פורד אקספלורר החדש 2020 נחת בישראל

רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה"ב נוחת בישראל בדור חדש לחלוטין וישווק בארץ עם מנוע טורבו 2.3 ליטרים המפיק 300 כ"ס, הנעה כפולה כסטנדרט, תיבה אוטו' בעלת 10 הילוכים ואבזור עשיר במחיר של 354,900 ש"ח.

ששי כהן 09 ביול, 2020
פורד אקספלורר החדש 2020

חברת דלק מוטורס משיקה בישראל את פורד אקספלורר החדש, דור 6 לרכב הפנאי הנפוץ ביותר בארצות הברית, שמאז תחילת היצור בשנת 1991 ועד היום יוצרו יותר מ-7.6 מיליון עותקים שלו.


לצד עיצוב חדש לדגם, האקספלורר החדש שפותח על שלדה חדשה, חזקה וקלה מבעבר, עבר בדגם החדש להנעה אחורית במקום קדמית, אך בארץ ישווק לעת עתה רק בגרסת הנעה כפולה. מעבר לכך, מדובר בדגם שצמח קלות במימדים ומבטיח תא נוסעים מרווח יותר הודות לצמיחה משמעותית בבסיס הגלגלים (גידול של 16 ס"מ וגידול קל באורך הכללי (+6 ס"מ).

הדגם החדש זונח את מנוע הבנזין 3.5 וליטר ומאמץ מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ל', המפיק 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 42.86 קג"מ ב-3,500 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית Select Shift בעלת 10 הילוכים, ומציע צריכת דלק של 9.9 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. למרות הנפח המוקטן, בהשוואה למנוע הקודם מספק המנוע עוד 10 כוחות סוס ו-21% יותר מומנט מהדגם הקודם בסל"ד נמוך יותר, ובה בעת, חסכוני יותר ממנו בלמעלה מ-20% בצריכת הדלק. לצד ההנעה הכפולה, מציע הדגם מרווח גחון נדיב של 20.5 ס"מ, מערך מתלים נפרדים המבטיח חווית נהיגה נוחה ובטוחה בכביש כמו גם בכל תוואי שטח ובורר מצבי נהיגה עם 7 מצבים (3 לכביש וארבעה לשטח).
פורד אקספלורר החדש 2020

בתוך תא הנוסעים מציע האקספלורר מרחב נדיב מבעבר ל-8 נוסעים, כאשר לראשונה יוצע הדגם בישראל גם בתצורת 6 מושבים עם סידור של "מושבי קפטן" מפנקים בשורה האמצעית. שורת המושבים השלישית מתקפלת חשמלית ויוצרת משטח טעינה ישר. כל המושבים נהנים מריפודי עור רכים בגוון שחור או בז' וסביבת הנהג עוצבה מחדש וכוללת לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי "6.5, מולטימדיה חדשה בסגנון "צף" עם צג מגע "8 והבטחה לאיכות חומרים גבוהה יותר. אבזור הרכב כולל בנוסף גג שמש פנורמי חשמלי המכסה את מרבית גג המכונית, מערך מצלמות היקפי 360 מעלות חדש, מצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים, משטח טעינה אלחוטי, מושב הנהג והנוסע בעלי כיוון חשמלי ל-10 מצבים, שמשות מושחרות, גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית, , מושבים מחוממים ומאווררים, קיפול חשמלי של שורת המושבים השלישית המשחרר תא מטען עצום בנפח של 1,357 ל', דלת אחורית עם פתיחה חשמלית, חישוקי סגסוגת קלה בגימור כרום בקוטר 20 אינץ' ועוד.

פורד אקספלורר החדש 2020

אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל, התראה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, מערכת לאיתור שטחים מתים עם  התראת תעבורה צולבת, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, מרכוז השמירה על הנתיב וסיוע להתחמקות ממכשול (היחידים בקטגוריה) ועוד, ולראשונה,  נבחן הדגם במבחני הריסוק של ה-EuroNcap וזכה לציון של 5 כוכבים.

לדברי שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "הדור החדש של האקספלורר הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר בארה"ב, ולא בכדי. גם בישראל הוא צבר לעצמו קהל קנאי, שמוכן להחליף אקספלורר רק באקספלורר נוסף – אם כרכב מנהלים מבוקש, או כרכב משפחתי רב תכליתי. הדור הכל-חדש שהצליח להגיע אלינו במספרים מוגבלים, ביצע קפיצת דרך בכל תחום, כאשר המחיר נותר אטרקטיבי במיוחד בקבוצת רכבי הפנאי הגדולים. הוא מצטרף למשפחת הפוקוס שהגיעה לארץ בשבועות האחרונים וזוכה לביקוש גבוה, ולדגמי הקוגה והפומה שיגיעו בהמשך".

מחיר פורד אקספלורר לימיטד החדש נקבע על 354,900 שקל



עוד מחדשות רכב