פולקסווגן גולף GTI החדשה – מבחן דרכים

מתיחת הפנים לגולף GTI דור 7, הצעירה מעט את העיצוב, הוסיפה סוסים גזעיים, שדרגה בשלל מערכות בטיחותיות מתקדמות וקיצצה מעט את המחיר. וכן, היא עדיין דומה מאוד לגולף 1.4 ליטר של השכן וטוב שכך.

ששי כהן 09 בספט, 2017
פולקסווגן גולף GTI החדשה

3 שנים בדיוק לאחר שנהגנו בפולקסווגן גולף GTI דור 7 החדשה שנחתה בארץ, קיבלנו למבחן את הדגם המחודש שעבר מתיחת פנים קלה, הכוללת בעיקר עדכוני עיצוב קלילים להצערת המראה, תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות כצו השעה, עוד כמה סוסים מתחת למכסה המנוע, ומחיר שפחת קלות ב-7,000 ש"ח. זולה היא עדיין לא הפכה להיות, אך האם היא עדיין שומרת על הניצוץ שמדליק כל חובב רכב?




שינויי העיצוב המרכזיים מתרכזים בחזית שינויי העיצוב המרכזיים מתרכזים בחזית
כמו הגולף של השכן
בגדול, רק בעלי GTI מדור 7 יבחינו בשינויי העיצוב המאפיינים את הדגם המחודש: כונס אוויר מעודכן בחזית, יחידות תאורה ראשיות משולבות LED ליום, חישוקי גלגלים "17 בעיצוב חדש, ומאחור תאורת LED מלאה ויציאת מפלט כפולה ומודגשת המרמזת קצת על האופי הקרבי של הרכב. בגדול, למעט הפס האדום המסורתי הנמתח לרוחב הגריל הקדמי, הקליפרים האדומים וסמלי ה-GTI, המכונית נראית כמעט בדיוק כמו הגולף 1.4 ליטר שרכש השכן שלכם במבצע "72 השעות" בכמעט חצי מחיר ממה שישלמו מי שיבחר בדגם הספורטיבי…
תא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצויינת, העיצוב חסר מעוף תא נוסעים איכותי, הנדסת האנוש מצויינת, העיצוב חסר מעוף
משובצת
פתיחת הדלת והתמקמות במושב הנהג, חושפת את אותו עיצוב מוכר של הדגם הקודם בליטושים קלים, כאשר השינוי העיקרי בהם הוא אימוץ מערכת המולטימדיה החדשה של החברה הכוללת מסך "8 ותמיכה באפל Car Play. המושבים נוחים ותומכים, המרווח נאה לאכלוס משפחה ממוצעת וכך גם הבגאז', הנדסת האנוש מצויינת, אך העיצוב שמרני מאוד וחסר מעוף, ואת הריגוש האמיתי תמצאו בריפודי המושבים המשובצים בסגנון מפת שולחן רטרו, שהפכו לאחד ממאפייני העיצוב הבולטים של דגמי ה-GTI של פולקסווגן לאורך השנים, ונראים מצויין לטעמי.
האבזור קצת מעל למקובל בגולף סטנדרטית וכולל גם גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, דוושות ספורט עם ציפוי אלומיניום וכניסה והנעה ללא מפתח. חבילת חישוקי "18, תאורת LED מלאה בחזית, מתלים אדפטיביים, ריפודי עור, חלונות אחוריים מושחמים וסט חיישני חניה היקפיים תקבלו בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים נוספים, שלא בטוח ששווים את המחיר.
פולקסווגן גולף GTI החדשה
השינוי העיקרי והמבורך בסעיף האבזור, נוגע לאימוץ מערכת ה-Front Assist המתריעה על אי שמירת מרחק, כוללת מערכת בלימה אוטונומית עירונית, מערכת התראת עייפות הנהג ובקרת שיוט אדפטיבית שהצטרפו לרכב, המשפרים משמעותית את בטיחות הנוסעים, ומיישרים קו עם המקובל בתעשיית הרכב.
יוצאים לדרך
לחיצה על מתג ה- START ויוצאים לדרך: לחיצה על דוושת התאוצה מבהירה לכם היטב כבר במטרים הראשונים שזו לא גולף סטנדרטית. מנוע הטורבו 2.0 ליטר המשובח, מפיק כעת 230 כ"ס (10 כ"ס יותר מהדגם הקודם), המומנט המירבי עלה ל- 35.7 קג"מ המתקבלים כבר מ-1,500 סל"ד וכל זה מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת ההילוכים הנפלאה DSG בעלת 6 הילוכים, הפועלת בשיתוף פעולה משביע רצון עם המנוע, ומאפשרת החלפות הילוכים חלקות ומהירות. התוצאה לא פחות מנפלאה: 6.4 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 248 קמ"ש. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ובטוחה במיוחד (הודות לשלל מערכות אלקטרוניות שדואגות שלא תעשו יותר מדי שטויות), הגה מתקשר שמספק תחושה טובה מהנעשה על הכביש, ובלמים נושכים שיודעים לעצור את כל העסק הזה ביעילות. בקיצור, הרבה פאן לחובב ההגה, והרבה מומנט הזמין לרגל ימין ומספק יכולות עקיפה מרשימות, והרבה הנאה כשהכביש מתחיל להתעקל.
חווית נהיגה בכבישים מסולסלים חווית נהיגה בכבישים מסולסלים
ולא שוכחים את המשפחה
רבים מרוכשי הגולף GTI, עושים זאת גם בשל העובדה שבחיי היום יום מדובר במכונית שאינה מושכת יותר מדי תשומת לב על הכביש, ומאפשרת שימוש משפחתי ללא פשרות כואבות. ה-GTI המחודשת מספקת מצד אחד צליל ספורטיבי נעים מאוד לאוזן תחת מאמץ, והרבה הנאה בנהיגה ספורטיבית, אך מצד שני גם משפחתית מרווחת ואפילו נוחה מאוד למרות המתלים המכויילים על הצד הספורטיבי. אם פעם היתה מתלווה לרכישת מכונית ספורטיבית צריכת דלק גבוהה, אז בשנים האחרונות מדובר אף במכונית חסכונית וגם הדגם המחודש הוכיח חסכוניות בדלק עם 10.8 ק"מ לליטר בממוצע.
תאורת LED אחורית מלאה וצמד מפלטים מובלטים מאחור תאורת LED אחורית מלאה וצמד מפלטים מובלטים מאחור
שווה את הכסף?
במחיר של 214,900 שקל לדגם הנבחן כאן, לפני חבילות אבזור שירוקנו את חשבון הבנק שלכם בכמה עשרות אלפי שקלים נוספים, פולקסווגן גולף GTI אמנם זולה מעט מבעבר, אך עדיין יקרה יחסית לרכישה, ובמיוחד שבמחיר דומה ניתן לרכוש כיום את סיאט לאון קופרה החדשה המציעה שדרוג משמעותי של הביצועים. יחד עם זאת, הגולף GTI היא לא פחות מאייקון מוטורי ספורטיבי בעולם הרכב, ומציעה חבילה מאוזנת מאוד המספקת הרבה הנאה לנהג בזמנו הפנוי, יחד עם יכולות משפחתיות משובחות בחיי היום יום, וכעת עם מפרט בטיחותי משופר האמור להוסיף לשקט הנפשי. אל אלו מצטרפים הופעה חיצונית מאופקת ופחות נוצצת מהמקובל בקרב מכוניות ספורטיביות, שיהיו אולי כאלו שיתבאסו מזה, אבל עבור קהל לא קטן מדובר דווקא בנקודת זכות קריטית.
בעד: ביצועים, הנאה מנהיגה, צריכת דלק, הופעה שמרנית נגד: אבזור ביחס למחיר והופעה שמרנית אולי מדי לסיכום: מהנה בלי יותר מדי שופוני