פיתוח ישראלי : הסבת רכב רגיל להיברידי !

פבל קוניושנקו, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, חשף היום מודל מהפכני להסבת רכב סטנדרטי להיברידי. תעשיית רכב של ממש עוד אין בישראל , אבל פיתוחים טכנולוגים בהחלט קיימים . קבלו את הפיתוח המהפכני של פבל קוניושנקו, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה שסיים את לימודיו לפני כחצי שנה במכללת אפקה להנדסה והציג היום במסגרת תערוכת פרוייקטים של המכללה , מודל…

ששי כהן 25 במאי, 2011

פבל קוניושנקו, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, חשף היום מודל מהפכני להסבת רכב סטנדרטי להיברידי.

תעשיית רכב של ממש עוד אין בישראל , אבל פיתוחים טכנולוגים בהחלט קיימים . קבלו את הפיתוח המהפכני של פבל קוניושנקו, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה שסיים את לימודיו לפני כחצי שנה במכללת אפקה להנדסה והציג היום במסגרת תערוכת פרוייקטים של המכללה , מודל חדשני אשר מסוגל לטענתו להפוך רכב משפחתי ממוצע בעל הנעה קדמית , לרכב היברידי חסכוני בדלק והרבה פחות מזהם ובמינימום שינויים טכניים .
לדברי קוניושנקו , העתיד שייך לרכבים היברידיים לפחות עד שיוצעו מכוניות חשמליות בעלות טווח נסיעה הגדול משמעותית ממה שמציעות החשמליות של היום . לצורך כך , הוא פיתח מערכת היברידית קומפקטית הפעולת במודל הדומה לטויוטה פריוס ומאפשרת נסיעה  על חשמל וגם משולבת עם מנוע הבנזין .
המערכת כוללת צמד מנועים חשמליים בעלי הספק של 7KW כל אחד , המחוברים לגלגלים האחוריים של הרכב וכוללים בנוסף דיפרנציאל אלקטרוני ומערכת בקרה אשר מתאמת את הפעילות עם מנוע הבנזין של הרכב ומערכותיו. החשמל שנצרך מגיע ממצברי ליתיום פולימר מתקדמים אשר ממוקמים בתא המטען של המכונית ולמרות משקל רב של 80 ק"ג , מקטינים את גובה תא המטען רק ב 4 ס"מ ! אך באים על חשבון אחד הנוסעים ברכב בשל המשקל הגבוה שנוסף למכונית .
בעזרת יחידת הכח הנ"ל , תוכל המכונית באופן תיאורטי לנסוע עד 60 קמ"ש על גבי חשמל בלבד , אז יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין ותציע בנוסף 2 תוכניות נהיגה : רגיל – על חשמל בלבד וספורט אשר משלבת את מנוע הבנזין יחד עם המנועים החשמליים ומאפשרת שיפור בביצועים עם תוספת מוערכת של 20-25 כ"ס .
בשלב הנוכחי עובד קוניושנקו על רישום המערכת כפטנט ובמקביל מתקדם בפיתוח מערכת " מבצעית " לרכב סטנדרטי . עוד מקווה קוניושנקו לגייס משקיעים לפרויקט ומעריך כי מחיר המערכת ינוע סביב 30-40 אלף ש"ח .

עוד מחדשות רכב