אגדת שטח: פורד ברונקו החדש 2021 נחשף רשמית

24 שנה לאחר שירד מפס הייצור, חוזר פורד ברונקו, אחד מסמלי תעשיית הרכב האמריקאית לחיים, בדור חדש עם מראה מרהיב המשלב בין המסורת לחדשנות, גרסאות קצרות, ארוכות וספורט והבטחה ליכולות שטח משובחות.

ששי כהן 14 ביול, 2020
פורד ברונקו החדש

55 שנה לאחר שנחשף הדור הראשון של פורד ברונקו, אחד מאייקוני רכבי השטח האמריקאים הקשוחים, ו-24 שנה לאחר שירד הדגם האחרון מפס הייצור של החברה בארה"ב, והותיר אחריו שלל לקוחות מאוכזבים ממותו של מותג השטח, לאחר ציפיות ארוכות ודחיות שונות, נחשף הלילה רשמית סוף סוף הדור החדש של הברונקו, שיוצע בשלל תצורות מרכב, אין ספור אפשרויות התאמה אישית, מכלולים מודרניים ועדיין עם יכולות שטח של ממש בסגנון המתחרה מבית Jeep.


הדור השישי של הברונקו יוצע בגרסאות מרכב ארוך 4 דלתות, מרכב קצר 2 דלתות וגרסת ברונקו ספורט שמצטרפת לשלל המתחרים שהציגו גרסאות ספורט מעודנות ומתורבתות יותר לנהיגת כבישים. יאמר לזכותם של מעצבי פורד, שהדגם החדש מציע עיצוב מרהיב המצליח לשלב היטב בין העיצוב הנוסטלגי והאהוב של הדגם לבין מראה מודרני, וכולל שלל אפשרויות התאמה אישית, כולל פירוק של הגג וחלקי מרכב נוספים ואופציה לחישוקי גלגלים עד "31 !. הדגם שלא נכנע לאופנה העכשווית ומבטיח לשמור על יכולות שטח גבוהות במיוחד, פותח על שלדת סולם ונהנה ממרווח גחון מרשים של 29.4 ס"מ, הנעה כפולה ואפשרות לחציית מכשולי מים עד לגובה של 85 ס"מ.

פורד ברונקו החדש

גם בתוך תא הנוסעים מציע הברונקו החדש עיצוב המצליח לשלב בין מראה פשוט ותכליתי המזכיר את הדור הראשון של הדגם, לבין תא נוסעים מפואר ומאובזר בגרסאות הקצה, בהתאם לאופיו ודרישותיו של הלקוח. רשימת האבזור כוללת כאופציה את כל אביזרי הנוחות והבטיחות הנהוגים כיום בשוק. הדגם יוצע בשלב הראשון בגרסאות 4X4 בלבד, ובניגוד למקובל בתעשיית הרכב האמריקאית, לא תמצאו כרגע בתפריט מנועי V6 או V8 אטמוספרים, אלא צמד מנועי טורבו מסדרת ה-Ecoboost הראשון, 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטר המפיק 270 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ והשני V6 טורבו בנפח 2.7 ליטר המפיק 310 כ"ס ומומנט מרבי של 55.2 קג"מ. צמד המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 הילוכים, אך חובבי גיר ידני יוכלו לקבל גם תיבת הילוכים ידנית עם 7 הילוכים שפותחה במיוחד לדגם.

מחיר הבסיס של פורד ברונקו החדש בארה"ב מגרד מלמטה את ה-$30,000… מחיר שעושה המון חשק לדגם החדש, אך כמקובל בשוק מטפס במהירות בהתאם לגרסאות המרכב והאבזור שיולבש עליהם. הברונקו החדש צפוי להגיע בעתיד לישראל, אך כרגע טרם ידוע מתי זה יקרה.



עוד מחדשות רכב