פיג'ו 3008 טורבו 1.2 ליטר – מבחן דרכים

פיג'ו 3008 בגרסת 1.2 ליטר טורבו החדשה, מבטיחה צריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. אז יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד כדי לראות עד כמה היא באמת חסכונית וחזרנו מופתעים.

ששי כהן 24 בדצמ, 2018
פיג'ו 3008 טורבו 1.2

צילומים: רונן טופלברג
שנתיים לאחר שהושק כאן הדור החדש של פיג'ו 3008, הלהיט החדש של פיג'ו שהפך בינתיים לרכב הנמכר ביותר של היצרן בארץ, התעדכנה בחודשים האחרונים משפחת ה-3008 עם סדרת מנועי בנזין ודיזל חדשים, שהחליפו בהדרגה את המנועים הוותיקים. החדשה העיקרית במשפחת הדגמים היא כניסתה של גרסת בסיס חדשה לרכב, המצוידת במנוע טורבו 1.2 ליטר ותיבה אוטומטית 8 הילוכים, שמבטיחה על הנייר שילוב מוצלח במיוחד של ביצועים וצריכת דלק. איך זה מתבטא במציאות?


תחרות הנהג האיטי…

בהשקת ה-3008 טורבו 1.2 ליטר שנערכה אמש (23/12), שולבה גם השקה דינמית לדגם שכללה מירוץ מכוניות במסלול שנקבע מראש ממתחם החברה המרכזי בשורק (ליד ראשל"צ) לעיר ערד, בו יצטרכו העיתונאים באופן מקורי למדי להיות דווקא האיטיים ביותר… או ליתר דיוק, החסכוניים ביותר בדלק. צריכת הדלק של הרכב לפי נתוני היצרן, עומדת על כ-19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר יותר, ואנחנו התבקשנו לנסות להשיג את התוצאה הטובה ביותר. זוג העיתונאים שינצח במבחן, יזכה בצ'ק על סך 3008 שקל… אותם יבחר לאיזו עמותה לתרום… (בהחלט רעיון מבורך)

פיג'ו 3008 טורבו 1.2

כך יצאנו לדרך שיירה של 8 מכוניות פיג'ו 3008 חדשות, במגוון צבעים מרהיבים יותר או פחות, למסלול נסיעה של 140 ק"מ, שכלל שילוב של כבישים בין עירוניים, כבישים מהירים, עליות חדות, ירידות ארוכות וגם הרבה תנועה של שעות בוקר בחלק מהמסלול. בקיצור, נסיעה משולבת בתנאים כמעט אמיתיים, שכן אף אחד לא העז להדליק מזגן, לצאת לעקיפה, לצאת ראשון מהרמזור, או חלילה לתת "קיק דאון". בקיצור, חבורה של זקנות… ולחשוב שאת החבורה הובילו עוד בתחילת הדרך מנכ"ל החברה דני שביט ויו"ר הקבוצה דורי מנור עם פיג'ו 308 GTI…

פיג'ו 3008 טורבו 1.2

ויש תוצאות משביעות רצון

אז ל-19.2 ק"מ בממוצע שמצהיר עליהם היצרן אף אחד לא הגיע, אולם למקום הראשון הגיעו צמד עיתונאים (אופיר דואק מ-The Car ופרבל צ'רנצקי מקארספורום) שהצליחו להשיג צריכת דלק של 18.8 ק"מ לליטר בממוצע (בבדיקה מדיוקת של תדלוק בתחנת דלק וחישוב עם הק"מ שצבר הרכב בנסיעה). תוצאה פנטסטית שמאשרת למעשה את נתוני היצרן. אנחנו אגב, (ששי כהן מאתר WHEEL ובועז קורפל מספורט 5) הגענו למקום השני והמכובד עם תוצאה של 18.1 ק"מ לליטר במציאות. את הפרס הכספי החליטו זוג המנצחים לתרום לעמותת "הכנפיים של קרמבו".

פיג'ו 3008 טורבו 1.2

הדרך חזרה נראתה קצת אחרת…

לאחר ארוחת צהריים מפנקת באווירה מדברית, שוחרר הרסן ויצאנו לדרכינו חזרה ללא מגבלות… אם בדרך הלוך הדגש היה על חיסכון בדלק, הדרך חזרה אופיינה בקצב מהיר בהרבה, ואפילו עם הנאה מנהיגה. מנוע הטורבו 1.2 ליטר 130 כ"ס מספק ביצועים נאים במבחן המציאות, ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, מציעים תאוצה מרשימה (9.7 שניות ל-100 קמ"ש), יכולות עקיפה נאות (מומנט של 23.5 קג"מ כבר מ-1,750 סל"ד) ואחיזת כביש גבוהה. למרות שמדובר במנוע 3 צילינדרים, בשום שלב של המבחן, לא בנסיעה הרגועה ולא בנסיעה המאומצת, לא הורגשו רעידות המאפיינות לעיתים מנועים מהסוג הנ"ל. גם בסעיף הנוחות, מציע ה-3008 נוחות נסיעה גבוהה במרבית סוגי האספלט (למרות חישוקי ה-"18 והחתך הנמוך יחסית שהפכו לסטנדרט בדגם) ונסיעה שקטה גם תחת מאמץ. צריכת הדלק בחזרה, בתנאים מאומצים עמדה על כמעט 15 ק"מ לליטר בממוצע.

פיג'ו 3008 טורבו 1.2

מפנקת

מעבר לכך, מדובר באותו תא נוסעים עתידני ומפנק, הכולל רשימת אבזור נדיבה כבר מרמת הגימור הבסיסית "Active", הכוללת בין השאר: לוח מחוונים דיגיטלי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה אחורית הכוללת מבט 'על' וקווי גבולות החניה, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, מולטימדיה מקורית 8 אינץ' עם ממשק אפל קאר-פליי, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חישוקי 18 אינץ' ועוד. אבזור הבטיחות כולל: מערכת התרעת שמירת מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת התרעה לסטייה מנתיב, התרעה לערנות הנהג, 6 כריות אוויר וזיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט. חבל רק שהנדסת האנוש לעיתים מסורבלת, ותפעול בקרת השיוט מסורבל מאוד לשימוש.

פיג'ו 3008 טורבו 1.2

פסק דין

פיג'ו 3008 טורבו 1.2 ליטר, מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי החסכוניים במיוחד, ומציע במידה מסוימת גם חלופה זולה יותר למרבית דגמי הדיזל בקטגוריה. לזכותו עיצוב חיצוני מפתה, עיצוב פנימי עתידני, אבזור עשיר כסטנדרט ויחידת כח המציעה ביצועים מצוינים לצד חיסכון בדלק. בסעיף החובה, מחירי משפחת דגמי ה-3008 התייקרו מספר פעמים בשנה החולפת וגם מחירה של גרסת הכניסה החדשה מתחיל ב-150,000 שקל (145,000 שקל עכשיו במבצע). כך או כך, מדובר ללא ספק באחד מרכבי הפנאי המוצלחים בקטגוריה, ולמי שחושש ממוניטין של אמינות וסחירות של פיג'ו, נוסיף שלפי נתוני מחירון לוי יצחק, בשנתיים בהם משווק הדור הנוכחי של פיג'ו 3008, ירידת הערך שלו היתה כמעט זהה למובילי השוק מבית יונדאי וקיה.



עוד ממבחני דרכים