חשמלי לעיר: פיאג'ו ONE בישראל במחיר תחרותי

"שובה של קטגוריית ה-50 סמ"ק לעיר, רק בגרסה חשמלית"… חברת עופר אבניר מצטרפת לשוק הקטנועים החשמליים, עם פיאג'ו One שמציע עיצוב איטלקי וסטייליסטי, טווח נסיעה עד 85 ק"מ ומהירות מרבית של 65 קמ"ש, במחיר של 16,950 שקל על הכביש.

ששי כהן 22 במאי, 2022
פיאג'ו ONE חשמלי

עופר אבניר, יבואנית פיאג'ו בישראל, מצטרפת לראשונה לשוק הקטנועים החשמליים והעירוניים והשיקה הבוקר בתל-אביב את פיאג'ו One, הסנונית הראשונה בדור הכלים החשמליים של מותג הרכב הדו-גלגלי האיטלקי, המבטיח יעילות עירונית, המלווה בחווית נהיגה מהנה, לצד עלויות אחזקה נמוכות המתלוות לכלים חשמליים. הדגם החדש מצטרף לקטגוריית הכלים הדו-גלגליים בארץ שהושקה אמנם כבר ב-2014, אולם צומחת באיטיות עד כה, כאשר אשתקד נמסרו כאן רק 483 אופנועים וקטנועים חשמליים (2.34% מסך מכירות הדו-גלגלי בארץ), אולם היבואן מעריך שזה רק עניין של זמן עד שהקטנועים החשמליים יתפסו את מקומם של קטנועי ה-125 סמ"ק ויהפכו לפופולריים במרחב האורבני.


בניגוד ללא מעט קטנועים חשמליים המשווקים כיום בארץ וסובלים מעיצוב חריג שמבריח לא מעט לקוחות, הפיאג'ו 1 נהנה מעיצוב איטלקי וסטייליסטי, שהופך אותו לכלי מגניב על הכביש, ובמיוחד בשלל הצביעות המיוחדות שעימן יוצע הדגם בארץ. מעבר לכך, מדובר בכלי קומקפטי במידות, המצויד במושב רחב ונמוך יחסית בגובה 770 מ"מ התורם לביטחון בנהיגה גם של רוכבים/רוכבות שאינם גבוהים, ואף מציע רף שימושיות גבוה יחסית לקטנועים חשמליים, הודות לרצפה שטוחה+ וו תליה לשקיות/תיקים המאפשרים גם אכלוס מטען קל, לצד מקום אחסון לקסדת 3/4 מתחת למושב (נדיר בקטנועים חשמליים בשל מיקום הסוללה). למרות מימדיו הקומפקטיים, מושב מדרך הכידון (המשולש) מציע בדיוק באותן פרופורציות של הקטנועים המסורתיים של Piaggio. מידות אלו מתורגמות לתנוחת רכיבה נוחה גם הודות למדרך הרגליים השטוח והמרווח כאשר הנוסע הנוסף נהנה מרגליות חזקות מתקפלות.

פיאג'ו ONE חשמלי

אבזור הכלי כולל כסטנדרט תאורת LED היקפית מלאה, מפתח חכם והתנעה דרך השלט, אפליקצייה ייעודית לצפיה בנתוני הקטנוע מהטלפון, לוח מחוונים דיגיטלי 5.5 אינטש חיישן עם חיישן תאורה ומצבי יום ולילה, שקט טעינה USB, הילוך אחורי המאפשר נסיעה ברוורס, חישוקי "10 עם בלמי דיסק 175 מ"מ ומערכת בלימה משולבת CBS ועוד.

פיאג'ו ONE חשמלי

הדגם ישווק בארץ רק בגרסת ה-'Active' הבכירה, המצוידת בסוללת 2.3 קילוואט-שעה, המבטיחה טווח נסיעה עד 85 ק"מ במצב ECO, או עד 66 ק"מ במצב Sport, לצד מהירות מרבית של 65 קמ"ש, ההופכים אותו לכלי ניידות אורבני יעיל במיוחד. טעינת הכלי מ-0 ל-100% אורכת כ-6 שעות דרך חיבור המטען לשקע חשמל ביתי רגיל, ומדובר גם בסוללה נשלפת (במשקל 15 ק"ג) המאפשרת לקיחת הסוללה לטעינה גם לבית/ למשרד במידה ואין שקע חשמל ליד חניית הקטנוע. לסוללה שנתיים אחריות והיצרן מדווח על יעילות גבוהה עד 800 מחזורי טעינה מלאים, שגם לאחר 800 מחזורי טעינה, הסוללה עדיין תציע יעילות של 70% מהקיבולת שלה.

פיאג'ו ONE חשמלי

מחיר פיאג'ו 1 תחרותי ונקבע על 16,950 שקל על הכביש. הדגם יוצע עם אחריות לשנתיים, וכמו כל רכב חשמלי ייהנה מעלות ביטוח זולה (המקבילה ל-50 סמ"ק), עלויות נסיעה לק"מ נמוכות במיוחד ביחס לקטנוע בנזין ועלויות אחזקה נמוכות במוסך. בעופר אבניר היבואנית מדברים על "שובה של קטגוריית ה-50 סמ"ק לעיר, רק בגרסה חשמלית", האם נזכה לראות אותם מככבים במרחב האורבני כפי שעשו זאת בעבר דגמי ה-50 סמ"ק? יקח כנראה עוד קצת זמן, אבל זה בטוח יקרה.

 

עוד מדו גלגלי