יש לבלמים ברכב. אם במקרה אתם שומעים צליל מתכתי המזכיר שריקה כאשר אתם לוחצים על הבלמים ברכב, הדבר מעיד על כך שרפידות הבלמים שלכם נשחקו ויש לגשת מיד ולהתקין חדשות. במידה ולא תיגשו להחליפן אתם עלולים למצוא עצמכם נוהגים ללא היכולת לבלום את הרכב כלל.

בדיקה כללית לרכב

בשל מזג האוויר החורפי הכרוך בגשמים ורוחות מומלץ לקחת את הרכב לבדיקה כללית במוסך שלכם. שם יוכלו לבצע בדיקה מקיפה של המצבר, מערכות החשמל, הבלמים, גומיות שונות וחלקים נוספים ברכב ולבצע טיפולים נדרשים במידת הצורך כדי להימנע ממצבים לא נעימים בהם אנו עלולים להיתקע עם הרכב במזג אויר סוער. חשוב לציין שגם סוג הרכב שלכם יקבע את עמידותו למזג אויר. אם ברשותכם רכב מסוג קרוסאובר 4X4, נציין כי רכב זה מוכן וערוך לכל מזג אויר אשר עשוי לתפוס אתכם בדרכים, כולל משטחים חלקים במיוחד כתוצאה מברד, בוץ או קרח.

שימו את הנייד על שקט

לאור התאונות הנגרמות מחוסר ריכוז הנובע מהתעסקות עם הניידים בזמן הנהיגה, המודעות לסכנה שבדבר הולכת וגוברת. כדי שתוכלו  להשאר מרוכזים במהלך הנהיגה מתחילתה ועד סופה נמליץ לכם לשים את הנייד שלכם על מצב השתק כדי שלא תוסח דעתכם בזמן הניגה במידה ותקבלו התראות. כך, תוכלו להגיע אל היעד בשלום ורק לאחר שתחנו את הרכב, בדקו אלו הודעות קבלתם ותוכלו להשיב להן בנחת וללא כל סכנה הנשקפת לכם, לנהגים אחרים ולהולכי הרגל.