פיאט 500 קבריולט – מבחן דרכים

מכונית מיני קבריולט אופנתית ,לא חייבת להיות רק לעשירים . פיאט 500C היא דוגמא טובה למכונית שתספק לכם הרבה כיף בלי למשכן את הבית. בהתחלה הכל היה נראה מושלם. טלפון מיחסי הציבור של פיאט , אישר נסיעת מבחן ליומיים מלאים עם ה 500 קבריולט ונשאר רק לבחור לאן לוקחים אותה . רגע , גג פתוח…

ששי כהן 16 באפר, 2010

מכונית מיני קבריולט אופנתית ,לא חייבת להיות רק לעשירים . פיאט 500C היא דוגמא טובה למכונית שתספק לכם הרבה כיף בלי למשכן את הבית.

בהתחלה הכל היה נראה מושלם. טלפון מיחסי הציבור של פיאט , אישר נסיעת מבחן ליומיים מלאים עם ה 500 קבריולט ונשאר רק לבחור לאן לוקחים אותה . רגע , גג פתוח , שמש , אווירה של חופש … מה מתאים יותר מאילת למבחן ? אבל , אז החלו הבעיות : יום לפני איסוף הרכב , מגיע טלפון מפיאט שהרכב צריך לחזור ביום השני ב 14:00 במקום ב 18:00 לצורך צילומי אפנה  ( אמ… חיים יפים יש למכונית הזאת … ). "אין בעיה " עניתי , נקצר את היום השני.  אבל כאן לא הסתיימו השיבושים . בבוקר הגעתי לאסוף את המכונית מת"א אשר תואמה לשעה 9:00 , מילאתי את הטפסים ואז נמסר לי " המכונית בדרך , עוד כמה דקות היא כאן " , אחרי חצי שעה של המתנה , מגיעה ההודעה הבאה  : " יש בעיה , הרכב קיבל מכה קלה מקדימה ויעבור קודם במוסך המרכזי " . כאן כבר התחלתי להישבר .  " יש  עוד סיכוי שהרכב ייצא בכלל היום " שאלתי, " בוודאי , זה רק של עיכוב של שעתיים –שלוש " , בהחלט לא משהו רציני , רק שאני צריך לצאת לדרך מת"א בערך ב 12:00, לעבור בבית ברחובות לאסוף את האשה ואת 2 הילדים , להמשיך לאילת ולמחרת על הבוקר לעזוב כבר את העיר כדי להחזיר את הרכב עד 14:00 בת"א. – המלון כבר שולם וביטול יגרום לאבדן הכסף וחבל.  מנהל הסוכנות ניסה אף לעודד אותי והוסיף : " קח לך פיאט פנדה בינתיים וברגע שהרכב מגיע , אני אשלח אותו ישירות אלייך " . כן , אבל לאן בדיוק אני אסע עכשיו …

 בסופו של דבר , הרכב הגיע די מהר וכבר ב 11:00 הוא התייצב בסוכנות. בסה"כ נפל לו איזה ניקל מהפגוש הקדמי והיה צריך להחזירו למקום. קיבלתי את המפתח יחד עם דקירה אחרונה לסיום : " הרכב חייב להיות פה מחר עד השעה 13:00 מקסימום , אני מצטער …"

פיאט 500 קבריולט - מבחן דרכים

פיאט 500 קבריולט – מבחן דרכים

אחוז עצבים על חצי היום שנהרס ניגשתי אל הרכב , אבל ברגע שראיתי אותו , בשנייה אחת לחץ הדם ירד, החיוך השתלט על הפנים ונראה היה שמעולם לא הרגשתי טוב יותר… וזה בערך תמציתו של הרכב הזה :פיאט C 500 , הוא רכב לעולם יפה יותר , העיצוב הרטרו מודרני נראה מעולה ואתה נהנה מהרכב עוד הרבה לפני שבכלל התיישבת בו. ואפילו קיבלתי את הדגם הבכיר עם מנוע 1.4 ליטר ואבזור מלא.

פיאט 500C, הוצגה בתערוכת ג'נבה לפני שנה כדגם נוסף לסדרת ה 500 החדשה שזוכה להצלחה בעולם ומיוצרת במפעל פיאט בפולין . למען חיסכון בעלויות ודימיון נוסף לדגם המקורי, בחרו בפיאט לצייד את ה 500 קבריולט בגג בד רך אשר נפתח חשמלית ומתקפל מאחור מעל לתא מטען , בצורה שלא גוזלת מקום בתא המטען ואינה דורשת חיזוקי מבנה עקב שימוש בקורות הצד של המכונית ובניגוד למקובל במכוניות קבריולט . התוצאה על כל פנים , מרשימה ויפהפיה . פתיחת הגג אגב לא חייבת להיעשות במלואה וניתן לפתוח רק את הגודל הרצוי , משהו בסגנון חלון גג נפתח רגיל , כפול או את כולו  ואפילו תוך כדי נסיעה עד 30 קמ"ש.

פיאט 500 קבריולט - מבחן דרכים

פיאט 500 קבריולט – מבחן דרכים

פנים הרכב ממשיך את החגיגה העיצובית: שעון אחד גדול בסגנון רטרו, הכולל את כל מה שדרוש ממכונית מודרנית כולל מס סל"ד, ומחשב דרך. פס רחב דמוי פח בצבע הרכב שעובר לאורך כל לוח השעונים ושילוב צבעים נאה  עם הגה וקונסולה מרכזית בצבע שמנת . איכות החומרים קצת פחות מלהיבה עם משטחים קשים למגע וחומרים פשוטים יחסית. איכות ההרכבה דווקא טובה וברכב המבחן אשר עבר 10,000 ק"מ בתנאים ככל הנראה קשים , הכל היה מהודק ולא נשמעו רשרושים מדאיגים.

אבזור הרכב כולל כסטנדרט רדיו דיסק מקורי MP3 , מחשב דרך, חיישני רוורס ואבזור בטיחותי מלא עם 7 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט אשר העניקו ל 500 ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. בדגם המבחן , האבזור כלל בנוסף : שליטה למערכת השמע מההגה, חיבור USB  , דיבורית מקורית מצויינת (BLUE&ME  ) , פנסי קסנון,פנסי ערפל,הגה מצופה עור, פגושים וסופית אגזוז ייחודיים, ריפודי עור בצבע אדום מרהיבים וחישוקי גלגלים קלים ספורטיבים. משום מה חסכו בפיאט ולא התקינו משענת יד בין המושבים אשר מורגש בחסרונה בנסיעות ארוכות.

פיאט 500 קבריולט - מבחן דרכים

פיאט 500 קבריולט – מבחן דרכים

דגם המבחן צויד במנוע 1.4 ליטר בעל הספק מרבי של 100 כ"ס ב -6,000 סל"ד אשר משודך לגיר רובוטי 5 הילוכים עם מצמד בודד . הביצועים הרשמיים נאים עם 10.7 שניות ל 100 קמ"ש והמהירות המרבית 182 קמ"ש . בנסיעה מרגישה ה 500 זריזה למדי ולא מורגש חוסר בכח . עקיפות נעשות בקלות יחסית ואפילו הצליל הנפלט מהאגזוז ספורטיבי יחסית . הגיר הרובוטי הפשוט עובד בסה"כ בסדר ואף טוב מהצפוי . אמנם מורגש טלטול מסויים של הרכב בעת ההעברות ההילוכים , אך משהו שמתרגלים אליו במהרה ולא שמים לב אליו בהמשך . מערכת ה בגבעה מחזיקהסטנדרטית , מסייעת בזינוק בעלייה ופותרת את אחת מבעיות הגיר הרובוטי . צריכת הדלק שלו במבחן נעה סביב 17 ק"מ לליטר אך יש לציין שהרכב עבר את מרבית הדרך בכביש מהיר , אולם אין ספק שהרכב חסכוני ואף ידידותי לסביבה ( במדד זהום האוויר ציון 3 מצויין ) .

נוחות הנסיעה טובה למדי , המרווח ליושבים מלפנים טוב והספסל האחורי מתאים רק לילדים קטנים . הילדים שלי בכל אופן , נהנו מהרכב ולא חשו בתחושת הצפיפות ובוודאי שלא התלוננו . החוויה הגדולה היא כמובן נסיעה עם גג פתוח אשר מעניקה שפע של אור , אוויר וכיף , כל עוד כמובן אתם לא בתנועה עירונית צפופה , אז תעדיפו ככל הנראה את הגג סגור והמזגן פתוח . מזג האוויר המצוין שהיה השבוע , אפשר נסיעה עם גג פתוח למרות שבאופן כללי , ישראל היא לא המדינה האידיאלית לרכבי קבריולט . באופן מפתיע התגלתה ה500C שימושית למדי למרות מימדיה המיניאטורים ונפח תא המטען שלה (185 ליטר ) הפתיע ביכולת לדחוס לשם דברים . אגב , ניסיון לפתוח את תא המטען כאשר הגג פתוח לגמרי נותן פקודה אוטומטית לגג להיסגר מעט כדי לאפשר פתיחה .

סוף הדרך

פיאט 500 קבריולט בגרסתה הבסיסית היא מכונית הקבריולט הזולה ביותר בארץ . לזכותה עיצוב מהפנט ויחידת כח המציעה ביצועים טובים יחסית לצד תצרוכת דלק מצוינת . האבזור בדגם הנבחן מכובד ביותר ומעניק יחד עם ריפודי העור האדומים תא נוסעים אטרקטיבי . אפשרות פתיחת הגג מוסיפה רבות לחווית הנסיעה ולהרגשת החופש למרות שסביר להניח שרוב הזמן תסעו עם גג סגור עקב מזג האוויר הישראלי הלא ידידותי . בנוסף , היא מסובבת ראשים בקביעות ותזכו לשמוע הרבה קריאות התפעלות ומחמאות . מחירה הבסיסי לצרכן אפילו די אטרקטיבי ומתחיל ב 119,900 ₪ לדגם הידני . תוספת של 20,000 ₪ תספק לכם כבר גיר אוטומטי רובוטי והגרסה הבכירה עם מנוע 1.4 ליטר ואבזור מלא כבר עולה 159,900 ₪ שזה כבר לא מעט . אני הייתי מסתפק בדגם הבסיסי שנותן תמורה טובה למחיר .

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים