פולריס RZR טורבו דיינמיקס הושק בישראל

פולריס יוצאת ממירוץ החימוש של ענף הטרקטורונים SIDE BY SIDE המציעים כיום הספקי מנוע מטורפים, ומחדשת עם ה- RZR דיינמיקס המצויד במתלים אדפטיביים ראשונים בענף, ויכולת "גילוח" מרשימה של השטח.

ששי כהן 28 בפבר, 2018
פולריס RZR טורבו דיינמיקס

חברת ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית מותג פולריס, מרחיבה את משפחת רכבי השטח RZR והשיקה את ה- RZR טורבו דיינמיקס החדש באירוע נהיגה חווייתי, בו הודגמו יכולות הדגם החדש לצידם של משפחת ה- RZR שמגיעה כיום כבר לתשעה דגמים. בעוד שבתקופה האחרונה נראה היה שכל דגם חדש בעולם רכבי ה- SIDE BY SIDE נמצא במירוץ חימוש הכולל ביצועי מנוע מטורפים, ה- RZR דיינמיקס החדש משנה כיוון עם ציודו של הכלי במערכת מתלים אדפטיבית חכמה ראשונה בענף, וזונח (ובצדק כנראה) את מירוץ ההספקים שמפיקים היצרנים.



מובילת השוק
ד.ל.ב מוטוספורט הובילה את שוק רכבי השטח אשתקד עם 36% מהשוק, והקדימה את עופר אבניר עם 26% מהשוק, מטרו עם 25% מהשוק ושאר השחקנים שריכזו מכירות נמוכות יותר. בשוק טרקטורוני ה-SIDE BY SIDE שריכז ב-2017 כ-952 כלים, החזיקה ד.ל.ב כ-38% מהשוק עם משפחת ה-RZR, והקדימה במעט את CAN-AM שהחזיקה 35% מהשוק. בסה"כ סיימה פולריס את שנת 2017 כשנה מצוינת עם כ-1,000 מסירות בכל הקטגוריות בהן היא פעילה, עם נוכחות מרשימה בשוק הפנאי משפחות, טיילים, ספורט, החקלאות והמגזר העסקי.

משפחת ה- RZR – חווית שטח ספורטיבית, עם ביצועים ועבירות כמעט דמיוניים. צילום: בני דוייטש


פולריס RZR טורבו דיינמיקס
ספינת הדגל החדשה של פולריס וכנראה הדגם המסקרן ביותר בהשקה, היה ה-RZR 900 טורבו דיינמיקס החדש, אשר מביא עימו את יכולות השטח המופלאות של הדגם המוכר (מנוע 925 סמ"ק טורבו 168 כ"ס) בתוספת מערכת מתלים אדפטיבית חדשה וראשונה בענף, שפותחה בשיתוף יצרנית המתלים FOX. מערכת זו, שמצוידת בבולמים מבוקרי מחשב, מודדת מאתיים פעמים בשניה את פעולת הבולמים, זווית הפניית ההגה, מהירות הנסיעה, מצב המצערת, זוויות המרכב ועוד ומסוגלת לכייל באופן ספציפי כל בולם ובולם ברכב בהתאם לצורך – נוחות או נהיגה ספורטיבית.

פולריס RZR טורבו דיינמיק. צילום: בני דוייטש


כך למשל, המערכת "מזהה" פניה ובהתאם מקשיחה את הבולמים החיצוניים לפניה ומרככת את הפנימיים כדי להקטין את זווית הגלגול ולהגברת היציבות והאחיזה בדרך. מערכת הדיינמיקס כל כך מתוחכמת כך שהיא יודעת לזהות אפילו פעולת היגוי נגדי, כמו במקרה של החלקת כוח, והיא מגיבה בהתאם כדי להגביר את רף היכולות הדינמיות. בנוסף, בזמן בלימה מערכת הדיינמיקס תקשיח את הבולמים הקדמיים כדי לצמצם את צלילת החרטום ולמנוע את שקיעת המתלים לפני התמודדות עם מכשול. בזמן קפיצה באוויר, המערכת תקשיח מיד את ארבעת הבולמים כדי להבטיח נחיתה בטוחה ורכה, מבלי החשש לסגור את מהלך הבולמים. בנוסף, מצויד הדגם בלוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה מקורית וייעודית לשטח, הכוללת גם מסך "7, מערכת ניווט ומצלמות בחזית ולאחור. 

היה רטוב ולא מגשם… צילום: בני דוייטש


מחיר הדגם נקבע על 199,000 שקל, ובתקופת ההשקה יוצע ב-186,900 שקל     

בנוסף לגרסת הדיינמיקס אדישן, מוצעות שלוש גרסאות טורבו נוספות: גרסת טורבו עם מתלי FOX קונבנציונליים, גרסת טורבו 4 מושבים וכן גרסת טורבו חדשה עם מתלי WALKER EVANS. בהמשך הרשימה נמצאים דגמי RZR אטמוספריים עם מנועי 900 ו-1,000 סמ"ק בגרסאות 2 ו-4 מושבים.

פולריס RZR570 – כרטיס הכניסה החדש. החל מ-84,000 שקל. צילום: בני דוייטש


ויש גם גרסת כניסה מוזלת

ה-RZR 570 החדש, מצטרף למשפחת ה-RZR כדי להוות גרסת כניסה חדשה וזמינה במיוחד מבחינת המפרט הטכני ומחירה האטרקטיבי. אורכו 273 ס"מ, רוחבו 127 ס"מ ובסיס הגלגלים שעומד על 196 ס"מ מבטיחים מידות קומפקטיות שמקלות במיוחד על גרירה באמצעות עגלות קטנות בהרבה. כשמו, המנוע מגיע בנפח 570 סמ"ק והוא מפיק 45 כ"ס. מהלך המתלה הקדמי של 22.9 ס"מ ואחורי של 24 ס"מ מבטיחים יכולת שטח מצוינת ועבירות גבוהה בכל תנאי שטח, גם לנהגים מתחילים. בנהיגת התרשמות בשטח גילינו כלי ידידותי למתחילים אך לא רק, שיכול ללוות אותם תקופה ארוכה עם שפע של יכולות שטח מפתיעות.

מחיר ה-RZR 570 החדש נקבע על 94,000 שקל ובתקופת ההשקה יימכר ב-84,000 שקל.

בסיכומו של יום ההשקה המהנה בשטח שכלל מגוון גדול של דגמי החברה, החל ממשפחת הרייזרים (RZR) הספורטיביים, דרך הדגמים המשפחתיים המצוידים בארבעה מושבים ועד גרסאות עבודה וטיולים, מספקת משפחת הטרקטורונים של פולריס רכבי שטח מקצועיים, בעלי עבירות מדהימה שיודעת "לגלח" כל שטח, עם ביצועים ספורטיביים ויכולות שסביר להניח שחלק גדול מהלקוחות לא ינצלו מעולם. גרסת הדיינמיקס החדשה בעלת המתלים האקטיבית, מציעה גישה שונה מהמקובל ומאפשרת העלאה נוספת של רמת הנהיגה בזכות שלל החיישנים והטכנולוגיה, עם המון הנאה וחיוך שימרח על השפתיים זמן ממושך. אם תשאלו אותי, גם גרסת ה-570 RZR החדשה "והחלשה" בחבורה, עשויה לספק המון פאן ולא רק לרוכבים מתחילים, במחיר סביר לחלוטין ביחס למקובל בענף.