פורד אקוספורט 2013 – הגרסה האירופאית

פורד חושפת תמונות ראשונות של גרסתו האירופאית של האקוספורט, הקרוסאובר החדש של החברה הצפוי להגיע לישראל בהמשך השנה.

ששי כהן 04 במרץ, 2013

פורד הציגה לפני כשנה את האקוספורט החדש –הקרוסאובר עירוני של פורד – בגרסאות לשוק הדרום אמריקאי וההודי ובתערוכת ז'נבה הקרובה, כחלק ממדיניות הדגם האחיד (One Ford), היא תחשוף את גרסתו האירופאית של הדגם.
כצפוי, הדגם האירופאי בהתאם לאותה מדיניות, לא שונה במיוחד מהדגם למדינות מתפתחות ולמעט נושאים של זיהום, תקינה ואבזור מדובר באותו דגם בדיוק, חיצונית, פנימית ומכנית (למעט מנועים). האקוספורט החדש הוא דור שני לדגם באותו השם אשר שווק בדורו הראשון בדרום אמריקה בלבד (ברזיל וארגנטינה בעיקר).
האקוספורט, שיתחרה בקרוב בפיג'ו 2008, רנו קפטור, אופל מוקה ושברולט טראקס החדשים, מציע מידות קומפקטיות עם 4,241 מ"מ אורך, 1,765 מ"מ רוחב, 1,696 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,521 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 362 ליטר וגדל ל-705 ליטר עם קיפול המושבים.
תא הנוסעים של האקוספורט, נלקח בשלמותו מהפיאסטה החדשה/מחודשת עליה מבוסס הדגם ולעומת הדגם למדינות מתפתחות, הדגם האירופאי ייהנה משילובה של מערכת פורד סינק (Sync) הכוללת תפעול קולי, מפתח חכם להורים עם מגביל מהירות ועוד.
הבדל נוסף ועיקרי לעומת הדגם למדינות מתפתחות, אלו יחידות ההנעה. בשוק האירופאי, הדגם ישווק עם אותם מנועים של הפיאסטה החדשה כולל מנוע ה-1.0 ליטר אקובוסט בהספקים של 100 ו-125 כ"ס.

עוד מחדשות רכב