פיאט בראבו מבחן דרכים

לפיאט יש סוף סוף מכונית משפחתית אשר יכולה להוות חלופה מעניינת למשפחתיות היפניות האפרוריות. אל הפיאט בראבו ניגשתי למבחן ברגשות מעורבים . מצד אחד , העיצוב מפתה , האבזור נדיב והמוניטין של פיאט בשנים האחרונות מצביע על חיסכון ניכר בדלק והרבה ידידותיות לסביבה. מצד שני , היא מצויידת בגיר רובוטי עם מצמד יחיד אשר אינו…

ששי כהן 24 בפבר, 2010

לפיאט יש סוף סוף מכונית משפחתית אשר יכולה להוות חלופה מעניינת למשפחתיות היפניות האפרוריות.

אל הפיאט בראבו ניגשתי למבחן ברגשות מעורבים . מצד אחד , העיצוב מפתה , האבזור נדיב והמוניטין של פיאט בשנים האחרונות מצביע על חיסכון ניכר בדלק והרבה ידידותיות לסביבה. מצד שני , היא מצויידת בגיר רובוטי עם מצמד יחיד אשר אינו נחשב לידידו הגדול של הנהג ועלול לחרוץ את גורלה ע"י מספיק אנשים עוד לפני שהתישבו במכונית …
הבראבו אמנם חדשה בארץ אולם הוצגה כבר בינואר 2007 והחליפה את הסטילו הכושלת שלא שווקה בארץ. למרות 3 השנים שחלפו, עיצובה של הבראבו נראה עדיין מצויין ומשדר משהו ספורטיבי אך עם זאת אלגנטי . בהחלט מסוג המכוניות שכיף להיכנס אליהם . אמנם פה ושם נשמעות טענות כאילו היא גרסה מגודלת של הגרנדה פונטו , אולם למעט עיצוב החזית אשר מזוהה עם דגמי פיאט , בשאר הזוויות אין שום קשר.

פיאט בראבו - מבחן דרכים

פיאט בראבו – מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את הניחוח האיטלקי. תא הנוסעים מעוצב למדי, פונה לנהג וחסר את השעמום האופייני ליותר מדי משפחתיות. עיצוב לוח השעונים שונה מעט מהמקובל וכולל סממנים ספורטיבים עם לוח שעונים עוטה ציפוי רך דמוי קבלר ,המוכר גם מהאלפא מיטו . איכות החומרים טובה ממה שהורגלנו בעבר מהיצרן וגם איכות ההרכבה עושה בסה"כ רושם טוב למרות שצליל טריקת הדלת לא ממש בעל סאונד יפני.
ריפוד המושבים מהודר יחסית ונחמד לגלות שבפיאט לא חסכו והמשיכו עם אותם חומרי ריפוד גם לדיפון הדלתות . תא הנוסעים מצוייד בהרבה תאים שמוסיפים לשימושיות אך דווקא תא הכפפות קטן למדי ובעל גישה לא נוחה. אבזור הבראבו מכובד ביותר וכולל כסטנדרט 4 חלונות חשמל בעלי פתיחה וסגירה מהירה, נעילה מרכזית מהשלט, מערכת שמע מקורית תומכת MP3, מחשב דרך, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים כולל פתח ליושבים מאחור. האבזור הבטיחותי מלא וכולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות , אשר סייעו למכונית לזכות ב 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.  מכונית המבחן צוידה ברמת גימור סנסיישן אשר כוללת בנוסף חישוקים קלים עם צמיגים רחבים, בקרת שיוט,שליטה על הרדיו מגלגל ההגה, יציאת USB, שמשות אחוריות כהות,פנסי ערפל ומערכת BLUE&ME הכוללת דיבורית מקורית מצויינת עם מתגי שליטה על ההגה.

פיאט בראבו - מבחן דרכים

פיאט בראבו – מבחן דרכים

בחרטום הבראבו ניצב מנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר בעל הספק של 120 כ"ס ב -5,500 סל"ד . בפיאט נאמנים למנועים קטני הנפח אך צועדים עם האופנה העכשווית הכוללת מנועי בנזין קטני נפח בעלי מגדש טורבו המספקים ביצועים טובים לצד חיסכון בדלק ושמירה על איכות הסביבה . במקרה של הבראבו , משודכת למנוע תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד בעלת 6 יחסי ההעברה . למרות ציפיות נמוכות מהגיר הרובוטי , נכונה לי כאן הפתעת המבחן : יחסי המנוע והגיר טובים וההשלכות על איכות הנהיגה נמוכות יחסית . אם נוסיף לכך גם את מערכת ה מחזיק בגבעה המונעת דרדור בזינוק בעליה , מתקבל גיר נעים מאוד אשר חסרונותיו קטנים מיתרונותיו ומעניקים איכות נסיעה טובה מגירים רובוטים מקבילים כשל טויוטה והונדה !
בנסיעה רגועה , החלפות ההילוכים חלקות יחסית וכמעט ולא נרשמו טלטולים בתא הנוסעים . העסק נהיה פחות ידידותי ככל שמנסים לנהוג חזק יותר , אך עדיין ההתנהגות טובה בהרבה מהמצופה בגירים רובוטים ללא מצמד כפול . מצד שני , לגיר הרובוטי יש יתרונות ידועים ואת זה הבראבו עושה מצויין : התאוצה ל -100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות בלבד , נתון ההופך את הבראבו לאחת המשפחתיות הזריזות ביותר ואף זריזה מלא מעט מכוניות מנהלים . המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 196 קמ"ש , התנהגות הכביש צפויה ובטוחה והמכונית די מהנה שלעיתים אתה שוכח שאתה בעצם נוהג במשפחתית . ההגה בעל תגבור חשמלי והמכונית מצויידת בכפתור CITY ה אשר מסייע לחניות עם הגה קליל ביותר . בנסיעה רצוי לבטל את המנגנון כדי להימנע מניתוק הקשר לכביש .
צריכת הדלק הרשמית עומדת על 14.9 ק"מ לליטר . במבחן השיגה המכונית 10.5 ק"מ לליטר שנחשב יפה יחסית לנהיגה המאומצת . פליטת ה -CO2 שלה נמוכה יחסית למשפחתית ועומדת על 149 גרם לק"מ . במדד זהום האוויר זוכה המכונית לציון מצויין של 4 .
נוחות הנסיעה שוב הפתיעה לטובה . המתלים רכים יחסית ומכויילים באופן שנותן פשרה טובה בין גהוץ תחלואי הכביש לקשיחות הנדרשת לנהיגה ספורטיבית . אפילו הנוסעים בספסל האחורי דיווחו על תנאי נסיעה טובים . פתחי המיזוג מאחור מבורכים והשמשות הכהות מאחור כבר העלו פנינים מבני בן ה 7 אשר שאל " רגע , אולי אני לא אשים חגורה . השוטר לא יכול לראות מה יש באוטו … "
עברה את המבחן ?
התחושה שלי היא שלפיאט יש סוף סוף נציגה בשוק המשפחתיות המסוגלת להתחרות בכבוד עם הטובות שבסגמנט . לצד העיצוב הקוסם ( דבר נדיר למדי במשפחתית ממוצעת ) , מציעה המכונית שילוב נדיר של ביצועים + חיסכון בדלק + נוחות וכל זאת במחיר הוגן למדי . חסרונה העיקרי נעוץ בציודה בגיר רובוטי , אך לדעתי תפקודו טוב בהרבה מהתדמית וטוב תעשו אם תקחו אותה לנסיעת מבחן . לדעתי לא תתאכזבו . מחיר הבראבו מתחיל ב 119.000 ש"ח ועבור רמת הגימור הגבוהה תצטרכו להיפרד מ 129,900 ש"ח .

פיאט בראבו - מבחן דרכים

פיאט בראבו – מבחן דרכים

 

 

עוד ממבחני דרכים