פולקסווגן ג'טה החדשה מבחן דרכים

הדור השישי של הג'טה , התקדם כמעט בכל פרמטר אפשרי ונראה כמו מיני פאסאט . הבעיה היא שגם המחיר זינק והרחיק אותה מציי הרכב. הדור החמישי של פולקסווגן ג'טה , הצליח מאוד בשוק הישראלי . כמה הצליח ? משנת הדגם 2007 ועד 2011 , נמסרו מדגמי הג'טה בישראל לא פחות מ 11,115 מכוניות ואילולא הסתיים…

ששי כהן 01 בנוב, 2011

הדור השישי של הג'טה , התקדם כמעט בכל פרמטר אפשרי ונראה כמו מיני פאסאט . הבעיה היא שגם המחיר זינק והרחיק אותה מציי הרכב.
הדור החמישי של פולקסווגן ג'טה , הצליח מאוד בשוק הישראלי . כמה הצליח ? משנת הדגם 2007 ועד 2011 , נמסרו מדגמי הג'טה בישראל לא פחות מ 11,115 מכוניות ואילולא הסתיים המלאי , סביר להניח שהמספר היה גבוה אף יותר. עם דגם בסיסי שתומחר בגבולות קבוצה 2 , נהנתה הג'טה מביקוש גבוה הן בציי הרכב , והן בשוק המוניות , המשטרה והלקוחות הפרטיים על שלל דגמיה . הדור השישי שנחת בארץ בחודש החולף , מציג שיפור כמעט בכל פרמטר אפשרי , אך סובל במידה מסוימת ממחיר בסיסי גבוה יחסית , אשר מרחיק אותה מציי הרכב ומשאיר אותה בעיקר ללקוחות הפרטיים והמוניות . לפחות עד שתגיע בתחילת 2012 גרסת ה 1.2 ליטר .

פולקסווגן ג'טה החדשה

פולקסווגן ג'טה החדשה


מבט ראשון מהצד על הג'טה החדשה אינו מפתיע . העיצוב הכללי מוכר מהדגם הקודם והג'טה מתקשה לחדש . למרות זאת ואל עף השנים שחלפו , היא עדיין נאה ומכובדת . לפולקסווגן מסורת ארוכת שנים של שמרנות , והדגמים החדשים שומרים בד"כ נאמנות לעיצוב הקודם . כך היה בגולף החדשה , כך גם בפאסאט ועתה גם בג'טה . מבט נוסף לחזית , מגלה שבכה קדמית חדשה לרכב , המיישרת קו עם דגמי פולקסווגן החדשים ובראשם הפאסאט ומציעה חזית אלגנטית . כך גם בחלקה האחורי של המכונית היא מיישרת פרופורציות עם קווי המתאר הנוכחיים של הפאסאט . בקיצור , מכובדת למראה . בייבי פאסאט.
פולקסווגן ג'טה החדשה

פולקסווגן ג'טה החדשה

ג'טה החדשה ( דור 6 ) ליד ג'טה היוצאת ( דור 5 ) – קווי עיצוב מוכרים
כניסה אל הקבינה של הג'טה מזכירה לכל מי ששכח מהי איכות בתא נוסעים . לא מדובר דווקא באבזור עשיר ( מה שלא מצוידת הג'טה הבסיסית ) , אלא באיכות ההרכבה הגבוהה , יחד עם השימוש בחומרים איכותיים . סביבת הנהג אמנם לא פורצת דרך ולא מבשרת על מקוריות כלשהיא , אולם היא עדיין נעימה מאוד ומשדרת חוסן ועמידות .
הג'טה החדשה מגיעה לארץ עם 2 רמות אבזור לבחירה : Trendline הבסיסית שנבחנה כאן וכוללת כסטנדרט מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאת AUX  ו – 8 רמקולים , נעילה מרכזית ומרימי / מורידי חלונות מהשלט , מחשב דרך מורחב, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור , ומשענת יד קדמית . האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אויר , בקרת יציבות ומערכת למניעת הידרדרות ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק .
פולקסווגן ג'טה החדשה

פולקסווגן ג'טה החדשה

רמת האבזור הגבוהה יותר Highline ,מוצעת רק בדגם החזק יותר – 160 כ"ס וכוללת בנוסף : בקרת שיוט , רדיו דיסק בעל צג מגע עם מחליף דיסקים , חיישן גשם , ריפודי מושבים איכותיים יותר, חישוקים קלים , גג שמש חשמלי ועוד .
בדגם החדש , צמחה הג'טה במידות ( 4.64 מטר באורך, 1.78 מטר ברוחב ) ולמרות שנראה שבסיס הגלגלים צנוע יחסית למשפחתיות מודרניות עם 265 ס"מ בלבד , מציעה המכונית תא נוסעים מרווח למדי עם שפע של מקום גם לנוסעי הספסל האחורי , אשר יהנו מספסל מרווח וגם מפתחי מיזוג אחוריים . תא המטען עמוק ועתיר נפח עם 510 ליטר והגישה להטענתו נוחה למדי .
פולקסווגן ג'טה החדשה

פולקסווגן ג'טה החדשה

עוברת לטורבו
הג'טה מצוידת במנוע טורבו מסדרת ה TSI בנפח 1.4 ליטר , המפיק 122 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ . השידוך כאן בדומה לדגמי הקונצרן האחרים , מתבצע לתיבת הילוכים DSG רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים . זינוק מהמקום מלווה אמנם בהיסוס קל והרגשה לרגע של רכב כבד משהו , אולם לאחר שניה וחצי מוחלף ההיסוס בבעיטה קדימה וטיפוס מהיר וחלק בשעון המהירות יחד עם ההילוכים שמוחלפים כמו חמאה במהירות ובאופן חלק . התאוצה ל  100 קמ"ש זריזה מהממוצע לסגמנט עם 9.8 שניות והמהירות המרבית המוצהרת עומדת על 202 קמ"ש . בכל שלב של הנסיעה , הן בנסיעה באיזורים שטוחים והן באיזורים הרריים , סיפקה הג'טה שפע של כח זמין בכל מהירות , ונהנתה מהתנהות כביש בטוחה וסלחנית .
רמת השיכוך של המתלים זוכה לציון גבוה ומשטחי כביש לא מצטיינים באיכות סלילתם , נבלעו תחת גלגלי ומתלי המכונית בצורה מרשימה , ולזכות הנוסעים נוסיף כי בידוד המכונית מרעשי חוץ זוכה גם הוא לציון גבוה עם תא נוסעים שקט ונינוח ברוב תנאי הדרך.
חסכונית בדלק
תצרוכת הדלק זוכה גם היא למחמאות לא מעט הודות למנוע הטורבו הקטן יחסית ותיבת ההילוכים הרובוטית . במהלך הנסיעה , עברה הג'טה החדשה 12.9 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת שכללה גם הרבה פקקי תנועה וגם נסיעה בין עירונית מהירה .  בתנאים עדינים יותר , תשיג ללא ספק המכונית תצרוכת דלק מרשימה אף יותר. גם פליטת ה CO2 שלה נמוכה למדי ועומדת על 139 גרם לק"מ .
פולקסווגן ג'טה החדשה

פולקסווגן ג'טה החדשה


מחיר פולקסווגן ג'טה החדשה נקבע על 138,900 ש"ח , עימם זונחת המכונית את ציי הרכב ומיועדת בעיקר לשוק הלקוחות הפרטיים , שם תצטרך להתחרות במשפחתיות יוקרתיות ואיכותיות כמו הונדה סיוויק , פורד פוקוס 2.0 ליטר ומיצובישי לנסר 1.8 ליטר . לזכותה עיצוב נאה , יחידת כח חזקה וחסכונית ,תא נוסעים איכותי ומוקפד ותדמית איכותית ויוקרתית יחסית בשוק המשפחתיות . בצד השלילה היא סובלת מאבזור מעט קמצני בדגם הבסיסי אשר ניסיון לשדרג אותו , מקפיץ אותה לדגם ה 160 כ"ס אשר ידרוש מחשבון הבנק שלכם כבר 168,900 ש"ח שזה לא מעט כסף . היבואן מעריך שלמרות עליית המחיר , היא מציעה חבילה כוללת איכותית , ומצפה למכירה של 2,500 מכוניות בשנה הראשונה לשיווק. במהלך הרבעון הראשון של 2012 , צפויה להצטרף גם גרסת ה 1.2 ליטר להיצע , אשר צפויה להיות זולה משמעותית ולהגביר את המכירות בצורה משמעותית .

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים