פולקסווגן אפ מבחן דרכים

פולקסווגן אפ מצטרפת לקטגוריית המיני הפורחת עם תג מחיר גבוה ואבזור דל למדי. למרות זאת, אם היינו חושקים במכונית מיני ידנית, ככל הנראה היינו בוחרים בה. השתגענו?

ששי כהן 10 במאי, 2014
פולקסווגן אפ ( wheel )

בעזרת השם
מותג פולקסווגן בישראל, יצא לאחרונה באסטרטגית שיווק חדשה, האמורה להזניק את מכירות המותג בארץ שקצת נשכח לאחרונה. הסלוגן של המותג הוא " בואו להתאהב " ואמור להחזיר את התשוקה לדגמי פולקסווגן שפעם היו מאוד פופולרים בארץ, ובשנים האחרונות נמכרים די בסדר בסה"כ, אך עדיין לא בעשרת המותגים המובילים. כחלק מהניסיון להגדיל את המכירות, אמורים לנחות בארץ שפע של דגמים חדשים לשלל קטגוריות שונות, שאמורים להביא למותג קהל חדש. בחודש הבא צפויה לנחות כאן החיפושית החדשה עם תג מחיר שפוי מבעבר, אך הראשונה בקשת הדגמים החדשה שנחתה בארץ היא פולקסווגן אפ ( UP ), הצלע השלישית בפרויקט מכוניות המיני של הקונצרן המספק לנו 3 מכוניות זהות עם סמלים שונים ( יחד עם סקודה סיטיגו וסיאט מי ). אך לפולקסווגן מחיר הגבוה בעד 5,000 ש"ח מאחיותיה לפרויקט המשווקות כאן יותר משנה. אז איך היא אמורה להתחרות בהן ובאחרות? בעזרת השם. לשם פולקסווגן תדמית יותר איכותית וטובה מדגמי סיאט וסקודה, ועל שם משלמים. כך בדיוק עובדת הנוסחה הזאת גם בפרויקט מכוניות המיני של פיג'ו סיטרואן וטויוטה התאומות הזהות, שהטויוטה יקרה מאחיותיה.

פולקסווגן אפ ( wheel )

פולקסווגן אפ ( wheel )


היופי שבפשטות
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, האפ לא מתיימרת להיות אחת היפות שבסגמנט. היא נעדרת חיטובים מיוחדים, הכי רחוק מלהיות צעקנית ומתחנפת, ובכל זאת נאה ומושכת. כמה פשוטה, ככה יפה. לא ברור אם זה הצבע הכחול היפה שענד רכב המבחן בדיוק ביום העצמאות, או הגריל הנאה עם העיצוב הפולקסווגני שלה, משך את עיני בצורה שפשוט אהבתי להתבונן בה. אך לעיצוב הקופסתי משהו, גם יתרון משמעותי בדמות תא נוסעים מרווח למדי ביחס למצופה בקטגוריה, שמספק מרחב מחייה נאה לארבעה נוסעים. עם 3.54 מטר באורך המכונית, 1.64 מטר רוחב, 1.49 מטר גובה ובסיס גלגלים של 242 ס"מ, זאת בפירוש אחת ממכוניות המיני המרווחות בארץ. בנוסף, תא המטען שלה גדול משמעותית מהממוצע ועומד על 251 ליטר.
פולקסווגן אפ ( wheel )

פולקסווגן אפ ( wheel )


תא נוסעים ואבזור
כניסה לתא הנוסעים חושפת את אותה סביבת נוסעים שהכרנו באחיותיה לפרויקט. בפולקסווגן הבטיחו רגע לפני שהושקה ה- UP שהדגם אמנם יהיה בעל תג מחיר גבוה מאחיו לפרויקט, אולם גם יאובזר בנדיבות לעומתם. בפועל, מדובר באבזור זהה ומעט מרגיז אפילו. האבזור בסיסי לחלוטין וכולל מערכת שמע מקורית, צמד חלונות חשמל, נעילה מרכזית, חיבור AUX וזהו פחות או יותר. האבזור הבטיחותי מצד שני, אמנם מסתפק ב-4 כריות אוויר בלבד, אולם מגובה במערכת בלימה אוטומטית המסוגלת למנוע תאונות עירוניות מרגיזות במהירות נמוכה. יחד עם זאת, האווירה הכללית מאוד נעימה בתא הנוסעים, החומרים איכותיים וכך גם איכות ההרכבה, ושילוב הצבעים הבהירים תורם לאווירה טובה. יש לציין לחיוב אגב, את מערכת השמע המקורית הטובה ונוחה לתפעול. בשעה שרוב המתחרים מצוידים במערכות מולטימדיה שעושות הרבה דברים, אך סובלות לרוב מאיכות שמע בעייתית ברדיו, כאן הכל איכותי ועובד פשוט נפלא. חבל רק שאין דיבורית מקורית.
פולקסווגן אפ ( wheel )

פולקסווגן אפ ( wheel )


כחלק מהניסיון לטשטש קצת את דלות האבזור, צויד רכב המבחן בסט מדבקות צעיר ושובב שמוסיף הרבה אופי לרכב ונראה מצוין במציאות, ובמיוחד הכיסויים על מראות הצד. גם חישוקי הגלגלים הקלים ( תוספת של 2,000 ש"ח ) נאים ומשדרגים משמעותית את ההופעה החיצונית.
על הכביש
פולקסווגן אפ משווקת בארץ רק בגרסה המחוזקת של מנוע ה- 1.0 ליטר, המפיקה 75 כ"ס ומומנט מרבי של 9.6 קג"מ. הדגם מוצע בשילוב לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד, או עם תיבה ידנית עם 5 הילוכים אותה לקחנו למבחן, וללא ספק שזהו הדגם המועדף והטוב יותר. למרות המנוע הצנום, יחידת הכח מצליחה לספק ביצועים טובים עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 13.2 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 171 קמ"ש. על הכביש, היא מרגישה זריזה מאוד, קלילה וקלה לנהיגה ואפילו מייצרת כיף לנוהג בה. פשוט מותק של מכונית. אחרי שנהגנו על כל מכונית מיני אפשרית בארץ, ללא ספק מדובר גם במכונית המיני הנוחה ביותר לנסיעה ( יחד עם אחיותיה ), עם מתלים המכוונים על הצד הרך ומאפשרים שיכוך מהמורות מוצלח. התיבה הידנית מדויקת וקלה מאוד לתפעול, ואת החשש לביצוע זינוק בעליה מפיגה המערכת לסיוע בזינוק בעליה, שתדאג שהרכב לא ידרדר חלילה לאחור.
פולקסווגן אפ ( wheel )

פולקסווגן אפ ( wheel )


צריכת דלק
צריכת הדלק של פולקסווגן אפ עמדה בימי המבחן על 17.5 ק"מ לליטר בממוצע, המהווים נתון מרשים מאוד וגם פליטת ה- CO2 שלה נאה ועומדת על 108 גרם לק"מ, המקנים לה ציון ירוק 3.
מכונית המיני הטובה בישראל?
פולקסווגן אפ עולה כיום 69,900 ש"ח לדגם הידני או 79,900 ש"ח לדגם הרובוטי ההופכים אותה לאחת ממכוניות המיני ( הלא יוקרתיות ) היקרות בישראל. ביחס לאחיותיה התאומות היא יקרה ב- 5,000 ש"ח מהסיאט וב- 8,500 ש"ח מהסקודה ( בעלת המנוע החלש יותר ), אך לזכותה 3 שנות אחריות במקום שנתיים לאחיות. עבור המחיר הנ"ל, מספקת ה- UP מכונית מיני עירונית מצוינת, נוחה מאוד, כיפית לנהיגה, חסכונית בדלק ואף חמודה מאוד למראה. בצד החובה, האבזור דל באופן מרגיז ובמיוחד לנוכח שפע התוספות אותם ניתן לקבל בדגם בחו"ל. בשורה התחתונה, אם אתם מוכנים להסתפק בפחות פינוקים, ומצליחים לקבל איזו הנחה באולם התצוגה, מדובר במכונית המיני הידנית הטובה בארץ לדעתנו.


פולקסווגן אפ ( wheel )

פולקסווגן אפ ( wheel )