פיג'ו 107 מבחן דרכים

לאור הצלחת מכוניות המיני הזולות בישראל , מנסה פיג'ו את כוחה ומצרפת לתחרות את ה 107 בגרסה ידנית , חסכונית ומקוצצת במחיר . לאחר פתיחה מעט צולעת לפיג'ו  107 בישראל, אשר נבעה ממחיר חדירה גבוה למדי אשר היה קרוב מדי ל 207 , קוצץ המחיר בחודשים האחרונים ונוספה גם גרסה ידנית זולה עוד יותר ,…

ששי כהן 12 באוג, 2010

לאור הצלחת מכוניות המיני הזולות בישראל , מנסה פיג'ו את כוחה ומצרפת לתחרות את ה 107 בגרסה ידנית , חסכונית ומקוצצת במחיר .

לאחר פתיחה מעט צולעת לפיג'ו  107 בישראל, אשר נבעה ממחיר חדירה גבוה למדי אשר היה קרוב מדי ל 207 , קוצץ המחיר בחודשים האחרונים ונוספה גם גרסה ידנית זולה עוד יותר , אשר נותנת סיכוי נוסף ל 107 לחדור אל סגמנט מכוניות המיני המתפתח בארץ . האם הפעם היא תצליח ?
פיג'ו 107 פותחה כחלק מפרוייקט משותף של פיג'ו-סיטרואן וטויוטה לייצור מכונית מיני , קלה לתנועה עירונית, חסכונית וידידותית לסביבה וזולה לרכישה. הפרוייקט הניב 3 מכוניות : סיטרואן C1 , טויוטה אייגו ופיג'ו 107 ,כאשר האחרונה היתה ליחידה שעשתה עלייה לארץ הקודש.
ה 107 משווקת בישראל בגרסת 5 דלתות , בעלת אורך של 3.43 מטר בלבד , רוחב של 1.63 מטר ומציעה 4 מקומות ישיבה. לזכותה חזות מרשימה ומודרנית , לוק של מכונית כאילו קופה מהצד , אשר גורם לאנשים לחשוב שמדובר במכונית 3 דלתות וגם החלק האחורי מעוצב למדי עם שמשה גדולה וכהה אשר משמשת גם כדלת תא במטען . בקיצור, אם הייתם בוחרים רכב מיני לפי היופי , ה 107 היתה זוכה ובגדול.

פיג'ו 107 מבחן דרכים

פיג'ו 107 מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים , ממשיכה את העיצוב החיצוני השובב עם לוח שעונים מעוצב למדי , הכולל מד סל"ד חיצוני מעוצב, קונסולת בקרת מיזוג אוויר חצי שקופה אשר מוארת בלילה בתאורה ייחודית , ציפוי חלקי לדלתות אשר משאיר הרבה פח בצבע החיצוני של הרכב בסגנון רטרו ( ובדומה לפיאט 500 ) והמון המון תאי אחסון בגדלים שונים המוסיפים לשימושיות.
אבזור הרכב כולל כסטנדרט צמד חלונות חשמל , נעילה מרכזית מהשלט , מזגן מקורי ( חזק מאוד במפתיע ), מערכת שמע מקורית עם חיבור לנגן חיצוני  והגה כח . למען החיסכון , המראות בעלות כיוונון ידני בלבד והחלונות האחוריים נפתחים מעט רק הצידה . האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט והמכונית זכתה לציון טוב של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

פיג'ו 107 מבחן דרכים

פיג'ו 107 מבחן דרכים

בצד ההנעה מגיע לארץ מנוע אחד בלבד : בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בעל הספק של 68 כ"ס ב 6,000 סל"ד . תיבת ההילוכים במקרה שלנו היתה ידנית 5 הילוכים אך מוצעת לצידה גם תיבת הילוכים רובוטית ( 2TRONIC ) נטולת קלאץ' כמובן. הביצועים הרשמיים מדברים על תאוצה של 14 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 157 קמ"ש . בנסיעה עירונית , מרגישה המכונית זריזה למדי ולא מורגש המנוע הקטן . שילוב ההילוכים קליל וההרגשה הכללית כיפית . ( אולי בגלל שאנחנו שמחים לנהוג על ידני ) . ה 107 , למרות שאיננה חדשה בארץ, מסובבת ראשים וסוחטת תגובות כמעט בכל חנייה שבה העמדנו אותה , כנראה לא מעט בזכות הצבע הצהוב העז אשר בולט בים המכוניות האפורות שמציפות את הכביש . נוחות הנסיעה טובה יחסית למכוניות מיני אך אל תצפו לנוחות המסורתית של פיג'ו , ובצד השלילה , נוסיף גם את רעש המנוע אשר חודר לתא הנוסעים לא רק בסל"ד גבוה. תא המטען אגב, קטן למדי , אך יספק לצורך ביצוע קניות בסופר. על מזוודות ועגלות ילדים , כדאי שתוותרו.
תצרוכת הדלק של ה 107 , היא אחת מיתרונותיה עם הצהרה על 21.7 ק"מ לליטר . בפועל הגענו ל 17 ק"מ לליטר שזה מאוד מכובד . פליטת ה CO2 שלה לא פחות ממעולה ועומדת על 106 גרם לק"מ בלבד . פשוט מדהים כמה שהרכב הזה ידידותי לסביבה ולשם השוואה , נציין שמכונית משפחתית אוטומטית 1.6 ליטר , מזהמת בממוצע 50% יותר .

פיג'ו 107 מבחן דרכים

פיג'ו 107 מבחן דרכים

בסיכומו של יום , נותרתי עם טעם טוב למדי מהטעימה של ה 107 . יבואנית פיג'ו , נקטה בצעד חכם כאשר הפחיתה את מחירה של 107 וצירפה גם גרסה ידנית להיצע. שוק מכוניות המיני התפתח מאוד בשנה האחרונה ולצד יונדאי וסוזוקי שמוכרות כמויות יפות מאוד, יש לדעתי מקום גם לנציגה מבית פיג'ו . לזכותה עיצוב של מלכת יופי, צריכת דלק מעולה, ובטיחות טובה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה ובוודאי ביחס לסוזוקי אלטו בעלת 3 הכוכבים . בצד השלילה היא מעט רועשת ולא ממש נוחה כצפוי מפיג'ו. במחירה הנוכחי : 71,990 ש"ח לדגם הידני ו 74,990 ש"ח לדגם האוטומט , היא מהווה לדעתי תמורה נאה לכסף אשר מצביעה על בעליה גם כטיפוס אופנתי ובעל מודעות לאיכות הסביבה.

פיג'ו 107 מבחן דרכים

פיג'ו 107 מבחן דרכים

 

 

 

עוד ממבחני דרכים