פיאט פונטו איבו – מבחן דרכים

אחרי 2,100 ק"מ בחברת האיבו ,התגלתה מכונית נוחה למדי ,חסכונית וידידותית לסביבה , אך גם מעט עצלה בגרסת ה 77 כ"ס. המבחן הזה קצת שונה מהמבחנים המקובלים באתר משתי סיבות : הראשונה : הוא נעשה על אדמות שוויץ ואיטליה , והשניה : הוא נמתח לאורך 8 ימים ( במקום יומיים – שלושה בד"כ ) במהלכם…

ששי כהן 23 ביול, 2010

אחרי 2,100 ק"מ בחברת האיבו ,התגלתה מכונית נוחה למדי ,חסכונית וידידותית לסביבה , אך גם מעט עצלה בגרסת ה 77 כ"ס.

המבחן הזה קצת שונה מהמבחנים המקובלים באתר משתי סיבות : הראשונה : הוא נעשה על אדמות שוויץ ואיטליה , והשניה : הוא נמתח לאורך 8 ימים ( במקום יומיים – שלושה בד"כ ) במהלכם צברה המכונית לא פחות מ 2,100 ק"מ , אשר מאפשרים לך להכיר הרבה יותר טוב את המכונית ולגלות גם מה מצליח להרגיז בה בשימוש יום יומי אינטנסיבי. הדגם שנבחן , הוא רכב שכור מסוג פיאט פונטו איבו עם מנוע 1.4 ליטר המשודך לגיר ידני , אך ללא מערכת ה START/STOP אשר מכבה את המנוע בעת עמידה ומסייעת לצריכת הדלק.
הפונטו איבו נחשפה בספטמבר 2009 כדור ההמשך לגרנדה פונטו , אך עדיין משווקת לצידה של  הגרנדה פונטו כגרסה מתקדמת וחדשה יותר . מבחינת עיצוב , שומרת האיבו על הקווים הנאים של הגרנדה פונטו , ועיקר השינויים החיצונים מתרכז בחזית חדשה לרכב , אשר אמנם עדיין נאה למדי , אולם באופן אישי אני מרגיש שקלקלה מעט את העיצוב האיטלקי המקורי המצויין .
בתוך תא הנוסעים , חל לעומת זאת שיפור מהותי הכולל לוח שעונים חדש מעוצב למדי , הכולל סממנים המזכירים פה ושם את האלפא מיטו הספורטיבית והתוצאה הכללית , נעימה מאוד לעין. איכות החומרים קפצה כיתה וכך גם איכות ההרכבה הטובה. תשכחו מהימים בהם תא הנוסעים של פיאט היה מקרקש ומתפרק, כיום איכות ההרכבה אפשר לומר בזהירות , כמעט גרמנית . תלונה אחת בכל זאת נרשמת : סגירת הדלתות דורשת יותר מדי כח והצליל לא ממש איכותי . כך למשל ברוב המקרים נדרשת טריקה של הדלת כדי שהיא תיסגר היטב.

פיאט פונטו איבו

פיאט פונטו איבו

בתוך תא הנוסעים , זוכה הפונטו איבו לשדרוג ניכר באבזור. אם התרגלתם לקמצנות מוגזמת באבזור הגרנדה פונטו , כאן נכונה לכם הפתעה נעימה עם חשמול מלא ( גם בארץ ) לחלונות , דלתות , מראות , הגה כח חשמלי , עם כפתור ה CITY , אשר הופך את ההגה לקל מאוד בתנועה עירונית, מערכת שמע מקורית MP3 נשלטת מההגה, מחשב דרך ומזגן שאמנם לא בעל בקרת אקלים דיגיטלית , אך חזק למדי ( והיו ימים עם 38 מעלות ) . האבזור הבטיחותי מעולה וכולל 7 כריות אוויר ! , בקרת יציבות וציון של 5 כוכבים בריסוק.
האיבו שקיבלנו , מצויידת במנוע בנזין 1.4 ליטר עם גיר ידני והספק של 77 כ"ס. שילוב המנוע והגיר הנ"ל , מעניק למכונית ביצועים עצלים יחסית עם 13.2 שניות בהאצה ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 165 קמ"ש . בתנועה עירונית לא מורגש מחסור בכח , אולם בתנועה בין עירונית באיזור הררי, הורגש חיסרון בכח והיה צורך מסויים במשחק עם ההילוכים כדי לשמור על קצב התקדמות סביר. בארץ נראה שתנועה בינעירונית רגילה , לא תתקשה האיבו לשמור על קצב ההתקדמות המקובל . אם תרצו , משווקת בארץ גם גרסת ה 1.4 ליטר , עם מנוע המולטיאייר המתקדם , בעלת 105 הסוסים אשר משפרים ככל הנראה באופן משמעותי את הביצועים.

פיאט פונטו איבו

פיאט פונטו איבו

על החיסרון בכח , פיצתה הפונטו איבו אותנו בתחנת הדלק. בכבישי שוייץ ההרריים אשר גדושים בעליות קשות ומשחק מתמיד בהילוכים , רגל כבדה יחסית על הגז ,מזגן פועל ,  ארבעה נוסעים ותא מטען עמוס מזוודות ( כן , ניתן לדחוס בפונטו 2 מזוודות גדולות יחסית ) , צרכה הפונטו 14.2 ק"מ לליטר בממוצע . הישג יפה מאוד ביחס לעומס. בכבישי איטליה המישוריים , עלתה צריכת הדלק ל 15.5 ק"מ לליטר עם חלק גדול מהדרך בשיוט באוטוסטרדות במהירות ממוצעת של 130 קמ"ש .  גם חובבי איכות הסביבה ישמחו לשמוע שפליטת ה CO2 שלה נמוכה למדי ועומדת על 132 גרם לק"מ בלבד. בדגם הרובוטי אשר משווק גם בארץ, הנתונים צפויים להיות טובים עוד יותר.
נוחות הנסיעה של המכונית טובה מאוד ושונה ממה שאתה מצפה ממכונית קטנה. שיכוך המהמורות טוב למדי וההרגשה הכללית נוחה למדי כולל המושבים אשר השאירו גב נקי מכאבים לאחר נסיעות ארוכות למדי מדי יום . המרווח לנוסעים מצויין וארבעה מבוגרים לא יתקשו לשבת בנוחות . מערכת ה HILL HOLDER , אשר מסייעת לזינוק בעלייה, עבדה רוב הזמן בסדר , אך לפעמים סרבה לפעול משום מה.

פיאט פונטו איבו

פיאט פונטו איבו

לסיכום :
פיאט פונטו איבו , היא מכונית סופרמיני מודרנית ואיכותית אשר תשנע אתכם למחוז חפצכם בנוחות, בבטיחות ותוך כדי חיסכון ניכר בדלק ( גם ביחס למתחרות קטנות אחרות ) . בתמורה , תאלצו להיפרד מהגיר האוטומטי או לחילופין לרכוש את הגרסה הרובוטית אשר תחסוך ממכם את דוושת המצמד , אך עדיין לא תהיה חלקה כמו גיר אוטומטי רגיל או רובוטי כפול מצמדים.  במחירה של האיבו : החל מ 94,990 ש"ח לדגם הידני והחל מ 99,900 ש"ח לדגם הרובוטי , מעניקה המכונית לדעתי תמורה טובה למחיר ובימים אלו בהם מחיר הדלק עולה כמעט מדי חודש בחודשו , כדאי אולי לשקול ברצינות , רכישת מכונית חסכונית בדלק , אשר עשויה לחסוך לכם מאות שקלים בחודש . בקיצור , שווה נסיעת מבחן.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים