סיגריה אלקטרונית אייקוס: לעשן ברכב בלי עשן וריח

מעשנים ברכב ומטרידים את הסובבים אתכם (ובצדק)? אולי לפיליפ מוריס יש את הפתרון בשבילכם: אייקוס- מוצר טבק ללא עשן, ללא אפר ועם הרבה פחות ריח.

ששי כהן 22 באוק, 2017

אחת הבעיות המטרידות ביותר את ציבור המעשנים הוא העישון ברכב, המטריד את הנוסעים ברכב, משאיר ריח רע שנדבק בכל מקום ברכב כמעט לצמיתות, מלכלך את כל הרכב עם אפר ומשאיר חורים על הריפודים, וזאת עוד לפני הנזק החמור לבריאות הנגרם למעשן והסובבים אותו. המוצר החדש של פיליפ מוריס עשוי אולי לשנות את המצב.



ה- IQOS הינה מערכת אשר מחממת טבק לטמפרטורה של לא יותר מ- 350 מעלות, מה שיוצר אדים המכילים ניקוטין. מכיוון שה-IQOS מחמם טבק ולא שורף אותו, אין אש, אין אפר ולא נוצר העשן הרב שנלווה  לסיגריות. לדברי היצרן, האייקוס פותח לאחר עשור של מחקר ופיתוח ומסגרת השקעה של מיליארדים, ועל המוצר עמלו למעלה מ- 400 מדענים בהם מהנדסים.
כמו כן, מהמחקרים שערכו בפיליפ מוריס עולה כי באדי הטבק הנוצרים בעת השימוש במכשיר ה-IQOS ישנה הפחתה של כ-90% בהיקף החומרים בעלי פוטנציאל לנזק.
בחברה מצהירים שמאז הושק השנה המוצר בארץ, נמכרו כאלפי יחידות בשוק המקומי, מה שמצביע לפחות תאורטית על אלפי אנשים שעזבו את הסיגריות והחליפו אותם במוצר חלופי שהרבה פחות מזיק לבריאות.
כמה עולה? מכשיר האייקוס עצמו בעלות ראשונית וחד פעמית של 350 ₪ ומקלוני הטבק יימכרו תחת המותג HEETS כאשר כל חפיסה מכילה 20 יחידות טבק לחימום. מחיר חפיסת HEETS זהה למחיר חפיסת מרלבורו. חיסכון בכסף אולי לא תראו כאן, אך ייתכן ותפחיתו את הנזקים הבריאותיים, לצד בונוס של שמירה על הרכב והפחתת המטרד לנוסעים בו.
חשוב להדגיש כי איננו בעד עישון, והתוכן הנ"ל מיועד עבור מעשנים המעוניינים אולי בהפחתת נזקי הסיגריות ושמירה על רכבם על הדרך.