פיאט 500 מבחן דרכים

לעולם יפה יותר ? כנראה שכן , דגם הרטרו של פיאט בהחלט יגרום לכם לחייך כל בוקר . מנוע 1.2 ליטר עם 69 כ"ס משודך לתיבה רובוטית הם לא מתכון מעורר תיאבון לנהיגה ברכב, אבל שהרכב עונה לשם פיאט 500 , התיאבון בריא ואפילו גדול מאוד…  ככה זה עם מכוניות בסגנון רטרו , המראה שלהם פונה…

ששי כהן 19 בספט, 2009

לעולם יפה יותר ? כנראה שכן , דגם הרטרו של פיאט בהחלט יגרום לכם לחייך כל בוקר .

מנוע 1.2 ליטר עם 69 כ"ס משודך לתיבה רובוטית הם לא מתכון מעורר תיאבון לנהיגה ברכב, אבל שהרכב עונה לשם פיאט 500 , התיאבון בריא ואפילו גדול מאוד…  ככה זה עם מכוניות בסגנון רטרו , המראה שלהם פונה לצד הרגשי והחיבה לרכב גבוהה מאוד עוד הרבה לפני שמתיישבים בו.

פיאט 500 אמנם כבר שנה בארץ אולם התחלת השיווק האמיתית שלה החלה רק בחודשים האחרונים עת הורחב ההיצע ונרשמה ירידה לא קטנה במחירי הרכב  אשר היו גבוהים מדי עם התחלת השיווק.  כעת , עם תג מחיר אטרקטיבי המתחיל ב 97,990 ש"ח , מהווה המכונית אופציה מעניינת כמכונית עירונית .

עיצובה של ה 500 בסגנון הרטרו שואב המון סממנים מהמכונית המקורית שהגיחה בשנות ה 50 . המידות הקטנטנות, הפנסים העגולים בחזית ואפילו פנסי האיתות הגדולים  קרובים למקור והתוצאה בהחלט חגיגה לעיניים.  ה 500 , גם אם כבר לא ממש חדשה בארץ, עדיין סוחטת מבטי הערצה בכביש והרבה חיוכים .

פיאט 500 מבחן דרכים

פיאט 500 מבחן דרכים

הכניסה לתא הנוסעים אינה מאכזבת . סגנון הרטרו נמשך גם בפנים הרכב יחד עם לוח שעונים עגול וגדול אשר מזכיר את המקור אך משלב בו בעדינות גם מד סל"ד , שעון חום ודלק וכמובן צג דיגיטלי המספק מידע הישר ממחשב הדרך . לרוחב הדשבורד נמתח כיסוי דמוי פח הצבוע בצבע הרכב בדומה למכונית המקור , אשר יחד עם פתחי אוורור עגולים בצידי הרכב וידיות פתיחת דלתות בסגנון המקור משלימים את המראה הקלאסי .

בסיס הגלגלים 230 ס"מ , צנוע למדי ומאפשר מרווח נאה ליושבים מקדימה בלבד . המושב האחורי מתאים לילדים קטנים בלבד . תא המטען בעל נפח סביר של 185 ליטר אשר יספיקו לקניות מהסופר .

בנסיעה

פיאט 500 משווקת בארץ עם 2 סוגי מנועי בנזין : 1.2 ליטר 69 כ"ס ו -1.4 ליטר 100 כ"ס אשר שניהם משודכים לתיבות הילוכים ידניות או רובוטיות . הדגם אותו קיבלנו למבחן מצוייד במנוע 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים רובוטית 5 הילוכים . עם המנוע הנ"ל לא ציפינו לתאוצות מרשימות או זריזות יתרה , אך למרות הכל הופתענו וגילינו מכונית עירונית זריזה למדי . התאוצה ל -100 קמ"ש אורכת 12.9 שניות וזה בהחלט לא איטי ואפילו די ממוצע בקטגוריית מכוניות הסופרמיני . המהירות המירבית המוצהרת עומדת על 160 קמ"ש .התנהגות הגיר הרובוטי טובה באופן כללי יחסית לגיר עם מצמד בודד והרכב מצוייד במערכת בגבעה מחזיקאשר מונעת דרדור ואת הצורך בזינוק בעלייה .

בנסיעה עירונית מתגלה המכונית כקלה ומהנה לנהיגה . ההגה בעל התגבור החשמלי מאפשר יחד עם מידות הרכב הקטנטנות ( 3.55 מטר אורך ) ביצוע חניות בקלות מרשימה ותמרון קליל בתוך העיר . מחוץ לעיר מספקת המכונית ביצועים סבירים ורק רעשי הרוח במהירויות קצת גבוהות מעיק קצת על תחושת הנוחות . מתלי הרכב מעט נוקשים ובנסיעה בכביש משובש , משתדלת ה 500 להעביר את תחלואי הכביש אל היושבים ברכב .

הנדסת האנוש טובה בד"כ . רוב המתגים ברורים ומסודרים במקומות בהם אתה מצפה שיהיו אך לא נקי מבעיות : ידית הגבהת מושב הנהג קרובה מאוד לידית בלם היד וכך קרה שהתבלבלתי רוב הזמן ובעת עצירה הגבהתי את מושב הנהג במקום למשוך בלם יד . בעייה נוספת קשורה לבית תופסן חגורות הבטיחות אשר צפוף מעט ומקשה חיבור חגורה בקלות .

אחד מיתרונותיה הגדולים של הפיאט 500 קשור לחיסכון בדלק . במהלך הזמן בו שהתה אצלי השיגה המכונית צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר . מכובד מאוד . הידידותיות לסביבה מרשימה גם כן עם פליטת CO2 נמוכה מאוד העומדת על 119 גרם לק"מ , תודות למנוע החסכוני קטן הנפח ולגיר הרובוטי .

אבזור ה 500 נאה כבר בדגם הבסיסי ( POP ) עם חשמול מלא , מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים , מחשב דרך ועוד . אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט 7 כריות אוויר ובקרת יציבות אשר עזרו למכונית לזכות גם ב 5 כוכבים הריסוק במבחן . קצת מרגיז שבדגם הבסיסי נעלמים כמה פריטים שעולים דולרים בודדים כגון : מראה בסוכך השמש של הנהג וידיות אחיזה לנהג ולנוסע .

 לסיכום

פיאט 500 הינה מכונית עירונית נהדרת . במחיר של סופרמיני מודרנית , תוכלו לרכוש אמנם מכונית מיני קטנה יותר אבל אחת כזאת שתגרום לכם לבלוט בעדר המכוניות האפורות שמציפות את ארצינו ולהוות אפילו סוג של פריט אפנה . ה 500 בנוסף , ידידותית מאוד לסביבה , חסכונית בדלק ומאפשרת תנועה עירונית קלילה ומהנה . במחירה הנוכחי , החל מ 97,900 ש"ח היא מהווה עסקה טובה בהחלט ובעיקר אם מסתכלים על מכוניות הרטרו האחרות שמוצעות כאן אשר עולות הרבה הרבה יותר .

פיאט 500 מבחן דרכים

פיאט 500 מבחן דרכים

 

עוד ממבחני דרכים