פולקסווגן גולף 1.2 TSI- מבחן דרכים

פולקסווגן גולף זונחת את מנוע ה 1.6 ליטר המיושן ומקבלת במקומו יחידת כח יעילה יותר הכוללת מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר וגיר DSG עם 7 הילוכים . הפער בין התאוריה לגבי הרכב של מר ישראלי ( 1.6 ליטר אוט' סדאן ) לבין המציאות הישראלית העכשווית מעולם לא היה גדול יותר . השינויים שחווה שוק הרכב…

ששי כהן 07 בדצמ, 2011

פולקסווגן גולף זונחת את מנוע ה 1.6 ליטר המיושן ומקבלת במקומו יחידת כח יעילה יותר הכוללת מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר וגיר DSG עם 7 הילוכים .
הפער בין התאוריה לגבי הרכב של מר ישראלי ( 1.6 ליטר אוט' סדאן ) לבין המציאות הישראלית העכשווית מעולם לא היה גדול יותר . השינויים שחווה שוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות , ערערו כמעט סופית את מעמדו של הרכב הישראלי הנצחי . השוק הישראלי היום בוגר יותר , פתוח בפני שינויים ולא נבהל בד"כ משילובי מנוע כאלו או אחרים . ובעוד שיבואנית סובארו לדוגמא , מבשרת בשמחה שהאימפרזה החדשה תגיע סוף סוף עם מנוע 1.6 ליטר ( במקום 1.5 ליטר עד כה ) , בפולקסווגן דווקא שמחים לנטוש את יחידת הכח בעלת הנפח הקוסם ולעבור למנוע קטן יותר בנפח 1.2 ליטר . קטן , אבל ממזר .

פולקסווגן גולף 1.2

פולקסווגן גולף 1.2

הדור הנוכחי של הגולף ( שישי במספר ) משווק אצלנו החל מתחילת 2009 ויוחלף ככל הנראה בדגם חדש בעוד כשנה . העיצוב החיצוני , שומר באופן מסורתי את הקוד הגנטי של היצרן ומתמחה בשמרנות וסולידיות . אף אחד אמנם לא יסובב אחריה את הראש , אולם העיצוב נאה ומודרני ואת התדמית היוקרתית משהו של הגולף בקרב המשפחתיות , אף אחד לא יוכל לקחת לה .
פתיחת דלת הנהג של הגולף , חושפת תא נוסעים מודרני ואיכותי , בעל שילוב גוונים נעים וחומרים באיכות גבוהה ביותר . מספיק רק להביט על דיפון הפנים של הדלת , כדי להבין שלא בדיוק חסכו כאן עם שילוב של מספר סוגי ריפוד וחיפויים המעניקים לדלת מראה עשיר , השונה כ"כ מרכב ליסינג מצוי . לוח השעונים מודרני , הנדסת האנוש מושלמת ולמרות שעיצוב הקבינה לא ממש מסעיר או מיוחד , הוא כאמור מכובד וסולידי ומתאים מאליו לקהל היעד של המכונית הנ"ל .
דגם ה 1.2 ליטר , משווק בארץ ב 2 רמות גימור לבחירה : טרנדליין הבסיסית הכוללת מערכת שמע מקורית עם חיבור לנגן חיצוני , מחשב דרך , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים בספסל האחורי , הגה , ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור ו- 7 כריות אויר . גרסת ה ' ג'נריישן ' המאובזרת יותר , כוללת גם חלונות אחוריים כהים , שליטה למערכת השמע מההגה, בקרת שיוט , גג נפתח חשמלי וחישוקים קלים , אך דורשת תוספת מחיר לא מבוטלת .
פולקסווגן גולף 1.2

פולקסווגן גולף 1.2

יחידת הכח החדשה בנפח 1.2 ליטר טורבו מסדרת ה TSI , כבר מוכרת לנו משלל דגמים של הקונצרן שמגיעים לארץ ובינהם סקודה אוקטביה וסיאט לאון ולאור היכרות טובה שכבר ערכנו עימם בעבר , באנו עם ציפיות גבוהות ולשמחתנו , לא התאכזבנו.
למרות השימוש במנוע בנפח קטן יותר , הספק המנוע נותר דומה ( 105 כ"ס ) בזכות מגדש הטורבו , ואף המומנט עדיף עם 17.8 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,500 סל"ד. בשילוב תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים DSG בעלת 7 ההילוכים , מציעה הגולף יחידת כח פנטסטית שיש בה בהחלט כדי לספק כל נהג ממוצע , כל עוד והוא לא חובב מושבע של ביצועים . הזינוק ל 100 קמ"ש זריז למדי ממרבית המשפחתיות המתחרות ועומד על 10.6 שניות והמהירות המרבית המוצהרת , עומדת על 190 קמ"ש . כצפוי , יכולתו של המנוע לטפס בזריזות במעלה הסל"ד , משכיחה לפעמים שמדובר במנוע בנפח 1.2 ליטר בלבד , ותיבת ההילוכים משתפת פעולה באופן משביע רצון עם המנוע הן בתפעול האוטומטי והן בתפעול הידני .
המעבר למנוע טורבו קטן הנפח , שיפר משמעותית את תצרוכת הדלק של המכונית , אשר עמדה בימי המבחן על 12.9 ק"מ לליטר מכובדים למדי . פליטת המזהמים השתפרה גם היא ל 134 גרם לק"מ ולמכונית ציון ירוק מצוין של 3 .
הגולף באופן מסורתי , הציעה תמיד נוחות נסיעה טובה הן בנהיגה עירונית והן בצליחת אוטוסטראדות מהירה והדגם החדש לשמחתינו ממשיך את המסורת . תא הנוסעים שקט למדי ברוב תנאי הדרך וגם המרווח לנוסעים בו טוב , אם כי לשלושה מבוגרים יהיה מעט צפוף מאחור .

 

פולקסווגן גולף 1.2

פולקסווגן גולף 1.2

מכונית העם הגרמני פוגשת במכונית הישראלית האולטימטיבית
סיכום : הגודל לא קובע
יחידת הכח הבסיסית החדשה של הגולף בנפח 1.2 ליטר , הפכה את הגולף כבר בגרסתה הבסיסית " והחלשה " לרכב משפחתי איכותי ומשובח הנהנה מיחידת כח חזקה יחסית , המשלבת ביצועים טובים מרוב משפחתיות ה 1.6 ליטר בארץ , יחד עם תצרוכת דלק טובה . אם נוסיף למשוואה גם את נוחות הנסיעה הטובה , את האיכות הגבוהה ואת התדמית הטובה שמלווה את הגולף , מתקבלת כאן עסקה טובה למדי בעבור 128,800 ש"ח אותם תצטרכו להפקיד אצל היבואן . בצד החסרונות : עיצוב קצת שמעמם ותוספת האבזור לחבילת ה ' ג'נריישן '  עולה כבר 20,000 ש"ח נוספים ולא בטוח ששווה את תוספת המחיר . בשורה התחתונה מדובר ככל הנראה בדגם שיהפוך ללהיט בשוק המקומי , בדומה לדגמים נוספים מבית הקונצרן שקיבלו את מנוע ה 1.2 ליטר היעיל , ובראשם סקודה אוקטביה.

 
 

 
 

עוד ממבחני דרכים