פורד פומה בישראל – החל מ- 127,900 ₪

יבואנית פורד מצטרפת לתחרות בשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים ומשיקה את פורד פומה החדשה, המצוידת במנוע טורבו 1.0 ליטר 125 כ"ס, 3 רמות גימור וחבילת בטיחות מרשימה כסטנדרט.

ששי כהן 11 בפבר, 2021
פורד פומה 2021

יבואנית פורד ממשיכה בהשקת דגמים חדשים בקצב, ומודיעה היום על התחלת שיווקו של פורד פומה החדש, המצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV) ויתחרה בדגמים כמו פיג'ו 2008, סיאט ארונה, קיה סטוניק ואחרים.


הפומה הוא אמנם שם חדש בארץ, אך באירופה מדובר בשם מוכר מסוף שנות ה-90' למכונית קופה ספורטיבית וקומפקטית שפותחה על בסיס דגם הפיאסטה. הדור החדש של הפומה מבטא היטב את מה שעבר מאז על עולם הרכב, כאשר מכוניות קופה ספורטיביות הפכו להיות הרבה פחות מבוקשות (לצערנו) וגם הפומה בגרסתה החדשה לובשת מדי קרוסאובר אופנתי, והאמת מרשים למדי למראה, שכנראה יצליח לבלוט בתוך עדר הקרוסאוברים שמציפים את הכבישים. בדומה לפורד פוקוס החדשה, גם כאן יוצע הדגם עם 3 חבילות עיצוב לבחירה,טיטניום הבסיסית, ST-LINE הספורטיבית -ST-LINE X היוקרתית.

 

תא מטען עם MegaBox

למרות מידות חיצוניות קומפקטיות של 4.2 מטר לאורך ו-1.8 מטר לרוחב, הפומה מבטיח להיות גם רכב שימושי למדי, עם תא מטען גדול מהמקובל בקטגוריה בנפח 410 ליטר. מי שיבחר לוותר על הצמיג הרזרבי שמגיע כסטנדרט בדגמים בישראל, יקבל במקומו את ה- MegaBox, תא פנימי בתוך תא המטען בגודל 80 ליטר, המאפשר הטענת חפצים לגובה (תיק גולף לדוגמא או עציץ) באורך של עד 1.15 מ'.

פורד פומה החדש

תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים מנסה הדגם להציע שימושיות יעילה, כאשר גודלו של תא הכפפות הוא 8 ליטר, ואליו מצטרפים תאים גדולים בדלתות המסוגלים להכיל בקבוקי 1.5 ליטר ו-2 מחזיקי כוסות מוארים בשידה המרכזית. האבזור עשיר כסטנדרט וכולל יחידות תאורה ראשיות ואחוריות LED, חישוקי גלגלים קלים "17, מערכת עזר לחניה אוטומטית עם חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מולטימדיה "8, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות, מסילות גג ועוד. בגרסת ה-ST-LINE תמצאו גם  חישוקי סגסוגת 18 אינץ', הנעה בכפתור, לוח שעונים דיגיטלי ועוד, כאשר הגרסה הבכירה כוללת גם גג שמש חשמלי, מערכת שמע פרמיום מבית B&O עם 10 רמקולים  ומשטח טעינה אלחוטי (למכשירים תואמים).

פורד פומה 2021

יחידת כח עם Over Boost 

מתחת למכסה המנוע מצויד הפומה במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המפיק 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע הדגם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות, מהירות מירבית של 187 קמ"ש וצריכת דלק של 16.39 ק"מ לליטר. גם כאן במהירויות נמוכות ובלחיצה משמעותית על הדוושה מתאפשר מצב  Over Boost המספק תוספת מומנט נכבדת עד לכדי 20.4 קג"מ. למנוע המתקדם 3 צילינדרים ויכולת ניתוק צילינדר בנסיעה כאשר העומס על המנוע נמוך לחיסכון מירבי.

פורד פומה 2021

בטיחות

הפומה תשווק בארץ עם חבילת האבזור הבטיחותי +Co-Pilot 360 כסטנדרט הכוללת: בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל במהירויות עירוניות ובינעירוניות, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים עם התראה על תנועה צולבת הכוללת בלימה אוטומטית, סיוע להתחמקות ממכשול (Evasive Steering) – מערכת עזר לתמרון חירום אשר באה להתמודד עם התרחיש המאתגר ביותר למערכות העזר לבלימה אוטומטית, בו הרכב משייט לכיוונו של רכב עומד, והטכנולוגיה לא מאפשרת בלימה בזמן מספק. מערכת עזר זו מסייעת לנהג בתמרון החירום שמטרתו להתחמק מהרכב מלפנים. אל אלו מצטרפים גם ניטור עייפות הנהג, החלפת אורות אוטומטית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, מצלמת רוורס, מערכת Park Assist המציעה עזר בחניה בניצב, במקביל ובתמרון יציאה מהחניה.

מחירים:

פורד פומה Titanium החל ב- 127,900 ₪

פורד פומה ST-Line החל ב- 133,900 ₪

פורד פומה ST-Line X החל ב- 144,900 ₪