פורד פוקוס החדשה בדרך לישראל

המשפחה חוזרת לפוקוס? 3 שנים לאחר שפסק היבוא, תחל בשבועות הקרובים דלק מוטורס בשיווק פורד פוקוס החדשה בישראל, עם מנועי טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית.

ששי כהן 22 בפבר, 2020
פורד פוקוס החדשה

שלוש שנים לאחר שפסק היבוא של פורד פוקוס לישראל, תחל בקרוב דלק מוטורס היבואנית בשיווק הדור הרביעי של הפוקוס בישראל, עימה יחזור סוף סוף המותג בישראל לשווק דגמי מכוניות פרטיות, לאחר שכיום מציע היבואן רק דגמי SUV (קוגה, אדג' ואקספלורר) ומסחריות (טנדרים F וטרנזיט).


הפוקוס שהיתה לאחת המשפחתיות הפופולריות והמבוקשות בישראל בשלושת הדורות הקודמים שלה, סבלה בדור השלישי שלה מכשל בתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת מצמדים שלה, מה שהביא לצניחה דרמטית במכירות הדגם, וגם לאחר שעברה מתיחת הפנים שכללה מעבר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, מוניטין הדגם נפגע עד לעצירת השיווק.

פורד פוקוס החדשה

הדור הרביעי של הפוקוס שאמנם יהיה חדש בארץ, הוצג בעולם כבר לפני שנתיים ומציע עיצוב המהווה התפתחות של הדור השלישי, עם מראה ספורטיבי יחסית והופעה מודרנית. הדגם מיוצר כמו קודמיו בגרסאות האצ'בק , סדאן וסטיישן, כאשר לעת עתה לא ברור אם כל 3 תצורות המרכב ישווקו בארץ. בנוסף, הדגם החדש פותח על שלדת ה- C2 החדשה של היצרן, המציעה מרכב גדול, חזק ומרווח יותר, לצד משקל נמוך יותר שמבטיח התנהגות כביש טובה יותר לצד יותר חיסכון בדלק.

בתוך תא הנוסעים תציע הפוקוס החדשה מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "צף" בגודל "8 השולט על מגוון מערכות של הרכב ומסייע לצמצום מתגים, עיצוב נקי יותר והנדסת אנוש מוצלחת יותר. האבזור יכלול גם חוגת הילוכים המחליפה את ידית ההילוכים המסורתית, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, קיפול מראות חשמלי, חישוקי גלגלים קלים, פנסי LED בחזית וחבילת בטיחות מקורית הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

פורד פוקוס החדשה

הדגם ישווק בארץ עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס מסדרת ה-EcoBoost, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות, לצד מהירות מרבית של 210 קמ"ש וצריכת דלק של 16.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. ייתכן ויוצע כאן גם מנוע הטורבו 3 צילינדרים 1.0 ליטר המפיק 125 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות, לצד מהירות מרבית של 195 קמ"ש וצריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

שיווק פורד פוקוס 2020 החדשה צפוי להתחיל בשבועות הקרובים. האם שוק המשפחתיות יחזור לפוקוס? לדברי היבואן הם מכינים כמה הפתעות. פרטים מלאים על הפוקוס החדשה בישראל, יפורסמו עם התחלת השיווק.



עוד מחדשות רכב