פלאג-אין לעם: קיה נירו פלאג אין במבחן דרכים

תמורת 17 אלף שקל תוספת על קיה נירו ההיברידית הרגילה והסופר חסכונית, תוכלו להשתדרג לדגם הפלאג-אין שמשפר את צריכת הדלק עד פי 3 ! ומבטיח נסיעה שקטה וחוויתית עוד יותר. אז מה ימנע ממנו להפוך גם ללהיט?

ששי כהן 15 בפבר, 2019
קיה נירו פלאג אין

קצת יותר משנתיים לאחר שנחת בארץ קיה נירו, רכב הפנאי הקומפקטי ההיברידי של החברה, מציג הדגם גרף צמיחה מרשים במכירות, עם 8,344 דגמים שנמסרו כאן בשנת 2018 (לעומת 3,748 מסירות ב-2017) ותואר הרכב השישי הנמכר ביותר בישראל אשתקד. עם חבילה מוצלחת של ג'יפון משפחתי (למרות שיהיו כאלה שיתווכחו של ההגדרה הזו), יחד עם יחידת כח היברידית חזקה וחסכונית מאוד בדלק (20 ק"מ לליטר בערך במציאות), בטיחות מושלמת, כולל שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, ומוניטין מוצלח של היצרן, קיה נירו היא אחת ההפתעות של שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות (ועוד לחשוב שבהשקת הדגם בארץ, היבואן עצמו לא ידע להשיב לשאלה "כמה נראה להם שימכרו מהדגם הזה?", משום שהיה מדובר בכניסה לנישה חדשה שלא ברור איך הציבור יקבל אותה.



בסוף 2018 התרחבה משפחת הנירו בארץ עם הצטרפותה של גרסת ה-PHEV לשוק, המבטיחה את רכב הפלאג-אין הזול בארץ ונסיעה עד 58 ק"מ על חשמל בלבד, לצד צריכת דלק דמיונית של כמעט 77 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. איך כל זה מתבטא במציאות והאם צריכת הדלק האמיתית קצת פחות אופטימית מנתוני היצרן? יצאנו לבדוק.

קיה נירו פלאג אין

תוספת שקע טעינה – זה פחות או יותר ההבדל בעיצוב בחיצוני ביחס לנירו הרגילה

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מציגה הנירו פלאג-אין את אותו מראה מוכר של הנירו הרגילה, בתוספת שקע טעינה חשמלי בכנף הקדמית השמאלית ופס בצבע כחול לרוחב הפגוש הקדמי. העיצוב – בסגנון קרוסאובר לשמחת הלקוחות, הגובה – קצת פחות מלהיב עם 1.54 מטר, אבל מיתוג חכם בסגנון:  "I AM NIRO, I AM CROSSOVER ", הצליח להשריש יפה את הרכב בקרב הלקוחות כקרוסאובר.

קיה נירו פלאג אין

גם בכניסה לתא הנוסעים נחשף אותו עיצוב מוכר בתוספת שינויים קלים: לוח השעונים מעט שונה, וכולל יותר מידע אודות היחידה ההיברידית ומצב טעינת הסוללה, ולדגם נוסף גם גג שמש חשמלי. מעבר לכך, הדשבורד מעט פשוט מדי למראה ומראה סימני גיל, והגוונים הכהים ששולטים בתא הנוסעים, מציגים מראה קודר יחסית, למרות שמדובר בדגם שמאובזר היטב כסטנדרט וכולל בין השאר: מולטימדיה מקורית עם מסך "7, מצלמת רוורס ואפליקציית ניווט WAZE, בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, התנעה בכפתור, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מראות צד עם קיפול אוט', שמשות אחוריות מושחרות, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, ריפוד מושבים משולב עור ובד, מושב נהג עם כוונון חשמלי ועוד. בסעיף השימושיות רושמת המכונית תא מטען קטן יותר בנפח 324 ליטרים וללא גלגל רזרבי, בשל אחסון הסוללה הגדולה יותר.

קיה נירו פלאג אין

תא מטען בנפח 324 ליטר בלבד, אך מספק בהחלט לשימושים יום יומיים

אבזור הבטיחות נדיב וכולל 7 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה,  בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות הנהג ועוד, ולדגם 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של Euro NCAP. חבל רק שחסר התרעת שטח מת במראות הצד להשלמת החבילה.

צריכת דלק אמיתית

הנירו פלאג-אין מציעה חווית נהיגה היברידית מושלמת: עם טווח נסיעה חשמלי אמיתי של 50 ק"מ בנהיגה מעודנת עירונית, או 40 וקצת ק"מ אמיתיים בשילוב נסיעה בין עירונית, מציעה הנירו PHEV נהיגה חלקה ושקטה מאוד בסגנון ממכר, שיהיו מי שיתקשו לחזור אחרי זה לנהוג ברכב בנזין קלאסי, שפתאום נראה מיושן ורועש לידה. יחד עם זאת, בסעיף נוחות הנסיעה, נדמה שהנוחות נפגעה קלות מול הנירו ההיברידית הרגילה, כנראה בשל משקל הסוללה הגבוה יותר. בסעיף צריכת הדלק, בדגמי פלאג-אין קשה גם למדוד צריכת דלק אמיתית, בשל השילוב של טעינת הסוללה מעמדת הטעינה הביתית (שקע כח במקרה שלנו). את יומו הראשון של המבחן סיימנו עם צריכת דלק של 54.5 ק"מ לליטר בממוצע, את יומו השני של המבחן, בו ביצענו ק"מ גבוה יותר, ונסענו יותר זמן שהסוללות מרוקנות, סיימנו עם 42.4 ק"מ לליטר בממוצע ואת יומו השלישי של המבחן, בו נסענו הרבה ק"מ על חשמל, כולל פעמיים טעינה של הרכב כשהוא חנה בחניה הביתית, ומעט ק"מ על בנזין, השגנו 66 ק"מ לליטר בממוצע. מרשים. כך או כך, עבור מי שמבצע עד 50 ק"מ בממוצע ביום (ויש המון כאלה בינינו), נראה שאת תחנת הדלק תפגשו לעתים רחוקות מאוד והוצאות הדלק שלכם ירדו דרמטית. זמן הטעינה משקע כח ביתי עומד על כשעתיים וחצי בממוצע, ובתמורה תוכלו לנהוג בסביבות ה-50 ק"מ על חשמל בלבד.

קיה נירו פלאג אין

רחובות – ת"א וחזרה (46 ק"מ) בטעינה חשמלית מלאה + ליטר דלק בודד

פסק דין

עד שתגיע לכאן קיה נירו החשמלית המבטיחה כבר טווח נסיעה חשמלי טהור של 385 ק"מ בין טעינות, מציעה הנירו פלאג-אין את הדבר הקרוב ביותר לתחבורה החשמלית העתידית, עם חווית נהיגה חשמלית טהורה של 50 ק"מ בממוצע, ויחידת כח היברידית שמונעת ממכם את חרדת הטעינה כשהסוללה מתרוקנת ומאפשרת לכם עדיין לנהוג ברכב היברידי חסכוני לכל מקום בארץ. עבור מי שמבצע עד 50 ק"מ ביום, נראה שאת תחנת הדלק הוא יפגוש אחת לכמה חודשים. אלו שעושים עד 100 ק"מ ביום, יוכלו לצפות לצריכת דלק של כמה עשרות ק"מ לליטר בממוצע, ועבור אלו שנוהגים ק"מ רב מדי יום, נמליץ להם לבחור לעת עתה ברכב היברידי רגיל או דיזל. הבעיה העיקרית של הנירו PHEV, נוגעת לזה שהלקוחות חייבים עמדת טעינה וחניה פרטית (לרוב גם בית פרטי), מה שימנע ממנה בשלב הנוכחי להימכר במספרים גדולים, וגם במחיר של 159,900 שקל, הגבוה ב-17,000 שקל מהנירו ההיברידית הרגילה, יהיו מי שיעשו חישובי החזר השקעה ולא דווקא בצדק. בשורה התחתונה, קיה נירו פלאג-אין מציעה את אותה נוסחת קסם של הנירו ההיברידית המוכרת, בתוספת נסיעה שקטה עוד יותר, חיסכון משמעותי נוסף בצריכת הדלק ופליטת המזהמים, וללא נקודות תורפה בולטות בהנחה שיש לכם חניה פרטית ועמדת טעינה צמודה.



עוד ממבחני דרכים