פיג'ו XP400 בישראל : האם זה יהיה מנוע הצמיחה של החטיבה הדו-גלגלית?

דלב מוטוספורט מתחילה בשיווק פיג'ו XP400 – קטנוע מנהלים אדוונצ'ר שמצטרף לקטגוריה הצומחת בישראל, עם המנוע החזק בקטגוריה, עיצוב אתלטי והבטחה לפרוץ את גבולות הדרכים הסלולות עם יכולת שבילים של ממש. המחיר יחל מ- 47,990 שקל לתקופת ההשקה.

ששי כהן 23 ביונ, 2023
פיג'ו XP400 בישראל

חברת ד.ל.ב מוטוספורט השיקה אמש בישראל את פיג'ו XP400, קטנוע האדוונצ'ר החדש שלהם, אשר נוחת בארץ זמן קצר לאחר ההשקה העולמית. בחברה תולים תקוות רבות בדגם החדש ומאמינים שזה הדגם שעשוי להחזיר את החטיבה הדו-גלגלית של פיג'ו לשוק הקטנועים בישראל ולהביא את המותג לנתח שוק משמעותי יותר, שאולי יזכיר את הימים היפים של המותג כאן בשנות ה-90, עם צפי לכמה מאות מסירות בשנה.


ה-XP400 מצטרף לקטגוריית הקטנועים 300-400 סמ"ק ודגמי המקסי סקוטר – סגמנטים אשר זוכים לצמיחה מואצת בשוק הדו-גלגלי המקומי ובשנה שעברה כבר הגיעו לנתח שוק של-31% משוק הקטנועים, עם להיטים כמו הונדה ADV350 ופורזה 350 שסיפקו לבדם קצת יותר מ-800 כלים, שבעיקר באו על חשבון מכירות קטנועי האדוונצ'רים והספורט הגדולים כמו ימאהה TMAX והונדה XADV750 שסובלים מירידה במכירות.

פיג'ו XP400 החדש שמצטרף כעת לקטגוריה הלוהטת, מצויד בעיצוב מודרני ושפת עיצוב חדשה המזכירה במידה מסוימת את דגמי המכוניות של פיג'ו (למרות שחטיבת הדו-גלגלי של פיג'ו כבר לא נמצאת באותה בעלות של חברת המכוניות). לצד העיצוב האתלטי והמרשים ללא ספק, מצויד הכלי במיגון רוח קצר וכהה, חישוקי שפיצים הנועלים צמיגי טיובלס פירלי סקורפיון STR Rally  (17 110/70 מלפנים, 15 160/60 מאחור) ומתלים ארוכי מהלך מבית קיאבה המסירים כל ספק לגבי יכולותיו שמעבר לעולם הסלול. יחד עם זאת, בשל האופי הספורטיבי ומבנה המתלים, בסעיף השימושיות הוא לוקה בתאי אחסון קטנים יחסית ואפשרות מוגבלת לאחסן קסדת 3/4 בלבד. 

פיג'ו XP400 בישראל

אל אלו מצטרפים לוח מחוונים גדול וחדשני (גם הוא בסגנון העיצוב של מכוניות פיג'ו), הממוקם גבוה מהמקובל, במטרה להפוך אותו לנגיש ויזואלית עבור הרוכבים, הכולל גם את טכנולוגיית ה-i-Connect, בעזרתה ניתן לקשר את הטלפון החכם ולהציג על גבי מסך ה-TFT הצבעוני הנחיות ניווט ואף לשמור מידע רב מהרכיבה באפליקציה. לצד שני מושבים מרווחים בגובה 815 מ"מ, מצויד הכלי גם בשקע USB לטעינת הטלפון החכם במקרה הצורך ואופציה להוסיף שלל אבזור מקורי כולל ארגז אחורי עליון ושני ארגזי צד בעלי נפח הטענה גדול. 

פיג'ו XP400 בישראל

ה- XP400 מצויד במנוע החזק ביותר בקטגוריה, בנפח 400 סמ"ק, מקורר נוזל המפיק את ההספק הגבוה ביותר – 36.7 כ"ס ב-8,150 סל"ד וכן 3.9 קג"מ ב-5,400 סל"ד, מה שמבטיח רצועת כוח רחבה מאוד ותגובתיות מוחשית בכל תנאי הרכיבה. בנוסף לכך, גם צריכת דלק נמוכה במיוחד של 3.8 ליטר בלבד ל-100 ק"מ ועם מכל דלק בנפח 13.5 ליטר, טווח הרכיבה בין תדלוקים ארוך למדי. בהתאם ליכולות הגבוהות של המנוע וייעודו של ה-XP400 החדש לרכיבה גם בשטח, פיג'ו ציידו אותו במערכת בלימה חזקה המורכבת מצמד דיסקים בקוטר 295 מ"מ מלפנים הננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים (היחיד בקטגוריה) ודיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ מאחור, בגיבוי מערכת ABS מתקדמת וגם במערכת מתלים איכותית מאוד, כאשר מלפנים ישנו מזלג הפוך בעל קוטר של 41 מ"מ ומהלך של 140 מ"מ ומאחור בולם יחיד מעובה. בנוסף לכך, ישנה גם בקרת אחיזה הניתנת לביטול בהתאם לצורך ותנאי הדרך.

לקטנוע מוצמדת אחריות של שנתיים ללא הגבלת קילומטרים!

מחירון פיג'ו XP400 (לא כולל אגרת רישוי בסך 328 ₪):

           – דגם ALLURE (חישוקים יצוקים): 49,990 שקל

           – דגם GT (חישוקי שיחים): 51,990 שקל

במסגרת ההשקה 50 קטנועים ראשונים יימכרו במחירי השקה מיוחדים:  דגם ALLURE (חישוקים יצוקים) ב-47,990 שקל ודגם GT (חישוקי שיחים) ב-49,990 שקל. 

עוד מדו גלגלי