פולקסווגן פולו GTI – מבחן דרכים

פולקסווגן פולו GTI עברה מתיחת פנים וקיבלה גם מנוע טורבו 1.8 ליטר 192 כ"ס במקום מנוע ה- 1.4 ליטר. המחיר ירד ומתחיל ב- 141,100 ש"ח. שווה את הכסף?

ששי כהן 17 באוק, 2015
פולקסווגן פולו GTI

הולכת נגד הזרם
כלל ידוע בתעשיית הרכב בשנים האחרונות, נוגע למעבר המסיבי למנועי טורבו קטני נפח המציעים חיסכון בדלק לצד ביצועים משודרגים. קונצרן פולקסווגן שהיה אחד החלוצים המרכזיים במגמה החדשה-ישנה, הוכיח בשנים האחרונות שמשפחתית ממוצעת יכולה בהחלט להסתפק במנוע 1.2 ליטר, ומכונית מנהלים שפעם היתה מזוהה עם מנועי 2.0 ליטר לפחות, מסוגלת בהחלט כיום להציע יכולות נאות גם עם מנועי טורבו 1.4 ליטר. אבל כידוע לכם, בכל כלל יש גם יוצא מהכלל : כך קרה השנה עם מתיחת הפנים של פולקסווגן פולו GTI הספורטיבית, שהלכה נגד הזרם ולאחר ששווקה בשנים האחרונות עם מנוע טורבו 1.4 ליטר, הוצגה מתיחת פנים שכללה דווקא החלפת המנוע באחד גדול יותר בנפח 1.8 ליטר. בקיץ החולף נחת הדגם המחודש גם בארץ, ולמרות השדרוגים הרבים, המחיר מעט נמוך יותר מהדגם הקודם שהוצג ב-2011. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.




דור 4.5
במסגרת מתיחת הפנים לדגם, זכה עיצוב הרכב החיצוני לעדכונים קלים, שרובם מתרכזים בעיצוב החזית, וכן אימוץ של חישוקי גלגלים "17 קלים בעיצוב חדש וספורטיבי יותר. מעבר לכך, מדובר כמעט באותו פולו מוכרת של השנים האחרונות, שמציעה עיצוב נאה ומפתה של מכונית הוט-האץ'. הדגם משווק בארץ כמו קודמו בגרסאות 3 ו- 5 דלתות, כאשר הדגם " המשפחתי " 5 דלתות נהנה מתא נוסעים שימושי ומרווח למדי לארבעה מבוגרים. עם 3.98 מטר באורך המכונית, 1.68 מטר ברוחב, 1.45 מטר גובה ובסיס גלגלים של 247 ס"מ, היא בהחלט לא מכונית קטנטונת ואפילו גדולה במידות מהדור הראשון של הגולף GTI – האחות הגדולה והמשפחתית יותר. מנגד, נפח תא המטען סביר עם 204 ליטר ופוגע מעט בשימושיות, אך מי קונה מכונית כזו לשימוש משפחתי רגיל ?

פולקסווגן פולו GTI - סופר-מיני ספורטיבית מפתה

פולקסווגן פולו GTI – סופר-מיני ספורטיבית מפתה


תא נוסעים, אבזור
בתוך תא הנוסעים, מציעה הפולו GTI סביבת נהג ונוסעים נעימה ואיכותית מאוד, המשולבת במאפייני הספורט של המותג המזוהים עם המושבים הקדמים הספורטיביים בעלי הריפוד המשובץ המסורתי, דוושות מחוררות, הגה ספורטיבי קטום, ושילוב דיפונים וריפודי תא נוסעים בגוונים הכהים התורמים לאווירה הספורטיבית. אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל : בקרת אקלים דיגיטלית, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "6.5, בקרת שיוט, חיישן גשם, דיבורית BT, גג שמש חשמלי, חישוקי "17 בעיצוב ספורטיבי, בלם יד וידית הילוכים עם ציפוי עור, 6 כריות אוויר, מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק ושלל קישוטים קוסמטיים המוסיפים לאווירה.
פולקסווגן פולו GTI - סביבת נהג ונוסעים נעימה ומאובזרת למדי כסטנדרט

פולקסווגן פולו GTI – סביבת נהג ונוסעים נעימה ומאובזרת למדי כסטנדרט


מנוע, ביצועים
כאמור, במסגרת מתיחת הפנים, שודרגה הפולו GTI במנוע טורבו 1.8 ליטר המחליף את מנוע ה- 1.4 ליטר ששירת את הדגם היוצא. למרות הקפיצה המשמעותית בנפח המנוע, מציעה מנוע הטורבו החדש רק שיפור קל בנתוני ההספק עם 192 כ"ס לעומת 180 כ"ס עד כה ומומנט מרבי שאף צונח קלות עם 25.4 קג"מ לעומת 25.5 קג"מ עד כה, המושגים בדגם החדש בסל"ד נמוך יותר של 1,250 סל"ד. על הכביש מציעה הפולו GTI את כל שדרוש ממכונית סופר-מיני ספורטיבית אמיתית: כבר עם התנעת הרכב, נשמע צליל ספורטיבי גרגרני שבוקע מהמפלט הכפול, ולחיצה בריאה על דוושת הגז מזניקה את המכונית בהחלטיות ובנחישות ומספקת תאוצה מרשימה של 6.7 שניות ל-100 קמ"ש. באופן מפתיע אגב, הגרסה הידנית שמשווקת לצידה, נהנית ממומנט עדיף של 32.6 קג"מ, אך מציעה נתוני ביצועים זהים. הסיבה למומנט המופחת בגרסה האוטומטית היא ככל הנראה הרצון לא להעמיס מדי על תיבת ה- DSG.
פולקסווגן פולו GTI - מהירה ומהנה לנהיגה

פולקסווגן פולו GTI – מהירה ומהנה לנהיגה


מהנה לנהיגה
כאשר יוצאים מהכרך העירוני ומגיעים לכבישים בין עירוניים מפותלים ומאתגרים יותר, מוכיחה הפולו GTI שהיא לא רק מהירה בקו ישר, אלא כמובן מהנה הרבה יותר כשהכביש מסתלסל לו. ההגה למרות התגבור החשמלי, יחסית מדויק, הבלמים חזקים מספיק ומערכת ה- XDS מסייעת לרכב לשמור גם על מהירות טובה בזמן פניות. מעבר לכך, מדובר במכונית בטוחה למדי לנהיגה, עם אחיזת כביש גבוהה, ורק צמיגי מכונית המבחן שהיו במצב גרוע פגעו מעט בהנאה. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים עם 7 ההילוכים מהירה מאוד, חלקה מאוד בפעולתה ואפילו נותנת גז ביניים משעשע בהורדת הילוכים.
פולקסווגן פולו GTI

פולקסווגן פולו GTI


ידידותית למשפחה?
האם הפולו GTI מתאימה לחיי היום-יום? בהחלט כן. למרות האופי הספורטיבי, המתלים המונמכים והקשיחות הכוללת, הפולו מסוגלת להיות נעימה יחסית גם בנסיעות השגרתיות, אך נוחות הנסיעה סבירה בלבד עקב מתלים המכוילים על הצד הקשיח. וויתור על מצב ה-" ספורט " בתיבת ההילוכים הופך את המכונית לידידותית הרבה יותר, שקטה ונעימה יותר והרבה פחות חדה בתגובות, אך עדיין לא פותר את בעיית נוקשות המתלים, בעיה שניתנת לפיתרון ע"י הזמנת מערכת מתלים אדפטיביים בתוספת של 4,000 ש"ח בלבד. מעבר לכך, מדובר גם במכונית חסכונית למדי בדלק ולא תתקשו בנהיגה שגרתית ונינוחה להשיג 14 ק"מ לליטר בממוצע. למרות היותה גם ידידותית לסביבה, מהנושא הנ"ל נעדיף להתעלם, כי כבר לא בטוח שמה שמספרים לנו בפולקסווגן אכן נכון.
פולקסווגן פולו GTI - גרסת ה- 5 דלתות יכולה לשרת גם משפחות צעירות

פולקסווגן פולו GTI – גרסת ה- 5 דלתות יכולה לשרת גם משפחות צעירות


פולקסווגן פולו GTI החדשה : החל מ- 141,100 ש"ח !
במחיר התחלתי של 141,100 ש"ח לגרסת ה- 3 דלתות ידנית, או 153,500 ש"ח לגרסת ה- 5 דלתות השימושית בעלת התיבה האוטומטית, מציעה הפולו GTI תג מחיר נוח ואף אטרקטיבי לכניסה לעולם הקטנות הספורטיביות. עבור המחיר הנ"ל, תקבלו מכונית מהנה מאוד לנהיגה, נאה למראה, מאובזרת למדי כסטנדרט, בטיחותית ואף שימושית למשפחות קטנות בגרסת ה- 5 דלתות. בסעיף החובה, התלונה העיקרית שלנו נוגעת לנוחות נסיעה סבירה בלבד, עקב האופי הספורטיבי. בשורה התחתונה : שווה להוסיף 55,000 ש"ח בשביל האחות הגדולה יותר גולף GTI? אני הייתי מסתפק בכיף בזאת.