פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

הקטנוע המהפכני של פיאג'יו עם שלושת הגלגלים מתגלה כקטנוע מנהלים מפואר, נח , בטיחותי מאוד אך גם יקר. הדבר הראשון שעלה לי בראש עת התנעתי את ה MP 3 ויצאתי דרומה לכיוון ביתי היה " איך אני נכנס עם הדבר הרחב הזה לחניית ביתי " . באופן רגיל , בשובי הביתה עם הקטנוע האישי שלי , אני רגיל…

ששי כהן 18 ביול, 2009

הקטנוע המהפכני של פיאג'יו עם שלושת הגלגלים מתגלה כקטנוע מנהלים מפואר, נח , בטיחותי מאוד אך גם יקר.

הדבר הראשון שעלה לי בראש עת התנעתי את ה MP 3 ויצאתי דרומה לכיוון ביתי היה " איך אני נכנס עם הדבר הרחב הזה לחניית ביתי " . באופן רגיל , בשובי הביתה עם הקטנוע האישי שלי , אני רגיל לפתוח את השער עם השלט ולהשתחל פנימה לצד הרכב המשפחתי דרך מעבר שכאילו תוכנן מראש לרוחב קטנוע טיפוסי , אבל מה יהיה עכשיו עם ה MP3 ושני גלגליו אשר בפרונט ?  הרי זה נראה ברוחב של חצי אוטו . אבל זהו זה שלא . עם הגעתי הביתה , נכנס הMP3 בקלילות לחצר  באופן שגרם לי לבדוק אם לא ברח איזה גלגל בדרך . ה MP3 מסתבר , דומה מאוד במידותיו לקטנוע מנהלים סטנדרטי ומאפשר גם השתחלות נוחה למדי בפקקים . רק צריך לתת בו קצת אמון.

ה MP3 אינו חדש בארץ . הדגמים הראשונים למעשה, החלו להתרוצץ בארץ כבר לפני שנתיים וחצי , תחילה עם דגם  ה 250 סמ"ק , בהמשך גם עם דגם 400 סמ"ק מחוזק והחודש הצטרף לחבורה גם אח צעיר עם מנוע 125 סמ"ק המתאים לקטגוריית הרישוי הראשונה.  לאחרונה עבר ה MP3 גם מתיחת פנים קלה שאמורה להזריק לו קצת נעורים כדי להמשיך ולעמוד בכבוד  מול מתחריו קטנועי המנהלים , ההולכים ומשתבחים באופן קבוע. מחירו הגבוה יחסית של הקטנוע הפך אותו למחזה נדיר יחסית בכבישי ארצינו וגם היום הוא עדיין מושך הרבה תשומת לב על הכביש  ועיצובו השנוי מעט במחלוקת , לדעתי נראה מצויין.

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

הדגם  שלקחנו למבחן , הינו החזק במשפחה ובעל מנוע 400 סמ"ק 4 פעימות מקורר מים , עם צילינדר בודד ,מוזרק דלק ובעל הספק ממוצע למדי של 34 כ"ס ב 7,500 סל"ד.  לקטנוע צמד גלגלים קדמיים בקוטר "12 עם צמיגים ברוחב 120 , אשר מחוברים למתלים נפרדים לכל גלגל.  הגלגל האחורי  בקוטר "14 וכולל צמיג ברוחב 140 .

כיאה לקטנוע מנהלים איכותי , מצוייד ה MP3 בצמד כורסאות נוחות למדי , אם כי אנשים עם מידות גדולות מהממוצע התלוננו על מרווח מצומצם יחסית במושב האחורי . תא המטען בעל פתח כפול אשר מאכזב ביכולת האחסון שלו ו 2 קסדות סגורות יתקשו להיכנס בו .  לוח השעונים מפואר ומפורט  למדי וכולל מד מהירות , מד סל"ד , שעון דלק , צג דיגיטלי המספק מידע אודות  הק"מ , חום המנוע, מד ק"מ מתאפס,שעון זמן , מד טמפרטורה ועוד.  כמו כן קיימת גם מנורה המורה על מצב הנעילה של הגלגלים הקדמיים.  קיימים גם מתגים נפרדים לפתיחת תא המטען האחורי ותא המטען מתחת למושב , מתג "משולש אזהרה " ועוד. חיסרון מורגש בקטנוע הוא חוסר בתא מקדימה לאחסון פריטים קטנים.

בנסיעה

התנעה קלה ויוצאים לדרך.  ה MP3 מצוייד במנגנון הנועל את המתלים של הגלגלים הקדמיים ומאפשר עמידת הקטנוע ללא צורך בשימוש ג'ק האמצע.  מתג הנעילה מאפשר נעילת הגלגלים עד 2,000 סל"ד ומאפשר בעת האטה לקראת רמזור או תמרור עצור לדוגמא נעילה של הגלגלים ועמידה ללא צורך בהורדת רגל . לאחר מספר נסיונות בהם יש צורך להתרגל ולתת אמון בקטנוע שלא ייפול , הופך העסק לנחמד וקל. בעת התחלת הנסיעה , אם שכחתם במקרה לבטל את הנעילה , משתחררת אוטומטית הנעילה מעל 2,000 סל"ד . הקטנוע כולל אמצעי ביטחון נוסף אשר מזהה אם יש רוכב על המושב ובמידה שלא , אם הקטנוע דולק ומישהו בטעות משחק עם מצערת הגז , הקטנוע אינו מתחיל לנסוע ומורגשת התערבות אשר מורידה את מהירות הסל"ד.

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

בנסיעה מתגלה הMP3 כקטנוע נוח למדי ובטוח מאוד לרכיבה. ההרגשה בהתחלה מוזרה ומחייבת התרגלות . הכידון נותן תחושה של כבדות מסויימת והיגוי מעורפל משהו. בנסיעה ישרה מרגיש הקטנוע בטוח מאוד ויציב למדי גם במהירויות נסיעה גבוהות .  בפניות לעומת זאת , ישנה הרגשה מסויימת של חוסר תחושה במה שקורה בצמד הגלגלים מקדימה . משהו שכמו בעולם המכוניות דומה להגה בעל תיגבור חשמלי אשר הנוהג מרגיש מנותק במידה מסויימת מהכביש.  למרות הכל , עם התקדמות הק"מ והניסיון , מתגלה הקטנוע כיציב מאוד גם בפניות . התחושה אמנם מעורפלת וקצת קשה לדעת מתי מתקרבים למגבלות האחיזה  אך איבוד אחיזה יקרה כנראה במהירות יותר גבוהה ממה שאתם רגילים להיכנס לפנייה עם קטנוע רגיל.

צמד הגלגלים הקדמיים בכל מקרה משנה את כל מה שלמדתם בנהיגה על כלי דו  גלגלי.  בורות ואבנים כבר הרבה פחות מוזיזים ליציבות הקטנוע ולכל היותר גורמים לרעד קל בכידון.  מהיכרות עם אנשים שנהגו על כלי כזה גם ביום חורפי גשום , מסתבר שגם החלקה על כביש רטוב הופכת למחזה נדיר יותר עם ה MP3.

מנועו של  ה MP 3 מסדרת ה QUASAR של פיאג'יו חזק למדי ומספק מספיק כח בנהיגה היום יומית  עם רוכב יחיד או עם צמד רוכבים. תפעול הוואריטור מצויין והתאוצות חזקות למדי .  שלושת בלמי הדיסק חזקים ויבלמו את הקטנוע במהירות וגם שימוש חזק בבלם הקדמי יעצור את הקטנוע עם הרגשה בטוחה למדי . משקל הקטנוע : 244 ק"ג , כבד מאוד ומהווה את אחת מנקודות התורפה של הכלי. אם תזדקקו לזוז איתו אחורה ברחוב שאינו בדיוק מישורי , תגלו שהמשימה אינה פשוטה. נעילת הגלגלים הקדמיים תקשה עוד יותר על ההיגוי ותזדקקו לעזרה קלה לדחיפה…

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

פיאג'יו MP3 מבחן דרכים

בסופו של יום , מהווה ה  MP3 קטנוע מנהלים יחודי ומודרני אשר עדיין נראה נפלא ומחמיא לבעליו בהופעתו. את המשימות היומיות שלכם , יבצע ה MP3 בנוחות מרשימה ועם בטיחות מהדרגה הראשונה ואפילו ייקח אתכם בסופי שבוע לטיולים בכיף עם מספיק כח כדי להביא אתכם בנוחות ובמהירות לכל נקודה בארץ. חסרונותיו מתרכזים לדעתי במשקלו הגבוה מדי של הכלי , תא המטען הקטן יחסית ובמחירו הגבוה , גם יחסית לקטנוע מנהלים אשר עומד על 51,207 ש"ח על הכביש.
אם חשקה נפשכם לוותר על רכב שני בבית ולעבור לקטנוע אך אתם פוחדים מהבטיחות של הדו גלגליים , כנראה אין טוב יותר מה MP3 לבצע את המשימה. ואם אינכם מעוניינים לטייל איתו למרחקים , אפשר גם להסתפק בדגם עם המנוע הקטן יותר.